Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Melovesun
Skrevet

Dette er en behandling du kan gjøre hjemme. Har gjort det selv, og det funker bra! Legger ved en link til nettsiden. Er kjappe med levering, og billig frakt. Spør om du lurer på noe:)

Makeupartistschoise

Skrevet

I overkant av 500 kroner betalte jeg.

Gjest *lucky*
Skrevet
Dette er en behandling du kan gjøre hjemme. Har gjort det selv, og det funker bra! Legger ved en link til nettsiden. Er kjappe med levering, og billig frakt. Spør om du lurer på noe:)

Makeupartistschoise

Hvilken av peelingene herfra har du prøvd?

Har du noen andre produkter fra denne siden? Mye bra her!

Gjest Melovesun
Skrevet

Har penslet med glycolic acid 3 ganger, med en ukes mellomrom. Brukte 30%. Vil anbefale å begynne med denne styrken, og evt etter hvert bygge huden opp mot en høyere prosent. Vedlagt produktet følger en bruksanvisning som må følges nøye!!

Lykke til :jepp:

Skrevet

Fruktsyrebehandling fåes sterkere i salong enn hjemmebehandling. Koster alt fra 500 og oppover. Høyeste oppløsning fåes hos MD formulations

Gjest *lucky*
Skrevet
Fruktsyrebehandling fåes sterkere i salong enn hjemmebehandling. Koster alt fra 500 og oppover. Høyeste oppløsning fåes hos MD formulations

Nei det stemmer ikke. Kjøp her http://skinlaboratory.com/, flotte produkter som jeg er fornøyd med. Vanlig salong penslinger er vel på 50% fra MD mens det er høyere på klinikker der du feks får blue peel, tca.

Uansett så er glycolpeelen som fåes på siden jeg linket til like god og mye rimligere enn å gå til hudpleier.

Skrevet

Det er ikke lovlig å selge slikt i Norge av en grunn, det kan gjøre stor skade. Har en for eksempel rosascea eller andre hudplager kan disse bli sterkt forverret av slike. Så, jeg ville ikke anbefalt å brukt dette andre steder enn salong. Hvertfall ikke første gangen...

Skrevet

Eg har betalt 500 kr per gong, og har teke pensling med MD sine fruktsyrer 8 gongar. Starta med 30 %, gjekk opp til 50 %, og dei siste tre var med 70%. Eg er veldig fornøgd så langt, alle problema mine er sjølvsagt ikkje løyst med ein gong, men for huda mi var det veldig bra med ein slik kickstart. Før eg starta med penslingane, brukte eg MD-produkt i to veker for å venne huda til fruktsyrene. Huda mi ser så mykje betre ut før eg starta med dette, og med tida vil nok dei raude arra forsvinne også. Dei er allereie mykje ljosare, så det der lovar godt! Utbrudda har også roa seg veldig.

Eg ville nok ikkje teke sjansen på å gjere det sjølv heime, iallfall ikkje første gongen. Det er greitt å vite litt om korleis ein skal gjere det, og korleis ein skal førebue huda på kva som skal skje. Det er sikkert mange som er nøgd med resultatet ein kan få med heimebehandling også, men for meg var det viktig med god oppfølging frå hudpleiaren, som trass alt er utdanna i dette.

Skrevet

oi mange svar HER!! :) kan noen forklare litt om hvordan denne fruktsyre greia fungerer? å blir man helt jæ*** å flassete i fjeset i en ukes tid..? (nå tar jeg utgangspunkt i en vanlig MD greie på salong) hjelper det mye..? jeg har egentlig ganske fin hud nå.. men har lyst å ha GLATT,blank å fiiin hud.. tenkt litt på sånn krystallsliping også..?? noen erfaringer???

Gjest *lucky*
Skrevet
Det er ikke lovlig å selge slikt i Norge av en grunn, det kan gjøre stor skade. Har en for eksempel rosascea eller andre hudplager kan disse bli sterkt forverret av slike. Så, jeg ville ikke anbefalt å brukt dette andre steder enn salong. Hvertfall ikke første gangen...

Jeg tok først en pensling hos hudpleier men etter det har jeg bare penslet selv, ser ingen grunn til noe annet. Selvfølgelig må man forhøre seg med hudpleier før man tar slike behandlinger men at det er så farlig tror jeg ikke noe på.

Hudpleiere tar jo så store summer for noe man fint kan gjøre selv.

Skrevet
Jeg tok først en pensling hos hudpleier men etter det har jeg bare penslet selv, ser ingen grunn til noe annet. Selvfølgelig må man forhøre seg med hudpleier før man tar slike behandlinger men at det er så farlig tror jeg ikke noe på.

Hudpleiere tar jo så store summer for noe man fint kan gjøre selv.

hvordan fungerer det da?? er det bare som et ansiktsvann liksom? bare at du flasser av å får "ny" hud??

Gjest *lucky*
Skrevet
hvordan fungerer det da?? er det bare som et ansiktsvann liksom? bare at du flasser av å får "ny" hud??

Finnes endel info her, søk og les.

Gjest Melovesun
Skrevet

Å utføre en slik behandling hjemme krever at en er godt forberedt og leser

bruksavisningen nøye. Fruktsyrebehandling og andre penslinger er kostbare hos hudpleier, men da får du en individuel kartlegging av den aktuelle behandling som passer din hud. Men på den andre siden ser jeg ikke noe i veien med å gjøre dette hjemme, om du som nevnt følger den vedlagte bruksanvisning. Ved for eks fruktsyrepensling skal du holde deg unna solen en mnd etter behandling, og bruke høy faktor de kommende månedene.

Her kommer litt info om forskjellige typer kjemiske peelinger.

Lactic Acids (Alpha Hydroxy)

Stammer fra melk, mildere enn glycolic syre, og er vanligvis bedre for arbeider på hyperpigmentation problemer. Vår formulering inneholder lakris ekstrakt, en effektiv skin lightening additive. Passer for normal, tørr eller fet hud. Alpha hydroxy, denne trenger kun gjennom epidermis. En god peel for nybegynnere.

Glycolic Acid (Alpha Hydroxy)

En god all-rundt saltsyre for normal-fet hud-typer som exfolierer. Sterkere enn lactic syrer. En alpha hydroxy, denne trenger kun gjennom epidermis.

Salicylic Acid (Beta Hydroxy)

Olje løselig, og dermed er disse syrer perfekt for fet / akne hud som trenger dyp pore rensing og løsne av Blackheads. Bruk 3%, 5% eller 8% sterke som en "første skritt" når du bruker alpha hydroxy acid peels å fjerne alle oljer fra huden, eller bruk alene 3 / 4 ganger per uke for olje / blackhead kontroll. Bruk 15% eller 10% en gang i uka bare. En beta-hydroxy, denne acid trenger bare gjennom de øvre lagene av epidermis.

Trichloreacetic Acid (TCA)

Dypere peeling syrer som brukes for akne, linjer, rynker, hyperpigmentation, scarring. Lengre varige resultater, mer intensiv. Dette trenger gjennom epidermis, i de øvre lag av dermis, og dermed produsere en mer effektiv peeling erfaring. Alltid starte med en lav styrke med denne syre.

Skrevet

Jeg kjøpte Glycolic Acid 50% på skinlaboratory.com nettop. Fikk den etter 6 dager og det kostet kun 26o. Hadde endel fruktsyrebehandlinger i salong for noen år siden til 600 pr behandling. Derfor visste jeg at huden min tålte såpass sterk syre. Har du veldig sensitiv hud så tror jeg ikke det er å anbefale me syrebehandling. Har fet og til tider uren hud med litt arr så jeg håper at 6 behandlinger skal gjøre huden min bedre.

Fremgangsmåten jeg brukte var å rengjøre huden godt og tørke den helt. Så brukte jeg en bomullsdott til å ta syren i ansiktet (begynte med panne, nese, hake) og lot det virke i 3 min. før jeg skylte den av. Det prikker og stikker litt i huden både under behandlingen og etterpå. Så brukte jeg en fuktighetskrem. Er 4 dager siden jeg hadde det på nå og flasser litt og har mye tørrere hud enn vanlig. Kanskje et par ekstra kviser. Men satser på det stabiliserer seg etter 6 behandlinger:)

• 1 måned senere...
Skrevet

[brukte på onsdag for første gang Glycolic Acid 50%. Jeg forventet at huden skulle begynne å flasse litt men det eneste som har skjedd er at jeg har fått noen mindre kviser.

Jeg hadde syren på i 1,5 min, den burde kanskje virket litt lenger??

Kan jeg bruke denne oftere en en gang i uken?

Jeg bruker MD sin facial cleanser før jeg tar på syren, er det greit å rense med denne før behandlingen

Har fått med en flaske salicylic peel 20% fra skinlaboratory mener det sto at jeg kunne benytte denne et par dager før Glycolic acid?? Hvorfor??

Grunnen til at jeg bruker disse peelene er at jeg plages veldig av hudormer og håpet at en syre skule gjøre det lettere å få disse ut.

Gjest Gjest
Skrevet
[brukte på onsdag for første gang Glycolic Acid 50%. Jeg forventet at huden skulle begynne å flasse litt men det eneste som har skjedd er at jeg har fått noen mindre kviser.

Jeg hadde syren på i 1,5 min, den burde kanskje virket litt lenger??

Kan jeg bruke denne oftere en en gang i uken?

Jeg bruker MD sin facial cleanser før jeg tar på syren, er det greit å rense med denne før behandlingen

Har fått med en flaske salicylic peel 20% fra skinlaboratory mener det sto at jeg kunne benytte denne et par dager før Glycolic acid?? Hvorfor??

Grunnen til at jeg bruker disse peelene er at jeg plages veldig av hudormer og håpet at en syre skule gjøre det lettere å få disse ut.

Du vil ikke flasse sånn som ved f.eks. Blue Peel eller Green Peel når du bruker Glykolsyre i 50% eller mindre. Du kan begynne å flasse litt, sånn i normale mengder somom du har tørr hud, men ikke mer.

1,5 minutt er forsåvidt veldig kort da. Bruker du glykolsyreprodukter til daglig? Hvis huden din er vant med glykolsyre kan du ha syren på lenger. 5-10 minutter er vanlig om huden er vant med syreprodukter. Synes du det blir heftig ville jeg heller valgt en svakere syrepeeling, f.eks 30 eller 35%, som da kan sitte på lenger.

Du trenger ikke bruke salisylsyrepeeling før glykolsyrepeeling, vet ikke hvorfor de anbefalte det. I vanlig salongbehandling går de rett på glykolsyrepeeling.

Du kan godt bruke MDs cleanser som prepping for huden, men vil da anbefale å vaske huden med den to ganger før peelingen.

Skrevet

Tusen takk for informativt svar.

Jeg skjønner at jeg kanskje har vært litt forsiktig ihht. tiden syren skal ligge på huden. Neste gang skal jeg la den ligge på lenger.

Jeg bruker syreprodukter daglig så det skulle nok sikkert greit å la syren ligge på lenger.

Det fremgår av bruksanvisningen at det MÅ være 7 dager mellom hver behandling. Er dette riktig?? Ser det er noen som skrive at de gjennomfører behandlingen 2 ganger pr. uke.

Gjest Gjest
Skrevet

Standard behandlingsprosedyre er 2 ganger i uken i 6 uker, så at det skal være 7 dager i mellom er vel litt tull tror jeg.

La syre ligge lenger på, så får du mer resultat av behandlingen også. Men ikke over 10 minutter!!

Skrevet

Da kjører jeg på med 10 minutter to ganger i uka.

Gleder meg til å se resultatene av behandlingen :)

Avlegger rapport etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...