Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #1 Del Skrevet 28. januar 2009 har aldri skjønt greia med å ikke ha sex på første, andre eller tredje date, ok kan forstå det med første date, men hva med de andre? kan jo tenkes at en har blitt greit kjent og begge har lyst, hvorfor ikke da liksom? hva venter en egentlig på? håper noen kan forklare dette for meg så jeg blir litt mer opplyst:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. januar 2009 #2 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har sex når jeg har lyst, og det føles riktig. Samtidig vet jeg at har man sex tidlig er det mer sjanse for at mannen tror det bare er sex man er ute etter, eller at han kan få sex når han vil uten forpliktelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 28. januar 2009 #3 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har aldri sex på første date, ikke om jeg har lyst heller. Det føles for tidlig, og sex er såpass intimt at jeg ikke deler det med noen jeg knapt kjenner. For meg er sex altså mer enn bare lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah C. Skrevet 28. januar 2009 #4 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg må si meg enig med Kate, jeg har sex når jeg vil ha det. Å når jeg først er på date med en fyr, er sannsynligheten stor for at jeg finner han så tiltrekkende at jeg VIL! Å er man kåt nok, blir sexen vanligvis vellykka. Så derfor ser jeg ikke noen grunn til ikke å ha sex med han.. selv om det kun er første date. Skulle det ikke bli noe mer, vel.. så har man i vertfall fått noe bra ut av kvelden. Satt litt på spissen Jeg tror i tillegg at det er en myte at menn mister interessen om du går til sengs med han tidlig. Min erfaring er vel strengt tatt det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #5 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har aldri sex på første date, ikke om jeg har lyst heller. Det føles for tidlig, og sex er såpass intimt at jeg ikke deler det med noen jeg knapt kjenner. For meg er sex altså mer enn bare lyst. Enig. Og man blir ikke så godt kjent med noen på første, andre eller tredje date. Her må det dates noen uker i det minste. Men hvorfor trenger man egentlig forstå andres motivasjon for å vente eller la være. Det er jo helt opp til de enkelte om de vil vente en time eller et halvt år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #6 Del Skrevet 28. januar 2009 Her på kg er det en del innlegg fra jenter som har begynt å gå til sengs med en fyr, og så skriver de "liker han meg?"-innlegg her inne. Da har man definitivt ikke ventet lenge nok, det er litt trist lesning. Mange tror at ting må skje fort om de ikke skal bli dumpet, men det skjer jo ikke hvis han virkelig mener alvor. Folk er igrunnen alt for opptatt av hva andre gjør og hva andre mener, både på dette og andre områder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #7 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg tror i tillegg at det er en myte at menn mister interessen om du går til sengs med han tidlig. Min erfaring er vel strengt tatt det motsatte. Egentlig enig, men samtidig kan det være litt vanskelig å vite om han bare er ute etter sexen da.. til og med for han, jeg har selv blitt fortalt etter noen måneder hvor jeg (og han og, en liten stund) trodde vi var et forelsket par, at han nok bare ikke hadde klart å skille helt mellom følelser og begjær. For å "skryte" litt, siden jeg er anonym: Jeg er pen og veldig god i senga. Har jeg sex på første date, så er jeg selvsagt garantert en date nr 2 (og 3,4,5,6..). Men det er vanskeligere å skille ut hvem som vil ha meg for personligheten og hvem som bare vil ha kroppen min - for å sette det på spissen. Mulig hore/madonna-komplekset spiller litt inn og? Han digger at du ikke er tilbakeholden på sexen, men samtidig ser han for seg at ei som er kjærestemateriale ville ventet litt.. bare en teori altså, men etter noen personlige erfaringer så begynner jeg å lure på om det ikke er noe i det. Jeg har iallefall begynt å tenke at jeg skal holde meg neste gang, selv om det strider mot min "natur". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #8 Del Skrevet 28. januar 2009 For å vite om det er noen jeg vil ha i livet så tett. Kan jeg stole på at han sier han er frisk? Hva om jeg blir gravid? Er det kun sexen han vil ha? osvosv Ventet 8-9 måneder forrige gang med samleie, mer generelt sex gikk kjappere. Hvor lenge det tar neste gang aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 28. januar 2009 #9 Del Skrevet 28. januar 2009 Grunnen til at jeg ikke vil anbefale sex for tidlig er at det skaper en falsk form for intimitet som ikke er der enda. Man blottlegger seg for et menneske man ikke kjenner tilstrekkelig og føler seg sårbar og usikker. Nå snakker jeg ikke om ONS men om mennesker man virkelig liker og har lyst til å bli bedre kjent med. Med sistnevnte vil tidlig sex ødelegge mer enn det hjelper. Fra å se på hverandre som en date man liker veldig godt, er det nå skapt forventninger som ikke er naturlig såpass tidlig. Man er ikke i et forhold enda - ergo kan man heller ikke forvente forholdsmessig oppførsel fra den andre parten. En hel rekke ting er enda ikke avklart - er man eksklusive, er interessen gjensidig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #10 Del Skrevet 28. januar 2009 Alice, den artikkelen du siterte der har jeg lest. Jeg syntes forøvrig det ikke er noe fasitsvar på dette, hver enkelt får gjøre som de selv vil. Kan sikkert stemme at noen enkelte ganger kan miste interessen hvis man har sex for tidlig. Forøvrig hadde jeg sex på første date med han som nå er blitt min kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 28. januar 2009 #11 Del Skrevet 28. januar 2009 Det er nok ikke er artikkel jeg siterer men heller på bakgrunn av potensielle forhold jeg selv har ødelagt fordi jeg ble så jævlig usikker etter at vi hadde sett hverandre nakne så altfor altfor tidlig. "Hvorfor ringer han ikke tilbake?" "Hva mente han egentlig med det han sa?" Unt so weiter... Ting jeg ikke hadde brydd meg døyten om hadde det ikke vært for at jeg visst hvordan han så ut i trynet når han kom. Og motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 29. januar 2009 #12 Del Skrevet 29. januar 2009 Må bare presisere... Når jeg skriver at jeg har sex når jeg har lyst, så er det ikke i betydning på første date. Det betyr at jeg ikke har en regel date tre, sju en eller ti. Når jeg har lyst. Sex for tidlig, spesielt når man er rimelig attraktiv og sensuell, vil fort føre til forrvirring og tanker om, er det bare sex han er ute etter. Ikke minst fordi man har blitt intime på et tidligere tidspunkt enn det som egentlig er smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #13 Del Skrevet 29. januar 2009 Enig med Alice og Kate. Jeg har ofte hatt sex på første date, trodde "regelen" mot det var noe gammeldags, prippent og kvinnefiendtlig opplegg. Men basert på personlige erfaringer, som jeg har lært på den harde måten, så kan for tidlig sex ødelegge hele relasjonen som man forsøker å bygge. Man kan bli usikker på om man egentlig driver og bygger et forhold eller ei, og blir mer stressa i forhold til hva den andre personen ønsker. Dater man uten sex, så kan man bli godt kjent med personligheten til hverandre først og så ta et skritt videre med sex. Har man sex på første date, så må man bli kjent med hverandre etterpå.. og da finner man kanskje ut at man ikke passer sammen, men siden sexen er så god og dere allerede har vært så intime, så dras det ut.. Og man kan føle seg veldig knyttet til en person man har hatt sex med, og bli mer såret om det ender. Det er greiere hvis en person du har tatt kaffe og gått på kino med noen ganger trekker seg litt unna og avslutter det romantiske fordi han finner ut dere ikke passer sammen e.l., enn hvis en du har hatt sex med noen ganger gjør det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #14 Del Skrevet 29. januar 2009 Helt utrulig at mange mener at de faktisk har blitt godt kjent med noen etter 2 -3 dater.. Er nok både gammeldags prippen å kvinnefientlig jeg da..eller kanskje jeg ikke hopper til køys med hvemsomhelst, og ikke bruker jeg andre mennesker for min egen fornøyelse, eller underholdning. Bruk å kast mentaliteten har virkelig blitt komplett virker det som..ikke rart at mange sliter med forhold nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 29. januar 2009 #15 Del Skrevet 29. januar 2009 og ikke bruker jeg andre mennesker for min egen fornøyelse, eller underholdning. Hvis begge parter får fornøyelse eller underholdning, er det fortsatt å bruke hverandre? Er det negativt hvis to stykker bruker hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #16 Del Skrevet 29. januar 2009 Selvfølgelig ikke..ett hvert likeverdig forhold mellom mennesker er ikke negativt..men hva folk vil..vet man ikke på date 1 -3, det vet de heller ikke selv.. I tillegg er nå menneske naturen slik at mange vil ha det de ikke kan få, så er det i gang med masse følelsesmessig styr, folk føler seg brukt, såret, tvil om egenverdi etc etc Personlig behandler jeg ikke mennesker slik, når jeg vet hva som det er god odds for blir å skje. Og hvorfor skulle jeg ønske å skape en illusjon om intimitet som ikke er der ved å bruke andre?..Det vil rett og slett forhindre meg selv i å skape ekte nærhet ..og omsorg for mennesker.. Men hva jeg reagerte på her, var at mange tror de kjenner noen etter 2-3 dater..som er virkelighetsfjernt... Dessuten måten man behandler andre på, viser hvordan man har det med seg selv, sine egne verdier og syn på seg selv. En mann eller kvinne forteller mye om seg selv i hvordan de ser på og behandler andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 29. januar 2009 #17 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg tror problemet kanskje ligger i at du tror du kan bedømme noen basert på hvordan de behandler andre. Du sier at man ikke kan bli kjent etter 2-3 dater, og likevel føler du at du kan vite mye om andres verdier og syn på seg selv basert på hvor raskt de har sex? Det fremstår som litt dobbeltmoralsk, men hvis jeg feiltolker så får du rette på meg. Jeg tror det viktigste å huske er at man har ikke dårlig moral fordi man ser på sex som noe enkelt og lett og artig, man har bare annerledes moral. Jeg stoler nok på folk til å la de ta egne avgjørelser, jeg kommer aldri til å si "Vi burde ikka ha sex, det er nemlig mulig at du blir såret og tviler din egen verdi." Jeg er ikke barnevakt, jeg er bare et medmenneske som ikke kjenner vedkommende like godt som de kjenner seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #18 Del Skrevet 29. januar 2009 Om jeg har lyst, så har jeg sex på første date. Men er det en mann jeg liker utover å bli tent på, så vil jeg jo gjerne se ham igjen og bli kjent først, så da venter jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah C. Skrevet 29. januar 2009 #19 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Må bare presisere... Når jeg skriver at jeg har sex når jeg har lyst, så er det ikke i betydning på første date. Det betyr at jeg ikke har en regel date tre, sju en eller ti. Når jeg har lyst. Sex for tidlig, spesielt når man er rimelig attraktiv og sensuell, vil fort føre til forrvirring og tanker om, er det bare sex han er ute etter. Ikke minst fordi man har blitt intime på et tidligere tidspunkt enn det som egentlig er smart. Beklager misforståelsen Kate W. Man tolker nok lett andre utfra egne synspunkter. Jeg har tydeligvis en litt anderledes holdning til sex enn andre som har svart på tråden her. Når jeg har sex, er det for å nyte. Både sexen og mannen. Det trenger nødvendigvis ikke å innebære en dyp følelsesmessig intimitet, for man kan virkelig ha en fin stund sammen uten. Går vi begge hver til vårt etter med et smil om munnen, så var det verd det.. uansett om man ikke ønsker å treffest igjen. Samtidig har jeg full forståelse for de som ikke ser det på samme måte. De som eksklusivt ønsker elskov og ikke "kun sex". Jeg har bare selv aldri vært en av dem Endret 29. januar 2009 av Sarah C. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 29. januar 2009 #20 Del Skrevet 29. januar 2009 Sarah C: Fint skrevet, det ser ut som vi begge føler det samme om sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå