Gå til innhold

Billig tøy til brudepikekjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man tak i billig stoff som man kan lage brudepike kjoler av ?

Hva heter stoffene som kan brukes og hvor er det mulig å få tak i disse biligst muligt ? Noen som vet ? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hvor får man tak i billig stoff som man kan lage brudepike kjoler av ?

Hva heter stoffene som kan brukes og hvor er det mulig å få tak i disse biligst muligt ? Noen som vet ? :)

jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo kan du finne mange stoffbutikker som eies av utlendinger. Det er ofte veldig billig og de har mnage forskjelligge farger og type stoff.

Skrevet
jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo kan du finne mange stoffbutikker som eies av utlendinger. Det er ofte veldig billig og de har mnage forskjelligge farger og type stoff.

Bor litt lang fra Oslo, men skal sjekke om det er noen slike stoffbutikker i nærheten.. Vil prisen der mest sannsynlig være billigere enn hvis jeg f.eks. går i en vanlig stoffbutikk. Har ikke vært å sjekket i vanlige stoffbutikker enda, siden jeg har hørt at det er veldig dyrt der...

Skrevet

Er ofte dyrere å kjøpe stoff enn å kjøpe ferdige klær, dersom du skal handle i vanlige norske stoffbutikker.

Tror jeg ville prøvd her:

ebay - stoffer

Skrevet
Er ofte dyrere å kjøpe stoff enn å kjøpe ferdige klær, dersom du skal handle i vanlige norske stoffbutikker.

Tror jeg ville prøvd her:

ebay - stoffer

Tusen takk for ebay link! Jeg var inne å letet på ebay etter billigere stoff, men kom ingen vei da jeg ikke har peiling på hva slags stoff som er best egnet til å bruke til slike ting :)

Skrevet

Kommer litt an på hva slags type kjole du skal sy. Skal det være enkelt og stilfullt, eller litt mer "fluffy"? Kanskje hvis du finner bilde av noe lignende som du har tenkt deg, at jeg vet mer om hva du trenger. :)

Skrevet
Kommer litt an på hva slags type kjole du skal sy. Skal det være enkelt og stilfullt, eller litt mer "fluffy"? Kanskje hvis du finner bilde av noe lignende som du har tenkt deg, at jeg vet mer om hva du trenger. :)

Brudepikekjole

Nesten slik,men jeg har tenkt at stoffet skal se så lik som mulig ut som brudekjolen. Ikke fluffy, bare rett ned... hmm, litt vanskelig å forklare da jeg ikke har peiling på navn på stoff osv.. hehe

Skal ha en vanlig maggie sottero kjole, ikke noe dilldall :)

Skrevet

Vanskelig å se ut fra bildet, men jeg vil tro at den kjolen er laget av sateng og organza.

Dersom du vil ha den til å ligne brudekjolen er det jo bare å ta utgangspunkt i det stoffet som måtte være i den. Hvilken brudekjole er det du skal ha?

Skrevet

Jeg fikk tak i superbillige brudepikekjoler fra merket Name It (tidl.EXIT). Disse kostet 300 kr stk og er i matt, kremhvit sateng med en rad flate tyllroser ton-i-ton under brystet. Det er en A-linje fasong på de og jeg tenker å bestille underskjørt i tyll for å fylle opp litt under skjørtet. De gikk fra str 92-140 er fleksible i i størrelsen pga fasongen. Jeg er strålende fornøyd!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...