Gå til innhold

Lære seg hoftevirkking.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å lære seg å vrikke på hoftene, eller er dette noe som er genetisk betinget.

Jeg prøver å klare core rythms:

På slutten av filmen er det skikkelig hoftevrikking, men jeg har ikke sjangs i havet til å klare det. Føles ikke som jeg har kontakt med selve hoftepartiet. Så når jeg prøver hoftevrikk, så beveger jeg bein, overkropp og armer. Ser rett og slett ut som at jeg har et epileptisk anfall der jeg står.

Så vet noen om noen måter man kan trene seg til hoftevrikking, eller å lære seg til å føle/benytte seg bare av hoftepartiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du angir hvor mange minutter ut i videoen det er, blir det lettere å hjelpe. Jeg orker ikke å se igjennom hele. Er det der de isolerer hoftene og skyver fra side til side?

Skrevet

Egentlig problemer med all hoftevrikk i hele videoen, men tenker veldig mye på vrikkingen 6.30 i videoen

Skrevet

Det handler mye om ha kroppskontroll- og bevissthet, noe man må bruke litt tid på å trene opp. Mange i vår kultur har omtrent ikke bevegelse i hoftene, og vi går gjerne stivt fremover istedet for å "vugge" hoftene. Men det går altså an å lære seg, hvis man bruker tid på å være seg det bevisst og tenker over det til vanlig. Begynner du med magedans lærer du å bruke hoftene, for eksempel, men jeg fikk inntrykk av at du ville gjøre det på egenhånd.

Det handler også om å kunne isolere en muskel, det vil si å kun bevege den ene muskelen mens resten av kroppen holdes i ro. Det er ikke så vanskelig, men du må ha et greit forhold til muskulaturen i kroppen, og være bevisst på akkurat hvilken muskulatur du vil bruke, gjerne hvordan den fungerer osv. Det gjør det lettere å få tak i riktig bevegelse.

Bruk f.eks. litt tid bare på å finne frem til de ulike musklene i hofte/mage-området, kjenn på forskjellen mellom å stramme ulike muskler i forhold til å være helt avslappet, og prøv å isolere en og en av dem.

Skrevet

Takk :)

Da er det altså håp for enn stivpinn som meg og. Jippi, da er det bare å melde meg på magedans kurs.

Skrevet

Bra svar, Daimyo :)

Jeg må bare kommentere den videoen - hvor idiotisk er det ikke å ha sorte bukser og sorte sko på en dansevideo...? Ser jo knapt nok at de gjør ball change... ok det var dagens kritikk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...