Gjest Gjest_Marta_* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Heisann!! Vi bor på et lite sted med bygdekino. Det jeg reagerer på er at aldersgrenser på kino ikke blir overholdt. Ser det er mange barn i 10 års alder som kommer inn alene på 15 års grense. Jeg mener det først og fremst er foreldrene sitt ansvar at barna overholder aldersgrenser eller så får di følge barna på kino. Men og di ikke gjør det er det ikke di som selger billetter/di som står i døra som har ansvar for at barn under aldersgrensen ikke kommer inn? Det blir så mange konflikter av det for oss foreldre som respekterer grenser og som prøver å lære barna det samme. Typisk argument her (som i mange andre saker) er at "alle" andre får lov. Vi reiser med barna på kino om det er en kino som har høyere aldersgrense enn det barna er. Er det like slappt over alt eller er det bare her på bygda at det er slik??
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Jeg synes bare det er positivt, jeg. Barn må herdes litt.
Gjest Gjest_marta_* Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Kommer barna deres inn på kino om di er under aldersgrense der dere bor? Og sender dere barna på kino om di ikke er gamle nok? Jeg mener det er en ting å se en film hjemme som di ikke er gamle nok til å se, det er foreldrenes ansvar. Men kino blir noe helt annet, da er det maskinistene på kino`n som har ansvaret og som skal kontrollere av aldersgrensene overholdes. Ellers skjønner jeg ikke vitsen med aldersgrenser. Jeg mener ikke å være firkantet men regler er til for å holdes, og om man skal være et godt forbilde så lærer men barna det også. "At barn må herdes litt" - da kan du vell herde di hjemme da? Positivt?? ja ja hver sin mening. Sender du barna dine på et utested med 18 års grense og da heller - for å herde det??? Ha ha....så tåplig.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Har ingen anelse om det skjer her, men så lenge barna oppfører seg ordentlig så ser ikke jeg problemet med det. Aldersgrenser er ikke noe jeg ville brydd meg om, for meg kommer det an på filmen.
GlaJenta88 Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Så lenge aldersgrensene er der, så jeg er enig med deg i at det er dumt at de i billettluka er slepphendte. Her jeg kommer fra tror jeg de ser an filmen litt. Hvis det er skikkelig gore/slasherfilm, er de strenge med å sjekke leg på alle. Er det derimot en "vanlig" krim med 15-årsgrense, tror jeg ikke de sjekker 14åringene som kommer for å se den. Måten disse aldersgrensene blir satt er, dessverre, ofte kritikkverdige. Man kan se masse blod, vold og gørr på 15årsgrense, men vises det en pupp så er det automatisk 18årsgrense. Jeg synes det er litt naivt i det samfunnet vi lever i nå idag, gitt. Likevel så er grensen satt, og dermed burde alle følge den på kino. Jeg er enig i at det er mer foreldrenes ansvar når det gjelder DVDer hjemme.
Tryllepiken Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Så lenge aldersgrensene er der, så jeg er enig med deg i at det er dumt at de i billettluka er slepphendte. Her jeg kommer fra tror jeg de ser an filmen litt. Hvis det er skikkelig gore/slasherfilm, er de strenge med å sjekke leg på alle. Er det derimot en "vanlig" krim med 15-årsgrense, tror jeg ikke de sjekker 14åringene som kommer for å se den. Måten disse aldersgrensene blir satt er, dessverre, ofte kritikkverdige. Man kan se masse blod, vold og gørr på 15årsgrense, men vises det en pupp så er det automatisk 18årsgrense. Jeg synes det er litt naivt i det samfunnet vi lever i nå idag, gitt. Likevel så er grensen satt, og dermed burde alle følge den på kino. Jeg er enig i at det er mer foreldrenes ansvar når det gjelder DVDer hjemme. Signerer denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå