Gjest missLady Skrevet 28. januar 2009 #1 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg er allergisk mot hunder og typen skal nå kjøpe seg en hund. Skal i helgen teste om jeg er allergisk mot den spesifikke rasen han skal ha. Men om det viser seg at jeg er det tenkte jeg litt på allergimedisin. Har hørt om en sprøyte man kan sette, som varer i 3-6mnd. Hjelper den også mot hundeallergi?? Koster den mye? Noen erfaringer? Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FangeLiv Skrevet 28. januar 2009 #2 Del Skrevet 28. januar 2009 Vet ikke om det finnes medisiner som er laget direkte for pelsallergi. Men når jeg tar allergimedisin for pollen, så reagerer jeg mindre på katter også, så det funker. Både tabletter som Aerius (?), Kestine og Polaramin gjør at jeg tåler katter bedre. Har også prøvd den sprøyta du snakker om, men det er så lenge siden så husker ikke om det hjalp bare mot pollen eller også pelsallergi. Men den var hvertfall ikke dyr, ble vel rundt 100 kroner for både jobben og utstyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentepusen Skrevet 28. januar 2009 #3 Del Skrevet 28. januar 2009 Først må du finne ut hva det er du reagerer på, huden til hunden eller pelsen? Vet man kan ta en sprøyte, men syntes også å huske at det ikke hjalp hvis det var en av delene man var allergisk for.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest missLady Skrevet 28. januar 2009 #4 Del Skrevet 28. januar 2009 Har funnet ut at den sprøyten jeg tenkte på ikke kommer til å fungere da det er kortisonsprøyte som legene ikke anbefaler at man bruker mer enn et par ganger i året, og for å holde den ved like må man bruke den hver måned. Så da blir jo det veldig uaktuelt da jeg i så tilfelle måtte brukt den hver måned i 15 år (hundens levealder) i strekk Så jeg får nesten bare satse på at jeg ikke er allergisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå