Gå til innhold

Hvordan bli kvitt "vingene" på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en metode på å bli kvitt disse "vingene" på ryggen? En øvelse man kan gjøre hjemme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet
Er det en metode på å bli kvitt disse "vingene" på ryggen? En øvelse man kan gjøre hjemme?

Er ikke så mye anna å gjøre enn å slanke seg, desverre. Eller så kan du jo trene midjen da. Klarer ikke å forklare hvordan aperatet brukes eller ser ut, men du finner det på alle treningsstudioer. Vet ikke om det funker på "vingene" på ryggen, men skal da gjøre deg fastere på sidene :))

Skrevet
Er ikke så mye anna å gjøre enn å slanke seg, desverre. Eller så kan du jo trene midjen da. Klarer ikke å forklare hvordan aperatet brukes eller ser ut, men du finner det på alle treningsstudioer. Vet ikke om det funker på "vingene" på ryggen, men skal da gjøre deg fastere på sidene :))

Anbefaler deg at du begynner med tung styrketrening kombinert med kondisjonstrening en to-tre ganger per uke for å stramme opp kroppen. Vet ikke om du trener på ett senter nå, men om du det gjør, så tar du kontakt med personalet, får en tme med en veileder eller personlig trener for å sette opp ett program som fokuserer på det du ønsker å oppnå med treningen. En del sentre "gir" ofte en slik time gratis, men om det koster deg litt så er det nok verdt det, for de er utdannet innen faget.

Gjest ELIN_2009
Skrevet

Sliter med akkurat det samme.Det eneste som hjelper er vektnedgang.Så fort jeg går opp i vekt kommer ryggfettet som jeg kaller det tilbake.

Synes det er styggere med fett på ryggen enn på magen.

Så vektnedgang funker ihvertfall for meg.

Skrevet

så når man går ned i vekt så vil vingene "automatisk" forsvinne? de ødelegger så utrolig mye, ser helt fælt ut når de viser gjennom topper og gensrer.. og blir ikke akkuratt sjult når du har på deg bh :)

Skrevet

... regner jeg med. Hadde du trent deg til "vinger", det vil si muskuløse lats, hadde du sikkert visst om det selv. ;)

Skrevet

Skriver under på at det eneste som hjelper mot "vingene" eller "ryggfettet" er vektnedgang.

Skrevet
Skriver under på at det eneste som hjelper mot "vingene" eller "ryggfettet" er vektnedgang.

Jupp. Noe som suger for oss som allerede er tynne. Er 182 og veier 62 kilo, hvis jeg går ned i vekt så ser jeg helt utsultet ut på mage/armer/lår. Men jeg har fremdeles ryggvinger samt litt utbuling foran rundt bh'en. Eneste løsningen jeg ser er å virkelig bygge muskler, men det tar evig mye tid og mat og dessuten så vil jeg da ikke ha en bodybuilderoverkropp!

Skrevet (endret)

Eller så kan en endring av kostholdet være gunstig for mange. Mange "tynne" spiser usunt, og da kan resultatet bli slik. Jeg ville kombinert styrketrening med skjerping av kosthold.

Endret av daimyo
Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

Det er ikke riktig at det kun er vektnedgang som gjelder her - de fleste av oss jenter får disse vingene når man har BH på seg, og har man født, vil vingene ofte komme i ettertid både pga. vektøkning ifm. f.ek. graviditet og strekk i huden. Når man går ned i vekt, vil man også risikere at det blir større/flere vinger istedenfor motsatt effekt.

Derfor, mine damer, skal dere nå få " oppskriften " på å bli kvitt dette - det er slettes ingen trylleformel : Push-ups, eller armhevinger om du vil bruke det norske ordet. Gode gamle armhevinger, rett og slett. Da snakker jeg ikke om " dame-måten", med knærne i bakken, men på originalmåten.

Den originale push-up' en, har en enormt god effekt på dette problemet. Jeg jobber heltid som PT ( Personlig Trener ), og mange av mine kunder " sliter " med dette problemet.

Merk dog, at om du er relativt overvektig fra før av, lønner det seg å gå ned i vekt i kombinasjon med armhevingene, for best resultat. Er du " normalvektig", er det bare å kjøre på med armhevinger - effekten vil vise seg relativt kjapt, om du er flink - og gjør det riktig.

Tips: Om du ikke er av typen som liker å tråkke rundt på treningsstudio eller hive på deg joggeskoene, holder det med et par småøkter i uken hjemme.

Hvorfor ikke gjøre det slik:

Morgen ( før frokost, for best effekt ):

( det har alle tid til, selv om man har barn ):

10 sit-ups x 2, 10 armhevinger x 2, 15 sakte knebøy x 2 ( husk å knipe inn rumpen ), 10 høye kneløft x 2.

Ettermiddag:

10 sit-ups x 2, 10 armhevinger x 2, 10 sakte knebøy x 2 ( husk å knipe rumpen ), 10 høye kneløft x 2. Er du litt frustret,og har plass til det, er det også bra med høye spark ut i luften - 10 x 3 )

Kveld:

10 sit-ups x 2, 10 armhevinger x 2, 15 sakte knebøy x 2 ( husk å knipe inn rumpen ), 10 høye kneløft x 2.

Samlet vil dette gi dere god trening- hver dag. Dette gjør jeg selv hjemme. Jeg har tre barn, og de synes det er kjempegøy å være med på dette - dette gjør det også enkelt å få gjennomført aktiviteten - barna ser det som en lek - win-win!! :)

Det tok meg 2,5 uker før jeg begynnte å se effekt på " vingene " når jeg startet med " ordentlige" armhevinger, men etter 6-7 uker, var de borte!! :) Det kan være slitsomt til å begynne med, hvis du ikke er vant til den slags trening eller teknikk - men begynn i det små- og øk deretter på med repeteringer; du får det til - vent å se!! :)

Skrevet

Månestråle:

Hva mener du disse "vingene" består av (når vi utelukker kvinner som har født eller andre med "strekk i huden")?

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Jupp. Noe som suger for oss som allerede er tynne. Er 182 og veier 62 kilo, hvis jeg går ned i vekt så ser jeg helt utsultet ut på mage/armer/lår. Men jeg har fremdeles ryggvinger samt litt utbuling foran rundt bh'en. Eneste løsningen jeg ser er å virkelig bygge muskler, men det tar evig mye tid og mat og dessuten så vil jeg da ikke ha en bodybuilderoverkropp!

Du får neppe bodybuilderoverkropp av å bygge muskler. Det skal faktisk enormt mye trening til for at en kvinne skal bli svært muskuløs siden vi har særdeles lav produksjon av testosteron.

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet
Det er ikke riktig at det kun er vektnedgang som gjelder her - de fleste av oss jenter får disse vingene når man har BH på seg, og har man født, vil vingene ofte komme i ettertid både pga. vektøkning ifm. f.ek. graviditet og strekk i huden. Når man går ned i vekt, vil man også risikere at det blir større/flere vinger istedenfor motsatt effekt.

Derfor, mine damer, skal dere nå få " oppskriften " på å bli kvitt dette - det er slettes ingen trylleformel : Push-ups, eller armhevinger om du vil bruke det norske ordet. Gode gamle armhevinger, rett og slett. Da snakker jeg ikke om " dame-måten", med knærne i bakken, men på originalmåten.

Den originale push-up' en, har en enormt god effekt på dette problemet. Jeg jobber heltid som PT ( Personlig Trener ), og mange av mine kunder " sliter " med dette problemet.

Merk dog, at om du er relativt overvektig fra før av, lønner det seg å gå ned i vekt i kombinasjon med armhevingene, for best resultat. Er du " normalvektig", er det bare å kjøre på med armhevinger - effekten vil vise seg relativt kjapt, om du er flink - og gjør det riktig.

Tips: Om du ikke er av typen som liker å tråkke rundt på treningsstudio eller hive på deg joggeskoene, holder det med et par småøkter i uken hjemme.

Hvorfor ikke gjøre det slik:

Morgen ( før frokost, for best effekt ):

( det har alle tid til, selv om man har barn ):

Ettermiddag:

10 sit-ups x 2, 10 armhevinger x 2, 10 sakte knebøy x 2 ( husk å knipe rumpen ), 10 høye kneløft x 2. Er du litt frustret,og har plass til det, er det også bra med høye spark ut i luften - 10 x 3 )

Kveld:

Samlet vil dette gi dere god trening- hver dag. Dette gjør jeg selv hjemme. Jeg har tre barn, og de synes det er kjempegøy å være med på dette - dette gjør det også enkelt å få gjennomført aktiviteten - barna ser det som en lek - win-win!! :)

Det tok meg 2,5 uker før jeg begynnte å se effekt på " vingene " når jeg startet med " ordentlige" armhevinger, men etter 6-7 uker, var de borte!! :) Det kan være slitsomt til å begynne med, hvis du ikke er vant til den slags trening eller teknikk - men begynn i det små- og øk deretter på med repeteringer; du får det til - vent å se!! :)

jeg klarer ikke helt å se hvordan armhevinger kan hjelpe på fettet bak ryggen? hm

Skrevet

tusen takk for programmet månestråle :D dette tror jeg jammen meg at jeg skal trå til å prøve altså :D

Skrevet

nå sklir jeg litt ut av tråden her, må bare beklage :)

månestråle.. hvis du gidder, kan du også lage et program slik som du gjorde som kan hjelpe å stramme opp hele kroppen? har ingen mulighet for å gå på treningssenter, og trenger noe å gå etter, men har null peiling på hva som egentlig er effektivt.. :)

Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

Gjest_lisa: Grunnen til at armhevingene har en slik effekt, er fordi disse vingene består for det meste av fett/ løs hud kombinert. Når man tar armhevinger, setter man svært mange muskler i aktivitet ( kjenn godt etter selv, når du tar dem ), og muskelaktiviteten i rygg/skulderområdet, vil derfor gjøre at musklene " jevner ut " dette fettet/løshuden.

Det er klart det at har man virkelig store problemer med dette, slik som at hudfoldene ikke kan anses som " vinger", men mer som lange flak - da vil det være annet som kanskje bør vurderes.

Personlig, er jeg slettes ikke noe " fan" av plastiske operasjoner, men jeg vet at mange som virkelig har hatt mange og store flak på ryggen, med fordel har tatt fettsuging på disse, men man bør jo kanskje ta 2 tak" før man havner i den situasjonen.

Jojoslanking, graviditet , storslanking uten å kombinere trening/mosjon og genetikk er noen av de typiske grunnene til at man får disse. Se på f.eks. foreldrene dine, så vil du få en pekepinn på hvordan det er / vil bli for deg.

Armhevingene er ikke lett for mange å " bare begynne på" - det er en egen teknikk, og inntil man finner " sin rytme", kan det til å begynne med virke slitsomt. Ikke glem å puste skikkelig inn og ut. På et treningsstudio har man gjerne litt merbånd på seg når det gjelder å lage lyder og å puste inn og ut høylydt, men er du på gulvet hjemme, og f.eks. ungene er med og 2 leker", vil de synes det er kjempemorsomt, og antagelig puste like mye som deg - for å være sikker på at de " følger med"!! ( unger er morsomme slik! :) )

Fløtepia: så koselig at du henger deg på dette! :) Mange er i samme situasjon som deg. Dagen har bare 24 timer, og for de aller fleste som har barn er det vanskelig å finne "egentid" uten å miste tid til barna.

Det at denne daglige treningen er delt inn i så korte intervaller ( 10-15 minutter per økt ), gjør at man for det første får daglig trim, fordelt over en realistisk tidsperiode per gang i løpet av dagen, og en ikke er avhengig av et bestemt klokkeslett.

Det viktige her er totalen ( foruten å bli kvitt " vingene " med armhevinger, som jo var hovedtemaet her. ). Disse 3 små daglige øktene, er effektive på mange måter - man får trent litt når det passer. man holder forbrenningen bedre igang ( for dem som trenger det ), man trenger ikke å hverken investere i noe eller å bli medlem hvor en betale masse hver måned for deretter å ende påå som " støttemedlem"..... ;) Og man får riktig trening iform av at det trener mange muskelgrupper.

Ikke alle er glade i eller har tid til å jogge / sykle, ikke alle har tid til eller råd til å gå på treningsstudio og ikke alle har tid til eller mulighet til å gå/sykle til/fra jobben/skolen.

Det viktigste er å være i form og å trene/bevege seg jevnlig - det både forebygger og inspirerer til annen aktivitet.

Er det med tanke på å øke forbrenning - anbefaler jeg å drikke et glass vann eller grønn te om morgenen før du tar økten - ikke spis frokost først - spis den etter økten, da vil kroppen behandle maten mer riktig.

Et par av mine kunder setter spes.pris på disse små øktene, fordi de får gjort det med barna sine. De trener selvsagt ikke barna sine - men fra barna's ståsted ser det som at mamma sitter/ligger/står på gulvet og gjør morsomme og rare ting - de oppfatter det som en lek, og vil som oftest delta selv! Ingen kan klage på at unger ønsker å være aktive, så mange ser det som pluss/pluss - winn/winn! :)

For øvrig. når det gjelder barn og aktivitet: tidsklemma er også der mange sin verste fiende: gå en tur ihvertfall to ganger i uke sammen med barna - ikke for noe annet enn å være ute sammen og få litt frisk luft. Barna våre i dag, får rett og slett ikke så mye frisk luft som de fleste av oss fikk når vi vokste opp, og alfor mye tid går med foran TV eller en eller annen form for spill. En liten lørdagstur får de fleste tid til og en liten søndagtur også. Ha gjerne med en liten overraskelse i lommen ( en melkesjokoladerull eller kvikk lunsj - ikke for at man skal hie innpå, men fordi det er koselig å ha med noe godt på turen, og det er alltid spennende for ungene at de ikke vet hva mamma/pappa har i lommen sin, men de vet at halveis på turen, vil de uansett få spise det - motivasjon, det også! )

Nå er det kanskje noen som tenker at " jammen det er jo bare til å komme seg ut

Fløtepia: Det er veldig vanskelig å lage et slikt program til deg uten å hverken ha møtt deg/sett deg, og uten å vite om livsstilen din. - Det kan også være litt farlig å lage et tilfeldig program på den måten, og fordi jeg jobber med dette til daglig, må jeg være seriøs rundt det jeg gjør, og ikke "leke Gud" .

Jeg har også et ansvar for å beskytte yrkesgruppen min - for dette er jo noe vi lever av. :)

Jeg vil selvsagt prøve å hjelpe deg på et generelt grunnlag, og om du derfor legger ut litt detaljer om deg selv ( ikke personlige ) - slik som: Høyde, vekt, type benbygning, gj.snitt matinntak, gj,snitt. aktivitet, tidligere treningsvaner, genetikk , om det er kjente hjertelidelser i familien, alkoholinntak gj.snitt. osv.... Også kjekt å vite om du bor landlig eller i byen, vitamininntak osv..

På basis av dette, kan jeg da gi deg en treningsplan for den efekten du søker - på generell basis. Denne vil jg da besvare her inne, for det kan være andre som deg som også kunne ønske seg dette, og jeg vil da også kunne forsvare at jeg ikke charger deg for dette - det blir gitt ut som generell info. - You see?

Ønsker alle en finfin dag! =)

Månestråle

Skrevet

Armhevinger? Så enkelt? Wow, takk, det må jeg bli flinkere til å gjøre! Hater ryggflesk som pesten!

Skrevet
Jeg vil selvsagt prøve å hjelpe deg på et generelt grunnlag, og om du derfor legger ut litt detaljer om deg selv ( ikke personlige ) - slik som: Høyde, vekt, type benbygning, gj.snitt matinntak, gj,snitt. aktivitet, tidligere treningsvaner, genetikk , om det er kjente hjertelidelser i familien, alkoholinntak gj.snitt. osv.... Også kjekt å vite om du bor landlig eller i byen, vitamininntak osv..

På basis av dette, kan jeg da gi deg en treningsplan for den efekten du søker - på generell basis. Denne vil jg da besvare her inne, for det kan være andre som deg som også kunne ønske seg dette, og jeg vil da også kunne forsvare at jeg ikke charger deg for dette - det blir gitt ut som generell info. - You see?

Ønsker alle en finfin dag! =)

Månestråle

Tusen takk for at du hjelper :D kan ikke beskrive hvor supert det er :)

meg da:

Høyde: 158

Vekt: 72/73

Gjennomsnittlig matinntak: Spiser ikke ofte junk food, men kostholdet kunne vært sunnere, og mer regelmessigt. Spiser mye kjylling og svinekjøtt.

Aktivitet: er ikke så veldig aktiv! Jobber på instutisjon så er jo i aktivitet hele dagen, men utenom det så er det ikke mye. Prøver å danse litt hver dag da det er en aktivitet jeg liker godt :)

Tidligere treningsvaner: Har egentlig aldri trent noe særlig, var en periode for et par år siden jeg gikk på treningssenter, men utenom det har det egentlig vært turgåing. Drev også med ridning for et par år siden.

Genetikk: vet egentlig ikke hva det betyr, søkte på wikipedia, men forstod ikke så mye mer.. er om jeg er genetisk overvektig? Ingen i min familie er i alle fall ikke overvektige :)

Hjertelidelser: Ingen kjente hjertelidelser i familien :)

Alkoholinntak: Ca. annen hver helg, 7-8 øl

Bor: Landlig

vitamininntak: lite, ølgjærtabletter, vanndrivende aqua min, 30 days og oxy tarm for øyeblikker :ler:

Har forøvrig ikke barn! røyker.. :sjenert:

Og tydligvis i dårlig form! greide ikke EN armheving en gang! sukk.. så blir jentearmhevingene på meg frem til jeg får litt muskler i fiskebollene mine :ler:

Mine problemområder er hovedsakelig magen, hoftene (diiigre) og vingene =P men er nødt til å stramme opp lår, rumpe og armer også :)

Prosjekt sjerpings: ready, get set.. GO :D

takk månestråle :klemmer:

Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

Fløtepia: Supert! :) Har du for øvrig hatt noe skader ifm. trening noen gang?

Jeg begynner på jobb klokken 12 ( om ca. 10 min. ) , men skal jobbe ut en plan i løpet av helgen til deg.

Skjønner det er vanskelig å komme igang - det er mange som sliter med det!! :) Det viktigste er å ha realistiske mål, og å tro at du skal klare målet ditt! Det finnes mange måter å gjøre dette på...! :)

Legger inn program og øvrige kommentarer på søndag eller mandag. Tips: sånn i tilfelle du skal ut i helgen - om du ønsker å miste litt vekt, er det lurt å bytte ut ølet med rødvin isteden - evt. å kjøpe det ølet som har mindre kalorier i seg ( husker ikke hvem det er nå, men det vet de i butikken ). Rødvin har færre kalorier og mindre karboer i seg enn øl, og om du skal være xtra smart, kan du gjerne gjøre det slik: 1 glass vin, 1 glass vann, 1 glass vin, 2 glass vann, 1 glass vin, 1 glass vann, 2 glass vin, 2 glass vann osv.... Da drikker man mindre, og på en sunnere måte - og etter det 4. glasset-uansett innhold, glemmer man hva man holder på med! :) Øl legger man over tid en del på seg av, så dette er et godt tips du kan ihvertfall tenke litt på! :)

Klem

månestråle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...