Gå til innhold

Kambodsja/via thailand

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal reise til Thailand i vinter. Skal reise litt rundt. Starter i Nord.

er det noen som har reist til Kambodsja imens dere var der nede?

Tenkte på 1-2 dagers tur.

Hva er severdig/anbefale?

Priser o.l

Noe vi bør være oppmerksom på?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var i Kambodsja i fjor sommer, men det var i forbindelse med rundreise i Vietnam.

Da vi var der leide vi en minibuss med sjåfør som kjørte oss fra Phnom Penh til Siem Reap. Det var veldig spennende, ettersom hovedveien, som bare så vidt kommer under kategorien "vei", ikke vanligvis blir brukt av turister. (De fleste tar båt.) Vi fikk motorstopp i en liten landsby der de tydeligvis ikke var vant til å se lyse mennesker! Ryktene spredte seg og etter kort tid stod de fleste innbyggerne i området og pekte og stirret!

Jeg trivdes ikke spesielt godt i storbyene. Menneskene jeg møtte var stort sett ute etter å lure meg, virket det som. Det var litt for "shabby", spør du meg. Men Ankor-området var absolutt verdt turen!!! Vi hadde bare en dag der, men man kan bruke MYE lenger tid i dette tempelruinområdet! Det var flott!

Ellers er alt billig, dersom man kan prute, som så mange andre steder. Maten var ikke noe spesielt å skryte av, og jeg elsker stort sett alt jeg blir servert!!!

Jeg kommer ikke på mer, men bare spør om det er noe! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er også interesert i Vietnam.

Hvordan reiste du dit? Oppholdet, maten, hotellene, sikkerheten, prisnivået.

Alt av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har skrevet om det før her:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=14505

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=13462

Men for å svare kort på de stikkordene du skrev:

Oppholdet:

Kjempebra! Det var så mye å oppleve!

Maten:

ELSKER vietnamesisk mat + sjømat, så det ble mye vietnamesisk sjømat på meg... nam nam... Anbefaler ikke "europeisk" mat (biff, burger, pizza), men spis asiatisk, så er du mer sikker på at de vet hva de gjør!

Hotellene:

Det finnes alle typer standard, men vi bodde billig og man får det man betaler for! Luksushotell koster en brøkdel av det det koster i Norge, men vi testet ikke ut det...

Sikkerheten:

Trafikken er FORFERDELIG! (Har skrevet en del om dette i linkene) Ellers følte jeg meg egentlig ganske trygg. Bare man bruker fornuft, så går det greit! Det sier seg selv at er man full på nattklubb og legger fra seg videokameraet vil det bli borte.

Prisnivået:

VANNVITTIG billig, dersom du klarer å prute! (egentlig ganske billig før man pruter også!) Du får deg fint en god middag til under 20 kroner, hvis jeg husker rett. Å reise rundt er også billlig. Vi valgte å fly rundt i landet, ettersom flyprisene var så lave. Vi betalte ca. 600 NOK for flybillett fra Nha Trang til Ho Chi Minh til Hanoi, og det er langt! (Det var ikke billetter igjen fra Nha Trang direkte til Hanoi, derfor den store omveien..)

Er det mer, så er det bare å spørre! (Elsker å gjenoppleve ferieminner!)

maiaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...