Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #1 Skrevet 16. april 2002 Jeg luere på om det er noen med erfaringer med å få to barn tett på hverandre? Jeg er garvid i 5 mnd, og har fra før en på 15 mnd. Gleder meg masse til å få en til men noen ganger tenker jeg litt negativt alikevel. Kommer jeg til å klare to så små barn.. Blir det for slitsomt.. Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg??
Cassandra Skrevet 17. april 2002 #2 Skrevet 17. april 2002 Jeg har barn tett i tett i tett... Det er en utfordring å få barn tett, men med gode rutiner går det bra. Den største feilen jeg gjorde var å behandle den "store" som så mye større en det han var. Min eldste var 21 mnd når nummer to ble født og nummer to var 15 mnd når nummer tre ble født, og jeg gjorde samme feilen med nummer to. Behandlet henne som et større barn, satte forventningene til hva de "store" barna mine skulle klare selv, eller forstå osv. Jeg tror det er en "vanlig" feil, men det gjør den ikke mindre alvorlig for det. Det er viktig at barn får være barn, og at vi forstår og ser barna våre. vi må kunne se deres individuelle behov og gi dem oppgaver de kan mestre. Jeg hadde endelig lært når jeg fikk nummer fem. Hun ble født da nummer fire var 13 mnd. Og jeg tror at HAN fikk være den lille ungen han faktisk var. Det har gjort (kanskje) at de to små har et veldig godt forhold i dag. ( de er tre og fire år) De er veldig knyttet til hverandre, og det tror jeg kommer av at det var svært lite sjalusi fordi nummer fire fikk like mye oppmerksomhet osv som babyen. Det er jo veldig vanskelig for en liten å forstå hvorfor mamma ikke kan kose når han/hun VIL. Det er ikke så lett å forstå dette her med baby osv. Det er viktig å ta sjalusien til små barn på alvor. Hvis det er en da 12
annebirgitte Skrevet 17. april 2002 #3 Skrevet 17. april 2002 Hei! Jeg har 4 barn i alderen 6-16 år.Den eldste var "bare"18 mnd når nr2 kom.Det var stritt men veldig koselig tid.De ble nesten som tvillinger etterhvert,med ei i rosa og en i blå.Det gikk så 4 1/2 år til nr3 meldte sin ankomst-en gutt og så 4 år til sistemann -ei jente.Vi prøver nå på nr 5.Tiden får vise hva det blir til.Uansett kort eller lang tid mellom ungene,nyt tiden med ungene-du får den aldri tilbake! Klem fra mor til 4.
Tusseladd Skrevet 18. april 2002 #4 Skrevet 18. april 2002 Hei. Jeg fikk barn nr. 2 når eldste mann var 14 mnd. Kjempe kos. Dei er no 2 og 3 år.. Dei er så gode venner og glad i hverandre selv om dei krangler litt og som unger flest.. Stritt har det vært, men jeg er glad for det den dag idag at dei er tette.. Mer søskenkjærlighet mellom to barn skal jeg lette lenge etter. Han eldste fikk og smake puppen når ho minste fikk mat, han likte det ikke, men forskjell skulle jeg ike gjøre.. No om morgonen ligger me 4 i senga.. Lykke til 12
Gjest Emily Skrevet 24. april 2002 #5 Skrevet 24. april 2002 Jeg fikk nr 2 da min datter var 11måneder.. det var VELDIG tett, og ikke til å anbefale for selve kroppen. Jeg rakk jo ikke å gå ned noe særlig i vekt etter det første svangerskapet, før jeg ble gravid igjen. Å det var veldig tungt til kroppen min. Jeg fikk bekkenløsning, og den siste måneden av svangerskap nr to klarte jeg ikke å gå engang.. Men barna de stortrives i hverandres selskap, og er BESTE VENNER ! Så nå tenker jeg, at JO det var da verdt det Det er helt herlig å se det vennskapet de har, og de er skikkelig glade i hverandre.. (jenter begge to) Men det beste er nok at kroppen i det minste får hvile noen måneder før man blir gravid igjen. Det er jo en stor belastning for kropp og sjel og gå gravid i 9 måneder (+3mnd..kroppen vil være /føles gravid i 3mnd etter fødsel).. Jeg for min del gikk jo gravid i nesten 2 år..hehe.. Så nå har kroppen fått seg en lang pause, og jeg har lyst på et barn til, men ikke før langt uti neste år .. 12
Gjest -sofen Skrevet 18. august 2002 #6 Skrevet 18. august 2002 Junior var 3 måneder da jeg ble gravid igjen. Lillemor ble født 1 år og 10 dager etter junior..... OG jeg var alene med dem hele tiden!!!!! Pappaen har aldri riktig bodd sammen med oss, bare kommet innom for å hjelpe innimellom. Det har vært en slitsom, men også veldig fin tid. Nå er de store og avhengige av hverandre, men også veldig forskjellige.
Gjest mettemo Skrevet 18. august 2002 #7 Skrevet 18. august 2002 Det er 17 mnd mellom våres gutter.Klart det har vært slitsomt til tider.Nå som de er blitt 4,5 og 3 år er de kjempe kompiser og leker utrolig fint i sammen.De ligger også på samme rommet.Det var noe de ønsket selv, så nå har de det andre rommet til lekerom.Det er klart de kan krangel og sloss, men de blir som regel fort venner igjen. Jeg syntes den mest slitsomme tiden var da den minste var ett og så avtok det når han var to.Det var i dette tidsrommet den eldste var mest sjalu, og den minste krevde mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå