Gå til innhold

Tannstein...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått så mye tannstein.

Går jevnlig til tannlegen og har ingen hull eller andre plager, og pleier å være fornøyd med at jeg har hvite jevne tenner. Men i det siste har jeg altså fått tannstein. Pusser godt og bruker tanntråd. Uansett, problemet er at jeg ikke har råd til tannlegen før om en mnd eller to.

Er det noen måter man kan fjerne tannstein selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,nei du må til tannlegen for å fjerne det!!Samme hvor flink du er til å holde munnen ren, så er noen plaga mere enn andre.Ser ikke bra ut når det kommer tytende ut mellom tennene til folk ;-))

Skrevet

Mannen min fjerner det med nål. Hvor lurt det er skal jeg ikke uttale meg om, men han gjør i hvert fall det.

Skrevet

Takk beggge! Jeg har ikke vært så plaget før, men i perioder. Og som regel pleier det å holde med de jevnlige besøkene jeg har.

Nål hørtes skummelt ut, men er litt frista akkurat nå...

Skrevet

Huff ikke gjør det,tennene er det viktigste mi har!!Hjelper ikke å være fin på håret, når kjeften ser ut som en nedbrennt landsby ;-)) Ikke bra så skraper du gjerne av noe emalje.

Skrevet

Jeg tror de selger noe i butikken som man kan bruke hjemme...

Skrevet

kanskje høre på apoteket om de har noe som kan hjelpe? :)

Skrevet

Apoteket, min venn apoteket, ja... De ler som regel av meg når jeg kommer innom, men de kjenner meg igjen og sier, hva for noe rart skal du ha i dag da? :fnise: Men tannsten har jeg ikke spurt om. Takk for tips!

Skrevet

Noen typer tannkremer hjelper.

Bruker Zendium og denne holder tennene mine veldig fine (og de blir faktisk hvitere over tid). Kan ikke sammenlignes med standard dagligvaretannkremer.

Skrevet

hehe godt kjent på apoteket jeg også! haha.

satser på de har noe lurt noe til deg ;)

Skrevet
Noen typer tannkremer hjelper.

Bruker Zendium og denne holder tennene mine veldig fine (og de blir faktisk hvitere over tid). Kan ikke sammenlignes med standard dagligvaretannkremer.

Jeg har sett flere typer Zendium. Er det den originale du mener?

Skrevet (endret)
Jeg har sett flere typer Zendium. Er det den originale du mener?

Den originale ja.

Endret av desert_rose
Skrevet

Takk for tips, jeg bruker Rembrandt, og den koster jo det hvite ut av øya, og i det siste har jeg jo ikke følt den har hjulpet heller...

Skrevet

jeg var på årlig sjekk hos tannlegen i sta og betalte ikke noe ekstra for fjerning av tannstein, men kansje hun bare var snill? det tok jo to minutter bare...Hun gikk ganske ''hardt til verks'' inne der så jeg ville ikke gjort det selv...jeg spurte hvorfor det var der, for jeg har aldri hatt det for i det siste, og hun sa det er vanlig i de fremste tennene under tungen pga spyttet kommer ut under tungen og bakterier likte seg der, ikke farlig. Jeg har ihvertfall hatt det der en måned så det går jo sikkert bra om du gjør det neste måned, uten at jeg skal leke tannlege! det gikk bra for meg ihvertfall :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...