Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei.. vet ikke hvorfor jeg skriver dette her.. men bare må få dette ut..

er i behandling for spiseforstyrrelse for 3 gang..:( nå skal det liksom være intervall behandling.. mer hjemme.. men dette går ikke:( vil bare bli svært tynn igjen.. jeg var nede 44.5kg 168 høy.. nå er jeg 48kg.. vet dette høres sykt ut.. men klarer overhodet ikke å se at jeg er tynn... jeg vil ha av meg disse kiloene.. men livet blir jo ikke noe bedre uansett.. hva skal jeg gjøre?? nedtur på nedtur.. 27år å klarer liksom ikke komme meg opp..:(

tenker på mat 24 timer i døgne.. mye mareritt.. trener mer enn jeg burde..

men jeg stoler bare ikke på det behandlere sier.. for med mat i magen buler magen så ut... dette fikser jeg ikke.. utløser enorm stress.. holder på å gi opp denne gangen også:(

magiske grensen er liksom over 50kg... det har sresset meg så mye at jeg ble sendt hjem 3 dager før fordi jeg ikke spiste det jeg skulle.. her hjemme går det ikke bra:(

er jo håpløs på alle områder.. sosial ??? vet jo nesten ikke hva det er.. gruer meg alltid til å finne på ting.. vært mye mobbet før.. men burde komme meg over det..

så sint på meg selv..

ah ut med det.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Sjelevenn
Skrevet

Kjære deg, du er ikke alene! Kjemper mot meg selv 24 timer i døgnet jeg også, og det er beinhardt. Men det MÅ vi bare greie! Ta en dag av gangen, legg klare planer for mat og trening. Utfordringen er å TÅLE å gå opp i vekt og få i oss mat. Tenker på deg, masse lykke til!

Skrevet
Kjære deg, du er ikke alene! Kjemper mot meg selv 24 timer i døgnet jeg også, og det er beinhardt. Men det MÅ vi bare greie! Ta en dag av gangen, legg klare planer for mat og trening. Utfordringen er å TÅLE å gå opp i vekt og få i oss mat. Tenker på deg, masse lykke til!

takk for støttende svar :)

er du i behandling viss jeg kan spørre?

ja hadde jeg kunne spist alt det jeg ville å vært der jeg er nå hadde det vært supert.. men vet det ikke funker..

sender mange stå på klemmer til deg:)

Gjest Sjelevenn
Skrevet

Har gått i samtaleterapi, men dette fungerte mer som en kontrollventil for å ikke gå for mye ned i vekt. Nå har jeg greid å legge på meg litt og har god støtte i samboer og familie. Får veldig positive tilbakemeldinger når jeg har litt flere kilo på kroppen, det hjelper til å overstyre mine negative tanker. Bare spør om det er noe du lurer på eller trenger forståelse fra en som vet hvordan du har det:) God klem tilbake.

Skrevet

åh så bra å høre at det går framover:) ja men har fått en del positive bemerkninger angående vektoppgang.. men jeg klarer å takle det til at jeg er feit og misslykket:( føler meg også enormt alene.. savner en kjærest.. høres sikkert helt teit ut.. men føles som jeg er ment til å være alene.. 2år nå.. men det er vel mer at jeg skyver folk vekk..

mitt verste problem er overtreningen.. blir helt hysterisk viss jeg ikke får trent omentrent hver dag:( og turer.. mener jeg er lat når jeg ikke gjør det..

vet ikke hvordan snu dette.. vet jeg burde dra tilbake til behandlingsplassen mulig før.. men livredd for vekt oppgang:( ble litt mye dette hehe..

har støtte fra familie og venner.. men føler meg likevel helt alene.

vil så gjerne bli frisk.. men finner ikke styrken..

all lykke til deg:)

Gjest Sjelevenn
Skrevet
åh så bra å høre at det går framover:) ja men har fått en del positive bemerkninger angående vektoppgang.. men jeg klarer å takle det til at jeg er feit og misslykket:( føler meg også enormt alene.. savner en kjærest.. høres sikkert helt teit ut.. men føles som jeg er ment til å være alene.. 2år nå.. men det er vel mer at jeg skyver folk vekk..

mitt verste problem er overtreningen.. blir helt hysterisk viss jeg ikke får trent omentrent hver dag:( og turer.. mener jeg er lat når jeg ikke gjør det..

vet ikke hvordan snu dette.. vet jeg burde dra tilbake til behandlingsplassen mulig før.. men livredd for vekt oppgang:( ble litt mye dette hehe..

har støtte fra familie og venner.. men føler meg likevel helt alene.

vil så gjerne bli frisk.. men finner ikke styrken..

all lykke til deg:)

Gjest Sjelevenn
Skrevet

Les innlegget ditt på ny - ser du ikke selv at du er ulykkelig? Vil det ikke være bedre å dra tilbake til behandling, ta kampen og ta tilbake livet? Skjærer i hjertet mitt å lese dette, for det treffer rett tilbake til meg selv. Jeg VIL ha livet mitt tilbake - vil du?

Skrevet

har tenkt mye i dag.. snakket med behandler her hjemme.. så skal forsøke å ringe behandler plassen å høre om jeg kan komme tilbake før. tror jeg må være lenger der..enn intervall på så kor tid.. vet vel innerst inne at det eneste rette er nok å komme meg opp i vekt.. :/ huff.. kunne man bare hoppet over alt å bare være der man skal være.. vet det ikke funker sånn..

vil jo ha livet tilbake så absolutt!!! håper jeg finner mot til dette videre.. ulykkelig?? ja til tusen..

Skrevet
har tenkt mye i dag.. snakket med behandler her hjemme.. så skal forsøke å ringe behandler plassen å høre om jeg kan komme tilbake før. tror jeg må være lenger der..enn intervall på så kor tid.. vet vel innerst inne at det eneste rette er nok å komme meg opp i vekt.. :/ huff.. kunne man bare hoppet over alt å bare være der man skal være.. vet det ikke funker sånn..

vil jo ha livet tilbake så absolutt!!! håper jeg finner mot til dette videre.. ulykkelig?? ja til tusen..

Om du tar litt av denne lysten du har og omgjør den til en tro på at du faktisk kommer til å klare det så vil du nå langt... I slike saker kan det nok føles som om en går fra vondt til verre før det blir bedre, men bare ha tro på deg selv, få profesjonell hjelp og ikke gi opp. Dette klarer du!!

Masse lykke til =)

Skrevet

huff, jeg har slitt med anoreksi det siste året og vet hvor tøft det er. jeg har selv vært nede på en bmi på 14,4 og kjenner meg igjen i det du sier.. det er ikke enkelt, men tro meg, hvis du virkelig vil bli bedre så kan du!! jeg er akkurat ferdig med behandling, det har vært drit tøft og jævlig men jeg har kommet meg igjennom det og har aldri hatt det bedre! jeg har vært heldig for jeg har hatt en veldig sterk motivasjon hele veien (når jeg først har bestemt meg, så gjør jeg det) og jeg ser du har lyst å gjøre noe med det.. og det er allerede en kjempe bra ting :)

jeg tenker at du må tenke " er det virkelig sånn jeg vil ha det?".. svaret er nei og selv om alt ser mørkt ut akkurat nå, og du er på bunnen så er det jo bare en vei å gå; nemlig oppover. jeg lover deg at ting blir bedre! gjør noe med det nå, ikke vent for da blir det bare værre! når ting blir bedre, men du føler at det går litt dårligere igjen så spør om hjelp. ikke vent til det har blitt 3525 ganger værre. en ting som har hjulpet meg når jeg får disse "tankene" som sier at det ikke er rett å spise ditt og datt, eller at jeg er feit eller noe helt idiotisk som jeg innerst inne vet er feil, så tenker jeg motsatt eller gjør det stikk motsatte. det gjelder å bryte de mønstrene, enten om det gjelder spising eller tanker om deg selv.

vet dette sikkert var mye rot og ting du er klar over ifra før. men jeg håper det hjelper litt ivertfall. ingen fortjener å ha det sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...