Gå til innhold

maleri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter et maleri til stua.... Det må ikke være i nærheten av shabby chic.

Stilen på stua er helt lys med lyse møbler. Moderne stil. Tilbehør og farger er tre og lin...

Står litt fast og lurer på om noen har et tips eller to...

Takknemlig for svar

:kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du kan sjekke ut Fineart, nettauksjon for bilder.

www.fineart.no

Skrevet

Runi Landrum sine litografier.se de på fineart.no

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar begge to.

Skal sjekke ut tipsene dere kom med..

Om det er flere som har konkrete tips er det fint..... :)

Takknemlig for svar...

Skrevet

jeg tipper du ikke har kjøpt mye kunst før, så hvis jeg var deg ville jeg kanskje startet med grafikk. maleri er jo nokså dyrt, iallfall hvis du skal ha kvalitet.

det er litt rimeligere å investere i - selv er jeg mest glad i det uansett.

kunstsmak er så utrolig forskjellig - og desverre ender mange opp med å velge de mest konvesjonelle tingene som "alle" andre har(av folk som kan ta seg råd til kunst da.......)

fineart.no er absolutt en side å besøke - men aller først ville jeg jo ikke tenkt på hva som passer til møblene dine - men heller hva du liker selv!

min holdning er at alt passer til kunst.

for meg er kunstverket for seg selv, og så kan jeg heller på sikt tilpasse puter/småinteriør etter kunsten om jeg gjerne vil ha litt harmoni.

ofte er det jo veldig fint med kontraster - men smaken er jo så forskjellig.

det er jo lett å bli bitt av basillen, og det finnes mye bra, og endel mindre bra der ute.

det viktige er jo at du liker det:=)

så jeg ville brukt god tid, gått på litt ulike utstillinger(helst de lokale med ulike kunstnere - millionverkene på de store kunstmuseene er jo ikke helt i de flestes prisklasse:P ), så skal du se at det er mange ting du har lyst på og liker.

jeg er også veldig glad i foto(men har ingen hjemme selv enda).

vinner jeg i et lotteri så kjøper iallefall jeg meg dette:

http://www.kunstforeningen.com/2009_januar.html#atle

sirkus av øystein dahlstrøm.....sukk.

Skrevet

Sjekk ut abstrakt-art.com, der har de utrolig mye fint, i en overkommelig prisklasse!:)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar til dere to siste.

Abstrakt-art,com...... Veldig mye fint der. :)

Sirkus av Øystein Dahlstrøm... Enig . Sukk, ja :)

Det er nok som en av dere skrev. Man må finne det man liker selv! Det er bare det at jeg har lett veldig lenge...Vil ikke ha noe hverken fra Bohus ,Ikea el. (Ikke noe gærnt med Ikea, men vil ikke ha veggpynt derfra)

Så flere av bildene fra abstrekt-art var i gull! Har på følelsen av at gull er litt i "skuddet" ? Det kunne jo være litt fint til hvitt, lin og tre som jeg har :)

Det som er med meg er at jeg har fått helt avsky for typiske shabby chic hjem. Syns alle jeg kjenner har det og at jeg ufrivillig blir litt påvirket. Det er sikkert fint men jeg føler at det er litt for søtt, for mange småting osv.... osv.. Vil ha det strammere, ryddigere uten at det blir helt minimalistisk..

Koselig om dere kommer med flere innslag i min frustrasjon

Skrevet

Det går jo også an å kjøpe kunstplakater og ramme inn?

Skrevet
Det som er med meg er at jeg har fått helt avsky for typiske shabby chic hjem. Syns alle jeg kjenner har det og at jeg ufrivillig blir litt påvirket. Det er sikkert fint men jeg føler at det er litt for søtt, for mange småting osv.... osv.. Vil ha det strammere, ryddigere uten at det blir helt minimalistisk..

Da er vi to. :)

Jeg har god erfaring med fineart.no og da spesielt auksjonene deres. Jeg fulgte med litt over tid, og kjøpte noen litografier uten å tenke så mye på om de passet sammen. Jeg har rammet de inn i samme stil, men ikke i identiske rammer og jeg syntes at resultatet er blitt veldig helhetlig og fint. Siden smaken har fått avgjøre så passer bildene sammen selv om de ikke matcher. :) Noen var ganske dyre "må-ha" bilder, andre var rimeligere, men alt i alt er jeg superfornøyd.

Gjest cirkusdama
Skrevet
Takk for svar til dere to siste.

Abstrakt-art,com...... Veldig mye fint der. :)

Sirkus av Øystein Dahlstrøm... Enig . Sukk, ja :)

Det er nok som en av dere skrev. Man må finne det man liker selv! Det er bare det at jeg har lett veldig lenge...Vil ikke ha noe hverken fra Bohus ,Ikea el. (Ikke noe gærnt med Ikea, men vil ikke ha veggpynt derfra)

Så flere av bildene fra abstrekt-art var i gull! Har på følelsen av at gull er litt i "skuddet" ? Det kunne jo være litt fint til hvitt, lin og tre som jeg har :)

Koselig om dere kommer med flere innslag i min frustrasjon

bare ho som skrev det milelange innlegget om ssmak og behag i kunst her:P

nå har ikke jeg spesielt peiling, men jeg vill holdt meg veldig langt unna å tanke på vha som er "i skuddet" for det er så innmari fort "ut av skuddet" hehe.....

kunst er jo det du liker! samma om det er noe naboen hater, eller kunstkritikere kaster seg over.

selv har jeg ike, og kommer jeg ikke til å bli noe spesielt priviligert økonomisk. men jeg har funnet ut at jeg og samboeren min egentlig bruker endel penger på gaver til hverandre(blir fort et par tusen eller så hver bursdag/jul) - og i tillegg så sløser jeg jo litt penger på ting jeg ikke husker å ha kjøpt.

så jeg har bestemt meg for å heller spare til kunst - så kan man jo kanskje en gang i året eller så kjøpe seg noe litt ordentlig som man har skikkelig lyst på:=)

jeg har jo rene fargekaoset i min stue av kunst, men de er hengt sammen for å harmonere, og selv om jeg ikke har planlagt noe, så ser jeg jo at jeg liker enkelte type stiler.

så du vil helt sikkert av deg selv gå bort til de tingene du liker, og det passer garantert til stuen din:=) hvis ikke kan du jo bare henge det i et annet rom:P

ellers er jeg heldig å jobbe et sted hvor de har endel kunst, så jeg går ofte å sikler i gangene.....en veldig fin måte å bli kjent med nye kunstere på - og å legge merke til hva man liker og ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...