Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fan av langt hår, har alltid hatt langt hår (med få unntak) ;)

Jeg har en tendens til å se ganske ung ut og det er ikke nødvendigvis en dum ting, men jeg vil veldig gjerne ha en type frisyre som får frem mamma'en i meg! Uten at jeg skal bli helt forstadshusmor med stasjonsvogn og rutete forkle!

Jeg vil gjerne ha en trendy frisyre, men ikke helt forside av moteblader trendy. Det er for radikalt etter min smak. Noe pent og enkelt som er lett å fikse på og som kan kombineres med en hektisk trebarnsmorhverdag.

Jeg er "bare" 24 år og trenger å ha noe kult og sexy, men samtidig mer voksent enn pannelugg og musefletter! Jeg har ikke hatt en "ordentlig" frisyre i hele mitt liv, bare basert livet på å stusse tupper og klippe kort ved behov. Aldri hatt en frisyre med mening egentlig.

Håret mitt er tungt og veldig tykt, men ikke helt umulig å jobbe med. Jeg har ikke peiling på hva definisjonen av min hårfarge er, men lysebrunt - brunt et sted er vel nogenlunde beskrivende. Dessuten er det litt over 40 cm langt fra rot til tupp! (jeg fikk målt det nettopp)

Jeg føler meg fortapt allerede før jeg er i gang med denne utfordringen det er å finne frisyre, for hittil har jeg klippet meg i den lokale salongen hvor klientellet stort sett består av damer 60+ og små barn med bolleklipp. Jeg aner ikke hva jeg skal ta meg til, hvor jeg skal gå eller hvor vanskelig det blir å "få viljen sin" i de mer fine og dyre salongene.

Jeg er så redd for å gå meg bort på veien og godta et hvilket som helst alternativ som blir tilbydt meg, men jeg vet med meg selv at jeg ønsker ingen drastiske tiltak. Bare en dyktig frisør som vet hva han/hun driver med og som har tid til å hjelpe meg..

Er det virkelig bare på tv man kan se fantastisk ut på håret og like det selv også?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Leyla_*
Skrevet

Har dessverre ikke noen tips jeg kan gi deg, men jeg synes du er så heldig som ha så langt og tjukt hår. Jeg pøser på meg med alle mulige tabletter jeg blir anbefalt fra apoteket og suntkost for få håret til å gro fortere og ikke minst se at denser naturlig ut. Har mistet masse ved extenion. Har dårlig selvbildet rett og slett etter hvor tynt hår jeg har fått :( ..

Skrevet
Har dessverre ikke noen tips jeg kan gi deg, men jeg synes du er så heldig som ha så langt og tjukt hår. Jeg pøser på meg med alle mulige tabletter jeg blir anbefalt fra apoteket og suntkost for få håret til å gro fortere og ikke minst se at denser naturlig ut. Har mistet masse ved extenion. Har dårlig selvbildet rett og slett etter hvor tynt hår jeg har fått :( ..

Er det b-vitaminer du tar? Jeg leste nå nylig at det som regel er totalt bortkastet med begrunnelse i at det skal svært mye til for å mangle b-vitamin, og hvis man skulle gjøre det, så vil det synes fysisk. Nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men det var definitivt på en eller annen internetside med uttalelser fra lege. Men jeg antar du sikkert har prøvd andre ting også?

Røyter du mye? For å være på den sikkre siden ville jeg tatt blodprøver hos lege for å sjekke vitamin/mineraler etc, bare for å sjekke at den delen er ok. Har du alltid hatt tynt hår eller har det blitt værre med årene? Ei venninne har alltid hatt tynt hår, men siste 8 årene har det blitt tynnere og tynnere, og i hennes tilfelle har det vært stress og kostholdrelatert.

Jeg er sikker på du ser fin ut uansett :klem:

Skrevet

Langt og tykt hår kan være temmelig oppskrytt når man ikke gjør noe med det.. Det henger bare der som en haug med ugress man ikke aner hva man skal gjøre med.. Og jeg er virkelig ute og kjøre når det gjelder å klippe det "riktig"!

Søsteren min hadde veldig tynt hår, men så fikk hun full narkose en gang og vips så var det fyldig.. Jeg aner ikke hvorfor altså, men kanskje legen vet? Det er ikke verdt å gå rundt med dårlig selvbilde hvis man kan gjøre noe med det.. Har du snakket med legen din om det?

Det høres kanskje tåpelig ut å gå til legen for å diskutere hår, men det går utover den psykiske helsen om man ikke føler seg bra med seg selv. Kan man snakke med leger om overvekt, bør man også kunne snakke med leger om hårvekst! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...