Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2003 #1 Skrevet 28. juni 2003 Alle husker vel da posten begynte med å legge ned å kutte stillinger? Det som ble sagt var at det ikke skulle gå utover servicen! Det sa dem den gang. Her jeg bor må jeg dra til byen for å komme til et postkontor. Vi har ikke nærbutikk med post. Vi har også postbox av praktiske grunner ved ved det postk. For snart 14 dager siden sendte jeg film til fremkalling. Etterlyste den og da viser det seg at det hadde tatt 6 dager i posten. Hovedpostkontoret er et mareritt. Uansett om det er trygdedag eller ellers, så er det samme bemanning. Går du i lunctid på jobb, ta med matpakke og tolmodighet. Skal du ha et frimerke, trekk kølapp. Ikke en kasse for raske ting som frimerke.eks. En gang sto jeg i kø på en trygdedag. Travelt hadde jeg det og småstresset. Endelig min tur, så hadde jeg stått i feil kø. Postboxer er blitt rådyrt. Sendte mail til posten om min misnøye på de nye prisene, da de kom. Svaret jeg fikk, var at det var mye dyrere i Sverige. Nå er det slik at jeg bor i Norge svarte jeg, og må forholde meg til det. Da var det at det var billigere enn konkurentene. Her jeg bor har vi kun posten som driver med det. Nei, da var det vedlikeholdet! Hvilke vedlikehold har de på bokxene? Mister vi nøkler, må vi kjøpe nye selv. Hva med pakker. ?Det er blitt så dyrt at en må tenke seg om. I går kl 18 la jeg et brev i kassen til nermeste postibutikk. Det brevet vil ikke gå før mandag fra denne by. Det gjelder selv om du sender fra hovedkontoret i byen. Jeg tror at det går mot at vi mister postbudet også!
Gjest Embla s Skrevet 28. juni 2003 #2 Skrevet 28. juni 2003 Jeg opplever stadig at møteinkallinger kommer fram for sent... Uansett hvor god tid jeg tror jeg har.. Jobber i en liten kommune med post i butikk. Der kan man eks ikke kjøpe biletter til konserter, etc. Det er trasig. En slik liten bagatell blir faktisk vanskelig for meg å få ordnet!
Gjest Tex Skrevet 28. juni 2003 #3 Skrevet 28. juni 2003 Idiotisk at man må leite seg skakk etter et skikkelig postkontor for å få hentet billetter, ja!
Samsara Skrevet 28. juni 2003 #4 Skrevet 28. juni 2003 I tillegg til normale forinkelser fra postens egen side, får vi omfordelig på studentposten. Det vil si at det om sommeren, når det gjerne ikke er folk på skift, gjerne får regningene og purringene på dem på samma dag. Jeg har til og med opplevd at en regning kom samtidig med både purringen og inkassokravet... Og DET synes inkassobyrået dengang var en rimelig tam unnskyldning... Jeg er ganske lei av at Posten tar seg så uendelig godt betalt for dårlig utført tjenester. :-?
Furstina Skrevet 28. juni 2003 #5 Skrevet 28. juni 2003 Faktiskt måste jag berömma svenska posten nu... trots att det är hemskt dyrt att skicka brev och paket - särskilt till Norge. De har lyckats göra sig av med postkontoren, som hade usla öppettider och där man fick stå i kö med en drös andra som både skulle hämta paket, betala räkningar och hämta ut pengar. Nu hämtar och lämnar vi alla våra paket hos ett ombud. För oss är det Vivo-butiken (matbutiken) 200 bort som har öppet 9-21 alla dagar. Vardagar som lördag eller söndag. Underbart! Paket och sånt sköt i en särskild kassa så du slipper köa med de som shoppar mat - eller så passar du på att handla själv när du hämtar ditt paket. Pengahanteringen har de lagt på speciella kontor, "Svensk kassaservice", och den går inte bra, precis som bankernas pengahantering är den dyr - men nu ska det inte behöva gå ut över paketen.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2003 #6 Skrevet 28. juni 2003 Tidligere var det slik at posten lovte brev frem over natten. Det holdt ikke, så den garantien gikk de vekk fra. Har fått brev som har tatt fire dager. Jeg bor midt i landet. Skulle ønske posten fikk en konkurent. Sendte hastepakk. Betaler ganske mye for å få den frem raskt. Ble sendt med samme fly som øvrig post og kom ikke frem noe tidligere.
Gjest Hege Skrevet 28. juni 2003 #7 Skrevet 28. juni 2003 Det er derfor denne måten å sende brev på kalles for "Snail-mail".
Gjest Scampi Skrevet 28. juni 2003 #8 Skrevet 28. juni 2003 Når man sender pakker som "over natta pakker" så betaler man for det, og hvis ikke pakken kommer fram dagen etter har du krav på pengene tilbake.
Samsara Skrevet 28. juni 2003 #9 Skrevet 28. juni 2003 Men slikt gjelder bankene også. Jeg betalte en gang et skyhøyt beløp (i forhold til tjenesten) for å få satt inn et større beløp på min søsters konto i annen bank på sekunder. Hun stod på farten til Praha, uten visakort. 7 dager tok det. Banken kunne bare beklage, og ikke fikk jeg gebyret heller, det var visst den andre bankens skyld... Men jo, selv om bankene ikke er perfekte heller, så kunne posten trengt enkokurrent. Men problemet da hadde vel heller vært at posten ble utkonkurrert og den andre bedriften måtte ha overatt. Og vi husker jo alle hvor lang tid det tok før TV2-nyhetene var i nærheten av å måle seg med NRKs!
Gjest Tex Skrevet 28. juni 2003 #10 Skrevet 28. juni 2003 Det er derfor denne måten å sende brev på kalles for "Snail-mail". Den har jeg ikke hørt før.......
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2003 #11 Skrevet 28. juni 2003 Fikk en bok i posten som jeg skulle returnere. (i vinter) Dama på posten forlangte 50 kr.- Jeg mente det var kr 18 for retur på bøker, slik har det da vert, men mulig det er endret? spør jeg. Det har aldri vert slik sier hun. Måtte betale 50 kr og gikk. I ettertid har jeg fått opplyst at jeg hadde rett. Antagelig har hun jobbet for lenge i posten.
Gjest Scampi Skrevet 28. juni 2003 #12 Skrevet 28. juni 2003 Hvor har du det ifra at det koster 18 kr for retur av bøker? Det går på vekt, og man frankerer etter det. Er det kjempetungt kan det lønne seg å sende det som pakke.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2003 #13 Skrevet 28. juni 2003 Det var en ordning som kom en gang. Har vert oppe hos forbruernytt også. Om den ordningen gjelder ennå, vet jeg ikke. Etter jeg betalte kr.50 så hørte jeg det på tv igjen. Dette gjelder vissnok bare bøker fra klubber.
Jinx Skrevet 29. juni 2003 #14 Skrevet 29. juni 2003 Billigste alternativ på å returnere en "vanlig" bok er kr 50, som B-post.. Husker ikke vekt.. Vi forsøkte oss med salg av billetter i post i butikk, men datasystemet sviktet helt.. Men jeg tror det er ordnet nå.. Så de hadde hengt opp plakatene igjen om at det var mulig å kjøpe billetter å slikt der nå.. (jeg jobber jo ikke fortida, så er ikke helt oppdatert) Å sende brev i min post i butikk, går helt normalt.. Har ikke fått noen klager.. Sender man brevet før fire, har mottaker brevet som regel dagen etterpå.. (hvis han bor i Norge da, såklart..)
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 29. juni 2003 #15 Skrevet 29. juni 2003 Jeg savner virkelig de gamle postkontorene, slik det er i dag fungerer det ikke i det hele. Er drittlei av å møte butikk-vikarer som ikke kan en dritt annet enn å leite etter pakker. Etter det nye omleggingen til Posten, så har de blitt et forferdelig dårlig alternativ. Og hen i himmelen hører det gebyret for betaling av giroer hjemme?? 45 kr,- pr giro!
liv Skrevet 1. juli 2003 #16 Skrevet 1. juli 2003 hos oss i pib er fleste fornøyde. Det er lenger oppningstid og kortere vente tid og du kan handle mens du står i kø, på fx en trygdeutbetalingsdag, vi har faktisk en ekstra på jobb den 20 og 21 for da er det ekstra mye å gjøre i posten.. Vi kan ikke ta billetter, sjeker eller utenlandsvaluta men det er bare 3 kilometer til to postkontor som kan hjelpe deg med billetter, valuta og annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå