Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg var hos et medium for noen år siden og det hun fortalte meg stemte. Jeg tok kontakt med henne for noen måneder siden og hun hadde mangedoblet prisen. Ingenting av det hun sa, stemte. Følte at det kun var vrøvl. Har hørt at klarsynte kan miste evnene sine hvis pengebegjæret tar overhånd. Det stemte i hvert fall i mitt tilfelle. Noen som har lignede opplevelser med klarsynte? Innlegget er endret iht Kvinneguidens regler Bolledeig (mod) Endret 29. januar 2009 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hun gadd vel ikke å bruke tid og energi på cold reading den andre gangen - kanskje hun trodde du ville bite på hva enn hun sa.
Venetar Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Det kan også være (Og jeg vil si mer sannsynlig) at hun bare er en løgner. Og at det ikke går ann å være klarsynt. Derren Brown klarer å imitere synske evner uten å gjøre noe overnaturlig. Anbefaler deg på det sterkeste å se disse 2 klippene. http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4 http://www.youtube.com/watch?v=G18NfN76bAs
Gjest Heming Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 noen tar en hundrelapp for en reading.andre beveger seg opp mot tusenlappene. styr unna de som lar en slik time koster så mye. guidene dine VIL GUIDE DEG til noe bedre hvis du lytter! jeg HAR opplevd at dyre medium kan være like gode som et billig.dette er nok som på andre jobber. enkelte kan være billigere OG flinkere
Gjest VinglePetter Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Dette bildet oppsummerer nok mer enn litt av sannheten om spåkoner Medium Endret 31. januar 2009 av VinglePetter
Gjest endelig opplyst Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 så greit at vinglepetter her har sannheten! Alltid ønsket meg den.
Gjest Kinna Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Jeg forstår ikke at noen kan tro at det finnes mennesker som får kontakt med de døde. På meg virker deg som en enkel måte å skaffe seg penger på andre menneskers elendighet, sort og ofte sjokk. Det var ingenting jeg ønsket mer enn å få snakke med mine døde foreldre - men jeg er såpass realistisk at jeg skal ta vare på minnene jeg har uten at de skal besudles av pengegriske gribber. Hvis det var så enkelt at det finnes folk som kan snakke med de døde .. da er det jo ingen problem - det er jo ikke så trist at noen dør for man kan jo gå til en synsk person å få kontakt med dem igjen .. Men så lenge det finnes godtroende mennesker så vil det finnes "synske" personer.
Zadja Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 ... Hvis det var så enkelt at det finnes folk som kan snakke med de døde .. da er det jo ingen problem - det er jo ikke så trist at noen dør for man kan jo gå til en synsk person å få kontakt med dem igjen .. ... Det er vel kanskje nettopp det som gjør at mange av oss tror på dette. Man er så lei seg for å ha mistet noen, og det man klamrer seg fast til er troen på at man møtes igjen. At det finnes mer etter døden. At de ser oss, følger med og passer på. Dersom man kan få snakke med et medium som kan "bekrefte" denne troen/håpet, hva er galt med det? Om det så er oppspinn? Alt jeg trenger er en bunnløs tro på at vi møtes igjen, og et medium kan selvfølgelig styrke den troen. Hva er så galt med tro? Hvis en tro kan gjøre hverdagen lettere og lette litt på sorgen, hvorfor ikke?
golda Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Jeg oppfatter det som at trådstarter spør om vår mening om dette mediumet hun var oss. Billig - bra. Dyr - dårlig. Jeg tror ikke prisen avgjør om et medium er bra eller ikke. Forklaringen er nok en annen. Mediumet var angrepet av grådighet og hadde fått evnene redusert? Jeg vet ikke. Hva tror trådstarter selv er årsaken?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 Jeg forstår ikke at noen kan tro at det finnes mennesker som får kontakt med de døde. På meg virker deg som en enkel måte å skaffe seg penger på andre menneskers elendighet, sort og ofte sjokk. Det var ingenting jeg ønsket mer enn å få snakke med mine døde foreldre - men jeg er såpass realistisk at jeg skal ta vare på minnene jeg har uten at de skal besudles av pengegriske gribber. Hvis det var så enkelt at det finnes folk som kan snakke med de døde .. da er det jo ingen problem - det er jo ikke så trist at noen dør for man kan jo gå til en synsk person å få kontakt med dem igjen .. Men så lenge det finnes godtroende mennesker så vil det finnes "synske" personer. Det hele bunner vel ut i om man tror at døde forsvinner eller om de lever videre. Om man tror det siste, så er det vel ikke så rart å tenke at det går an å prate med dem. Det er fortsatt lov å tro på det man vil, selv om det ofte ikke virker slik inne på dette forumet.
golda Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 Det er fortsatt lov å tro på det man vil, selv om det ofte ikke virker slik inne på dette forumet. Nemmelig! :-)
Gjest Infralove Skrevet 31. januar 2009 #12 Skrevet 31. januar 2009 Det er vel kanskje nettopp det som gjør at mange av oss tror på dette. Man er så lei seg for å ha mistet noen, og det man klamrer seg fast til er troen på at man møtes igjen. At det finnes mer etter døden. At de ser oss, følger med og passer på. Dersom man kan få snakke med et medium som kan "bekrefte" denne troen/håpet, hva er galt med det? Eg syns ikkje det er greit å ta betalt for ei teneste man ikkje leverer. Er det ikkje det som blir kalla svindel?
Zadja Skrevet 31. januar 2009 #13 Skrevet 31. januar 2009 Eg syns ikkje det er greit å ta betalt for ei teneste man ikkje leverer. Er det ikkje det som blir kalla svindel? Jeg har ikke kontaktet et medium selv, men har lurt på å kontakte en. Han "reklamerer" med at om han ikke oppnår kontakt/ikke kan hjelpe deg, så betaler du heller ingenting. Hvis jeg hadde valgt å gå til et medium som ikke gir denne garantien, så ville jeg gått inn i det med den innstillingen at jeg kan bli skuffet og føle det som bortkastede penger, men av en eller annen grunn ville jeg ikke sett på det som svindel... Er vel noe med at jeg tror det beste om folk.
Gjest Kinna Skrevet 31. januar 2009 #14 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har ikke kontaktet et medium selv, men har lurt på å kontakte en. Han "reklamerer" med at om han ikke oppnår kontakt/ikke kan hjelpe deg, så betaler du heller ingenting. Hvis jeg hadde valgt å gå til et medium som ikke gir denne garantien, så ville jeg gått inn i det med den innstillingen at jeg kan bli skuffet og føle det som bortkastede penger, men av en eller annen grunn ville jeg ikke sett på det som svindel... Er vel noe med at jeg tror det beste om folk. Men hva får deg til å tro at vedkommende snakker sant? Har en venninne som var hos en spådame, hun trodde på alt hun sa - for hun visste jo så mye om henne da hun kom til samtale. Men er det rart? Hun måtte vente noen uker før hun fikk komme til henne, så spådamen hadde god tid til å drive research .. Alt hun fortalte om henne stemte - men ingenting om fremtidsutsiktene har stemt - selvsagt. Det var flere tusen rett ut av vinduet - bare fordi hun var i en desperat livssituasjon og hadde behov for å "se litt inn i framtiden" ..
Gjest Infralove Skrevet 31. januar 2009 #15 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Men hva får deg til å tro at vedkommende snakker sant? Har en venninne som var hos en spådame, hun trodde på alt hun sa - for hun visste jo så mye om henne da hun kom til samtale. Men er det rart? Hun måtte vente noen uker før hun fikk komme til henne, så spådamen hadde god tid til å drive research .. Alt hun fortalte om henne stemte - men ingenting om fremtidsutsiktene har stemt - selvsagt. Det var flere tusen rett ut av vinduet - bare fordi hun var i en desperat livssituasjon og hadde behov for å "se litt inn i framtiden" .. Eigentleg treng man ikkje vite noko om personen får å få gode treff. Derren Brown har jo blitt linka til før her. Søk på youtube om du er interessert, der finner du mykje. Han er veldig treffsikker, og innrømmer at alt er juks. Han benytter seg bl.a av cold reading. Etter å ha sett litt av det han driver med, så skjønar eg ikkje at det er mogleg å tru på synske. Eg vil til og med tru at Derren Brown er meir treffsikker enn dei fleste synske. Endret 31. januar 2009 av Infralove
Gjest Yihaa Skrevet 31. januar 2009 #16 Skrevet 31. januar 2009 Det kan også være (Og jeg vil si mer sannsynlig) at hun bare er en løgner. Og at det ikke går ann å være klarsynt. Derren Brown klarer å imitere synske evner uten å gjøre noe overnaturlig. Anbefaler deg på det sterkeste å se disse 2 klippene. http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4 http://www.youtube.com/watch?v=G18NfN76bAs Fasinerende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå