Gå til innhold

vanskelig type? elr er jeg vanskelig dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vet ikke hvorfro jeg skrive her,trenger vel kanskje bare å få noen utad til å si noe om situasjonen min,jeg vet snart ikke hva som er rett og galt lengre.

Bor sammen m verdens beste samboer når han er blid og jg er blid. Har jeg hatt en litt dårlig dag og ikke svarer så blidt som jg burde får jg høre d m engang,altså da svarer jeg helt vanlig( men ikke super blid som jg som oftes er:) og etter vært blir d en krangel ut av dette. D er så mye for tiden, han blir sjalu og jeg må bruke flere dager på å vise at jeg er glad i han,at jeg er til å stole på osv osv,jg blir litt sjalu og han gidder ikke bry seg en dritt,han sier han ikke orker å prøve for da må han bli sittende en til to timer å forklare og trøste(halloooo,hva m alle dagene jg bruker på han),dette gjør jo mg selvsagt mere lei mg/irritert ,men han ender da bare opp m å bli enda surere noe som ofte fører til at han klikker,truer m å stikke av å ligge andre plass. Dette er noe jg hater for mens han er typen som bare sovner på en to tre etter en krangel,ligger jeg lenge å er lei mg å tenker på ting som har blitt sagt osv.

Jeg er bare så sliten fortiden,føler at jeg hele tiden prøver å gi,prøver å ikke være så "sutrete",er blid som oftes, og virkelig PRØVER. men jg føler jg får så lite til bake,som sagt er han utrolig snill når vi begge er blid,men han er virkelig en djevel når han blir sur,brøler,dytter,gir f samme hvor lei seg jg er.

Lurer nå på om er d jeg som bare er veldig sutrete?elr er d han som "klikker" for ingenting. er så utrolig sliten av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler at min mann er likedan når vi krangler. Jeg føler at jeg går rundt og er trist lenge etterpå, mens han ikke bryr seg i hele tatt.

Jeg tror nok heller det handler om at kvinner og menn har forskjellig måte og reagere på. Vi er i allefall helt forskjellige i måte å reagere på. Mens jeg må prate ut om ting, vil han heller stikke av. Men det er bare sånn vi er og handler ikke om at den ene er mere glad i den andre.

Alle burde lest "kvinner fra venus , menn fra mars". det er en utrolig bra bok som beskriver hvordan vi er forskjellig og hvordan vi bl.a kan reagere svært forskjellig på f.eks en setning. Man får seg en aha-opplevelse ved å lese den ;)

Gjest Avskåret/fri
Skrevet
Jeg er bare så sliten fortiden,føler at jeg hele tiden prøver å gi,prøver å ikke være så "sutrete",er blid som oftes, og virkelig PRØVER. men jg føler jg får så lite til bake,som sagt er han utrolig snill når vi begge er blid,men han er virkelig en djevel når han blir sur,brøler,dytter,gir f samme hvor lei seg jg er.

Lurer nå på om er d jeg som bare er veldig sutrete?elr er d han som "klikker" for ingenting. er så utrolig sliten av dette.

Han dytter deg, fordi du ikke er superblid??

Og er sykelig sjalu osv?

Og dette er en kar du vurderer å beholde?

Han virker ikke helt god, og du er kanskje en smule naiv.

Det finnes mange mer normale folk der ute, skulle jeg tro. Du lar deg herse med av en fyr som tydeligvis er altfor usikker og sjalu av seg, og til og med dytter når han blir sint. Jeg skjønner ikke helt hvorfor enkelte holder ut med sånne.

Gjest Avskåret/fri
Skrevet
Alle burde lest "kvinner fra venus , menn fra mars". det er en utrolig bra bok som beskriver hvordan vi er forskjellig og hvordan vi bl.a kan reagere svært forskjellig på f.eks en setning. Man får seg en aha-opplevelse ved å lese den ;)

Den boken er jo ikke akkurat vitenskapelig da, ut i fra hva jeg har lest...

I alle fall ingen grunn til å bruke en sånn bok til å unnskylde urimelig oppførsel, og i alle fall ikke til å unnskylde dytting, og annen galskap.

Skrevet
Han dytter deg, fordi du ikke er superblid??

Og er sykelig sjalu osv?

Og dette er en kar du vurderer å beholde?

Han virker ikke helt god, og du er kanskje en smule naiv.

Det finnes mange mer normale folk der ute, skulle jeg tro. Du lar deg herse med av en fyr som tydeligvis er altfor usikker og sjalu av seg, og til og med dytter når han blir sint. Jeg skjønner ikke helt hvorfor enkelte holder ut med sånne.

Nå har vi hørt bare en side av denne saken. Så å anklage denne mannen for å være SÅ ille er vel å ta i...

Skrevet
Den boken er jo ikke akkurat vitenskapelig da, ut i fra hva jeg har lest...

I alle fall ingen grunn til å bruke en sånn bok til å unnskylde urimelig oppførsel, og i alle fall ikke til å unnskylde dytting, og annen galskap.

For meg er den boken svært beskrivende og holder i massevis. Trenger overhodet ikke å være vitenskapelig.

"dytting" er relativt. Dytta har sikkert jeg gjort også, selv om mannen min den gang sikkert bare lo av meg ;)

Prøver ikke å unnskylde denne mannen. Men min mann og jeg har hatt noen heftige krangler til tider, og skulle jeg legge ut min versjon etter en krangel på kg, regner jeg med jeg har fått beskjed om å gått fra han. Mens han ville hørt akkurat det samme om han la ut sin versjon.

Men vi elsker da hverandre like høyt ennå vi ;)

Skrevet

Antageligvis så er hverken du el han vanskelige i utg.punktet. Kanskje handler det mere om at dere misforstår hverandre?? For dårlige til å lytte??Dårlig til å kommunisere osv??

Dersom han har forventninger til han skal se deg etter jobb og får et "dårlig" svar, blir han muligens skuffet og reagerer med sinne fordi han forventet noe annet. Sånn er det ofte hjemme hos oss i alle fall. Forhold er sør'n ikke lett. Men jeg tror kanskje man kommer lengre dersom man blir oppmerksom på dette og blir flinkere til å kommunisere. Trenger ikke nødvendigvis å svartmale forholdet forde :)

Gjest Avskåret/fri
Skrevet
Nå har vi hørt bare en side av denne saken. Så å anklage denne mannen for å være SÅ ille er vel å ta i...

Hvis vi ikke kan ta trådstartere på ordet i nøyaktig det de skriver, så er det ingen vits i å diskutere på forumet i det hele tatt.

Det finnes ingen unnskyldninger for dytting. Hun vet selv hvor hardt han dytter, og om hun har gjort noe for å utløse det, og er hun voksen nok til å være i samboerforhold, så er hun også voksen nok til å vurdere dette selv.

Mitt innspill er bare min mening ut i fra nøyaktig hva hun skriver, og ikke noe som helst annet. Ingenting å ta på vei over altså ;)

Gjest Avskåret/fri
Skrevet
Trenger ikke nødvendigvis å svartmale forholdet forde :)

Når menn driver og dytter samboeren sin, og furter i to timer fordi hun ikke er så smørblid som han foretrekker, utviser kraftig sjalusi, og etter å ha plaget henne med sine ankepunkter i timesvis, sovner som et barn, mens hun blir liggende og gruble, så burde temmelig mange alarmklokker ringe.

Beklager, men jeg kjenner så altfor godt til mønsteret i det hun beskriver. Og det er ikke blant de sunneste. Det må da kunne gå an å finne mer fornuftige folk..

Skrevet
Når menn driver og dytter samboeren sin, og furter i to timer fordi hun ikke er så smørblid som han foretrekker, utviser kraftig sjalusi, og etter å ha plaget henne med sine ankepunkter i timesvis, sovner som et barn, mens hun blir liggende og gruble, så burde temmelig mange alarmklokker ringe.

Beklager, men jeg kjenner så altfor godt til mønsteret i det hun beskriver. Og det er ikke blant de sunneste. Det må da kunne gå an å finne mer fornuftige folk..

Sier ikke at jeg mener det er riktig oppførsel av han.. Men du mener at han ikke er noe å ha og skjønner ikke at hun er sammen med han. Jeg syns det er å trekke det litt vel langt ut ifra det lille som kommer opp i et forum.

Ut i fra det jeg leser skriver hun også at han er verdens beste mann. At det blir som det blir mellom dem i en krangel kan det være mange årsaker til.

Det viktigste er vel kanskje å finne ut hva som skjer og hvorfor. Kommunikasjon er ikke nødvendigvis så enkelt i alle forhold. Der har jeg slitt mye med meg selv til tider også. Jeg kan til tider være grusom å leve med, men mannen har heldigvis holdt ut med meg. Vi har masse å jobbe med, men vi elsker hverandre fortsatt. Derfor forsøker vi å jobbe med de neg sidene.

Å konkludere med at det er best å bare avslutte forholdet tror jeg ikke funker i hele tatt. Hadde hun ønsket det, tror jeg ikke hun overhodet hadde giddet å spørre om råd i denne saken (mulig jeg tar feil)

Skrevet

angående dytting så er d i såkalte heftige krangler dette foregår,så som en nevte her så er d nok to versjoner av det og. Men d er et tilfelle som jeg ofter tenker på i ettertid og det er engang han dytta mg i en krangel og jg ramla bakover og slo mg ganske kraftig,ropte jo d ut,men han sa da at jeg bare fortjente d. Altså jeg kan gjøre mye dumt mot han også i en krangel,men om jeg hadde gjort noe mot han som hadde skadet han fysisk ville jeg selvsagt stoppet opp å spurt hvordan d gikk m han osv. men han stakk bare ut i dette tilfelle og ropte at det fortjente jeg. angående denne krangelen hadde vi vært på byen og han hadde sett eksen min og blitt kjempe sjalu(jeg hadde verken sett,snakket elr hilst på eksen min). så etter litt krangling på vei hjm( hvor jeg egentlig ikke sa så mye for å prøve å ikke starte en sikkelig krangel ) og mer når vi kom hjm,skulle han plutselig stikke av å ligge en annen plass,jeg prøvde da å holde rundt han for at han ikke skulle gå,å da kom dn dyttinga.

Djeg egentlig sitter å lurer på er om han mangler empati,eller om han rett å slett har et problem m å mestre sinne sitt(vet dette ligger i familien). Han kommer jo som oftes dagene etter på å sier unnskyld osv,men begynner jeg da å spørr og prøver å få han til å forstå hvor mye d såra mg osv,blirhan bare på nytt sur og det kan ende opp i en ny krangel.

Skrevet

For å si litt av hans versjon så sier han at han i krangler er så lei av å trøste meg,han rett å slett greier det ikke . Både jeg og han er veldig sta og står på våre meninger,bege har hatt tidligere kjærester som har "lagt seg litt flate",så begge er vant til å få viljen sin. skjønner jo at dette er et problem vi begge da må jobbe med,men jg føler at jeg i e siste 3mnd har virkelig prøvd å "legge mg flat",prøvd å ikke bli sutrete over ting,prøvd å bare "ta i mot",men d hjelper liksom ikke d heller,for han er like ille,og etter hvert blir jg jo lei mg tilslutt når jeg ser at han ikke gidder å prøve,elr han sier jo at han vil noen ganger men at han rett å slett ikkke greier d,han har så mye sinne.

Skrevet

Har du spurt han hvorfor han er så sinna og om det egentlig er deg han er så sinna på?? Kan han være veldig usikker av seg og la dette gå utover deg??

Jeg og manmen min har til tider kranglet så fælt at han både har dyttet meg så jeg falt, kommet slengende med skilsmisse papirer, sier han skal slå inn tennene mine osv osv.. Han hater selv at han gjør dette, men sier at jeg da har presset han så langt at han ikke greier å håndtere situasjonen på en bedre måte. Nå er sikkert jeg mye verre en du i en sånn situasjon, jeg er nemlig mye flinkere til å prate enn å lytte ;)

Vi har pratet mye om dette og kommer da frem til en forståelse av hvorfor vi reagerer som vi gjør. Vi må derimot jobbe med hvert vårt når vi krangler, da vi feiler begge to, men på forskjellige områder.

Selv om vi krangler så fælt til tider, er det ingen jeg heller ville hatt enn mannen min og vet vi holder sammen. Vi må bare jobbe masse med oss selv for at det skal bli bedre :)

Skrevet

At du gidder, sier nå jeg. Jeg sier ikke at han har det enkelt, eller at forholdet er rosenrødt andre veien. Men hvis jeg hadde hatt en samboer som sa jeg fortjente det når han dyttet meg og jeg falt og slo meg, så hadde jeg pakket kofferten før døren hadde sagt "smell" etter han. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en som lagde helvete bare han så eksen min på byn, uten at jeg hadde gjort noe. Jeg hadde heller ikke giddet å vært i et forhold hvor jeg måtte gått rundt å latt som om jeg var smørblid hele tiden for å unngå bråk.

PS. det blir litt lettere å lese postene dine hvis du skriver ordene helt ut, istedet for SMS-språk. Det er utrolig tungt å lese. Spesielt når en ikke er særlig vant til SMS-språk.

Skrevet
At du gidder, sier nå jeg. Jeg sier ikke at han har det enkelt, eller at forholdet er rosenrødt andre veien. Men hvis jeg hadde hatt en samboer som sa jeg fortjente det når han dyttet meg og jeg falt og slo meg, så hadde jeg pakket kofferten før døren hadde sagt "smell" etter han. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en som lagde helvete bare han så eksen min på byn, uten at jeg hadde gjort noe. Jeg hadde heller ikke giddet å vært i et forhold hvor jeg måtte gått rundt å latt som om jeg var smørblid hele tiden for å unngå bråk.

PS. det blir litt lettere å lese postene dine hvis du skriver ordene helt ut, istedet for SMS-språk. Det er utrolig tungt å lese. Spesielt når en ikke er særlig vant til SMS-språk.

Mens vi er i gang ;) Noen avsnitt hadde vært fint, og mellomrom etter bruk av tegn som , og .

Får vondt i øynene ;)

Skrevet
Jeg føler at min mann er likedan når vi krangler. Jeg føler at jeg går rundt og er trist lenge etterpå, mens han ikke bryr seg i hele tatt.

Jeg tror nok heller det handler om at kvinner og menn har forskjellig måte og reagere på. Vi er i allefall helt forskjellige i måte å reagere på. Mens jeg må prate ut om ting, vil han heller stikke av.

Det er sikkert korrekt at menn oftere reagerer på denne måten. Dette er likevel ikke akseptabel oppførsel. Det vitner om manglende evne eller vilje til følelsesmessig engasjement når mennene ikke tar problemene i forholdet inn over seg. Menn er dessverre ofte avstumpet når det gjelder følelsesliv.

Ts må ikke finne seg i at mannen legger seg til å sove straks etter en krangel, mens hun blir liggende våken. I det minste kunne han holdt seg våken sammen med henne, kanskje ville noen problemer løse seg underveis?

Disse forskjellene mellom menn og kvinner skyldes nok at menn og kvinner oppdras forskjellig, noe likestillingskampen fremdeles ikke har fått slutt på. Menns manglende evne til empati må likevel aldri aksepteres. Kvinnene må slutte med å unnskylde sine menn slik de har for vane å gjøre.

Skrevet
Det er sikkert korrekt at menn oftere reagerer på denne måten. Dette er likevel ikke akseptabel oppførsel. Det vitner om manglende evne eller vilje til følelsesmessig engasjement når mennene ikke tar problemene i forholdet inn over seg. Menn er dessverre ofte avstumpet når det gjelder følelsesliv.

Ts må ikke finne seg i at mannen legger seg til å sove straks etter en krangel, mens hun blir liggende våken. I det minste kunne han holdt seg våken sammen med henne, kanskje ville noen problemer løse seg underveis?

Disse forskjellene mellom menn og kvinner skyldes nok at menn og kvinner oppdras forskjellig, noe likestillingskampen fremdeles ikke har fått slutt på. Menns manglende evne til empati må likevel aldri aksepteres. Kvinnene må slutte med å unnskylde sine menn slik de har for vane å gjøre.

I følge min mann så har ikke han sluttet å bry seg fordi om han har mere lyst til å "stikke av" enn å sitte å prate om ting rett etterpå. Han har mere behov for å være litt alene og tenke over ting i stedet. Han sier at dette er hans måte å reagere på og takle ting.For meg virker det da som om han bare går uten å bry seg, noe jeg egentlig vet ikke er tilfelle. Hva som er mest riktig å gjøre blir da en diskusjonssak. Han kan også prate om ting, men ikke før det har gått en liten stund og ting har roet seg.

Skrevet
I følge min mann så har ikke han sluttet å bry seg fordi om han har mere lyst til å "stikke av" enn å sitte å prate om ting rett etterpå. Han har mere behov for å være litt alene og tenke over ting i stedet. Han sier at dette er hans måte å reagere på og takle ting.For meg virker det da som om han bare går uten å bry seg, noe jeg egentlig vet ikke er tilfelle. Hva som er mest riktig å gjøre blir da en diskusjonssak. Han kan også prate om ting, men ikke før det har gått en liten stund og ting har roet seg.

Enten han tenker over ting i ensomhet eller ikke bryr seg, så må han da innse at dette reaksjonsmønsteret blir helt feil i forhold til deg. Dersom det er bedre for deg å snakke om problemet, så må han da forstå dette og imøtekomme ditt behov i stedet for å dyrke sine egne egoistiske behov.

Skrevet
Enten han tenker over ting i ensomhet eller ikke bryr seg, så må han da innse at dette reaksjonsmønsteret blir helt feil i forhold til deg. Dersom det er bedre for deg å snakke om problemet, så må han da forstå dette og imøtekomme ditt behov i stedet for å dyrke sine egne egoistiske behov.

um....men dette kan jo snus andre veien også.

at hennes reaksjonsmønster blir helt feil i forhold til HAM. så hvilket behov er det som gjelder her?

han venter med å prate, og hun får praten etter en stund. da har de jo møttes på halvveien?

Skrevet
um....men dette kan jo snus andre veien også.

at hennes reaksjonsmønster blir helt feil i forhold til HAM. så hvilket behov er det som gjelder her?

han venter med å prate, og hun får praten etter en stund. da har de jo møttes på halvveien?

Ja? Og så kan hun f.eks. la være å falle når han dytter henne? :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...