~Minni~ Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg giftet meg i fjor sommer og nå tenkte jeg at jeg skulle lage et slideshow av en del av bildene fra bryllupet. Tenkte å lage en kort versjon på 2-3 minutter, men også en lang en på ca. 7-10 minutter. Det jeg trenger tips til er sanger/melodier som passer som bakgrunnsmusikk til dette Korte sanger/melodier kommer jeg på noen av, men lange melodier er det verre med. Eneste jeg komer på et Pachelbel canon og den er jo kjempefin, men jeg kunne tenkt meg en som kanskje er enda lenger Eller kanskje det finnes noen som er enda finere? Tar gjerne i mot tips på korte sanger også hvis noen har noen de tror vil passe bra til noe sånt noe
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 hva med å bruke noen av de sangene dere hadde i bryllupet? marsjene, salmene, brudevalssangen eller solosanger hvis dere hadde det? det hadde jo vært veldig fint og personlig
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Ta de sangene du liker best og fade mellom de. Tror det blir i meste laget for de fleste å se på et ti minutters slideshow hvis du ikke lager litt variasjon i det. Ta for eksempel en sang til bilder fra kirken, en annen til fotograferingen osv. Velg sanger der har et forhold til, men hvis du har lyst på noen tips kan jeg vel si Gavin DeGraw, Eva Cassidy, Micheal Buble eller lignende.
~Minni~ Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2009 hva med å bruke noen av de sangene dere hadde i bryllupet? marsjene, salmene, brudevalssangen eller solosanger hvis dere hadde det? det hadde jo vært veldig fint og personlig Har vært inne på tanken, men salmene og bryllupsvalsen er ikke mer enn maks 3 minutter lange og vi hadde ingen solosanger i kirken. Så jeg står dessverre fremdeles fast på hvilke sanger som er lange nok... Men brudevalsen var en fin sang så jeg tror jeg kanskje skal lage en versjon med den
~Minni~ Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2009 Ta de sangene du liker best og fade mellom de. Tror det blir i meste laget for de fleste å se på et ti minutters slideshow hvis du ikke lager litt variasjon i det. Ta for eksempel en sang til bilder fra kirken, en annen til fotograferingen osv. Velg sanger der har et forhold til, men hvis du har lyst på noen tips kan jeg vel si Gavin DeGraw, Eva Cassidy, Micheal Buble eller lignende. Å fade mellom sangene kan være en god ide, men hvordan gjør jeg det? Jeg bruker et gratis program til å lage slideshowet med og den tillater ikke å fade mellom sanger tror jeg. Kan jo se litt mer på det. Kan man fade flere sanger sammen i et eller annet program som man har på de fleste pcer eller får tak i på internett? Er klar over at 10 minutter kan bli litt vel langt og det er mest ment som et tillegg til den korte. Får nemlig ikke med alle bildene jeg ønsker i en kort presentasjon... Skal sjekke ut artistene du nevner. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå