Naoomi Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg er så lei av typiske rengjøringsmidler, de lukter jo ikke godt i det hele tatt etter min mening. Er det noen som vet om noe a la jif-spray som lukter skikkelig godt? Alternativet er jo å gå 100 % over til mikrofiber, men jeg vil så gjerne ha en skikkelig godlukt-såpe som "gulrot" sånn at det blir mer moro å vaske Noen som vet hvor dette kan bestilles på nett, for eksempel, og som har prøvd dem?
Modic Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Ved "vanlig vasking" av laminatgulv osv. bruker jeg stort sett mopp osv, men jeg har også en del ubehandlet treverk som jo må vaskes innimellom. Må si at ingenting slår den gode gamle grønnsåpelukten når disse gulvene / veggene / møblene vaskes!! Men vil ikke anbefale grønnsåpe til f.eks. laminatgulv, det legger seg bare som et belegg oppå. Men i mine øyne (eller skulle jeg sagt min nese??) er det ingenting som lukter bedre og renere enn når man har vasket med grønnsåpe!!
Veronica88 Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Jeg takler ikke sprayer og vaskemiddel, heldigvis har vi bare laminat her (antar jeg siden vi fikk beskjed om å ikke bruke grønnsåpe?), så varmt vann og eventuelt en dråpe såpe på stygge flekker etterpå, holder lenge. Det jeg har måttet gjøre er å lufte etterpå (nå er det mange minus her, så kanskje ikke så lurt?), men trange rom som f eks badet uten vindu, da må jeg bare spraye noe annet oppå altså, f eks min favorittparfyme. Da lukter det rent, men ikke VONDT.. Fysj. Men på en annen side, duftstoffene i vaskemidler er neppe sunne å lukte på uansett, det er jo kjemikalier som ikke er ment for å luktes på.. Så jo mindre lukt, jo bedre..
Naoomi Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2009 Juhuu! Jeg har lett litt, og lurer på om jeg skal svi av litt penger på noe av dette. Dyrt men kanskje verdt det - som en hverdagsluksus??
Gjest Gjest_Bambi_* Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg bruker Durance midler (oppvaskmiddel, gulvvaskemiddel, strykevann). Det lukter bare nyyyyydelig. Riktignok er det dyrt i innkjøp (over NOK 100,- pr flaske) med utrolig drøyt i bruk og varer lenge. Eneste i Durance-serien jeg ikke liker er tøyvaskemiddelet og tøymykneren. Fordi klærene dufter ikke av "lavendel" men heller av billig Aftershave!!
Gjest itla Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes produktene fra Ecover lukter godt. "Allvasken" lukter (naturlig) sitron.
Naoomi Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2009 Jeg bruker Durance midler (oppvaskmiddel, gulvvaskemiddel, strykevann). Det lukter bare nyyyyydelig. Riktignok er det dyrt i innkjøp (over NOK 100,- pr flaske) med utrolig drøyt i bruk og varer lenge. Eneste i Durance-serien jeg ikke liker er tøyvaskemiddelet og tøymykneren. Fordi klærene dufter ikke av "lavendel" men heller av billig Aftershave!! Åh, takk for innlegget! Da vet jeg det.
Trillrund Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Hvorfor må ting på død å liv lukte? Jeg sliter med overfølsomhet mot alle syntetiske lukter og parfymer, og enkelte hjem er jo en plage å besøke (kommer ikke igjen,nei). Man skal bruke spray på badet, spray på vinduer, alskens lukter i vaskevann, morsomme farger i do, stemingsskapende lukt fra skjulte støpsler.... Og for ikke å snakke om lukt-lys.... Jeg får rett og slett ikke puste, og det er skikkelig plagsom hvis man er steder der man må være, som skole eller jobb... Hjem som lukter slik blir heller ikke hyppig besøkt... Kun om sommeren da man som regel har vinduer eller dører åpne... Microfiber har bedret tilstanden i eget hjem, ja. Og flere slektninger er overbevist om det samme.
Fjellsippa Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Juhuu! Jeg har lett litt, og lurer på om jeg skal svi av litt penger på noe av dette. Dyrt men kanskje verdt det - som en hverdagsluksus?? Jeg kjøpte Durance vaskemiddel med duft av Lavendel. Kjøpte det fordi jeg elsker lavendelduft. Må si jeg ble skuffet. Det lukter en slags lavendel, men det har en annen lukt i tillegg som setter seg fast i nesa, og som jeg ikke liker. Det ble altså en skikkelig nedtur, fordi jeg trodde den skulle lukte himmelsk. Jeg blir nok ikke å kjøpe det igjen når flaska er tom. Hvis den blir tom - det er ikke førstevalget mitt når jeg vasker for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå