Gjest joo Skrevet 28. januar 2009 #1 Del Skrevet 28. januar 2009 har hørt dette flere ganger. så jeg vil jo liksom ikke prøve heller. det er i dette tilfelle snakk om å ta en hel skje med salt på en gang. men i løpet av en dag får man jo i seg mer enn det.. har det noe med adrenalin å gjøre..? dette kan vel ikke stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 28. januar 2009 #2 Del Skrevet 28. januar 2009 Vil tro du overlever, men kan ikke love noe. Hva med å prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 28. januar 2009 #3 Del Skrevet 28. januar 2009 Dette har jeg aldri hørt... :klø: Videre kan jeg vel medele at hvis det stemte, så ville jeg ikke kunne svart deg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 28. januar 2009 #4 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg spiste en spiseskje(eller var det t-skje? Husker ikke nå.) salt en gang. Det eneste som skjedde var at jeg kastet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #5 Del Skrevet 28. januar 2009 har hørt dette flere ganger. så jeg vil jo liksom ikke prøve heller. det er i dette tilfelle snakk om å ta en hel skje med salt på en gang. men i løpet av en dag får man jo i seg mer enn det.. har det noe med adrenalin å gjøre..? dette kan vel ikke stemme. prøv....om vi ikke ser deg igjen her inne, så vet vi svaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serpico Skrevet 28. januar 2009 #6 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Tror ikke dette er farlig om man så spiser både skje og salt. Skjeen er nok farligere. :gjeiper: Endret 28. januar 2009 av Serpico Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffinsdilla Skrevet 28. januar 2009 #7 Del Skrevet 28. januar 2009 Det går sikkert fint, men man må ha i seg tilsvarende væskemengder. Ellers blir man sikkert litt uttørket. Ville forsåvidt ikke prøvd det selv! Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 28. januar 2009 #8 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Er ikke det et triks for å kaste opp noe du bør kaste opp? Du dør nok ikke, du bare spyr. Endret 28. januar 2009 av Miley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #9 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har hørt at du dør av å spise en SPISEskje med salt. Tror det har noe med væskebalansen og elektrolyttbalansen i kroppen å gjøre. Litt likt som når du blir uttørket. Men det må være en hel spiseskje på én gang. De du kroppen vil nok reagere med å sende det i retur hvis du prøver. Den pleier det med ting som kan skade den =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 29. januar 2009 #10 Del Skrevet 29. januar 2009 Det går sikkert fint, men man må ha i seg tilsvarende væskemengder. Ellers blir man sikkert litt uttørket. Salt binder væske, så man blir heller overhydrert enn uttørket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pasta Skrevet 29. januar 2009 #11 Del Skrevet 29. januar 2009 Et lite barn (under året) kan dø av en ts salt. Større barn/voksne spyr. Sønnen min fikk i seg mye saltvann en gang vi var på Mallorca. Han spydde som en gris! Salt er ikke bra uansett. Man skal ikke ha i seg mer enn anbefalt dagsdose. Som jeg ikke vet hva er, men det er nok ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 29. januar 2009 #12 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Et lite barn (under året) kan dø av en ts salt. Større barn/voksne spyr. Sønnen min fikk i seg mye saltvann en gang vi var på Mallorca. Han spydde som en gris! Salt er ikke bra uansett. Man skal ikke ha i seg mer enn anbefalt dagsdose. Som jeg ikke vet hva er, men det er nok ikke så mye. Anbefalt maksdose er tydeligvis ca. 10 gram Kilde: http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/...k_av_salt_12448 De (diverse steder) anbefaler dog at man ikke spiser mer enn 5-7 gram salt hver dag. Endret 29. januar 2009 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 29. januar 2009 #13 Del Skrevet 29. januar 2009 Du dør ikke. Kanskje kaster du opp. Men har du friske nyrer, vil de klare det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #14 Del Skrevet 30. januar 2009 ..jeg har hørt at motstandsfolkene under andre verdenskrig hadde med seg saltpiller, i tilfelle de trengte å ta livet av seg. Mulig det er en urban myth.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 30. januar 2009 #15 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) I det gamle kina brukte de å gi fanger som skulle dø en grusom død salt. Det var noen gram salt(kanskje en teskje)? Fangene fikk selfølgelig ikke noe å drikke. Endret 30. januar 2009 av vilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 31. januar 2009 #16 Del Skrevet 31. januar 2009 Litt på kanten: men vil det si at man spyr om man drikker en falske kvikksølv også? Eller bare dør man? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 31. januar 2009 #17 Del Skrevet 31. januar 2009 Tror jeg skulle vært død og begravet for leeenge siden dersom man dør av en teskje salt. Dette må være en klassisk "urban legend", som noen nevnte over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 31. januar 2009 #18 Del Skrevet 31. januar 2009 I det gamle kina brukte de å gi fanger som skulle dø en grusom død salt. Det var noen gram salt(kanskje en teskje)? Fangene fikk selfølgelig ikke noe å drikke. Trodde de ga de salt over tid jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utlendingen Skrevet 4. februar 2009 #19 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg har spist en spiseskje med salt flere ganger, jeg verken spydde eller døde. Fikk senere høre at det kunne være farlig, men ikke hvorfor. Jeg fikk tips av en kompis som sa at hvis han helte innpå med salt og minst en halv liter vann etter å ha drukket for mye,ble han ikke dårlig, og at det var noe han sverget til når han var i Syden. Jeg var i Portugal i over førti graders varme og prøvde det flere ganger, men kan ikke egentlig si om det virket. Når dagen derpå faller sammen med ulidelig varme er det nok lite som virker for en nordmann. Da jeg fikk høre at det ike var bra for kroppen, sluttet jeg bare - det hadde ikke falt meg inn at det kunne skade. Senere har jeg hørt fra en helhetsterapeut at nyrene mine ikke virker helt gode men jeg vet ikke om det stemmer, og det kan jo i så fall være andre årsaker til det. Det er kanskje fire år siden jeg slukte min siste spiseskje med salt. Det vanskeligste var bare å få det ned, siden det var så tørt... Forresten så synes jeg å huske at jeg følte meg litt bedre straks etterpå. Har ikke dette noe med tequila og salt å gjøre, også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå