Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Hei! I natt hadde jeg en veldig uvanlig drøm (bruker å huske en del av drømmene mine og det har aldri vært noe lignende) og ville gjerne visst hva den betyr... Jeg har lest en del om drømmetyding og sett på betydningen av alle symbolene jeg la merke til, men lurte på om noen kanskje kan sette de sammen å gi et litt utfyllende svar? Drømmen starter med at jeg prater med faren min i tlf, varer bare i noen sekunder, nok til at jeg får vite at jeg må gå hjem fra skolen (blir ofte kjørt). Men at moren min kan hente meg klokken 20:00 (skjønner ikke hvorfor.. Skolen er ferdig 14:00 og det tar 15min å gå hjem hvis jeg går fort :S) Så hopper det fram til at jeg kommer til en butikk som er nesten rett ved skolen (det er en stor byggning med litt matt hvit farge) og når jeg ser mot den kan jeg se kaia som er nedfor den... Det er ganske kaldt her siden jeg bor på Verdens Nordligste Bebodde Fastlandspunkt, så jeg går med ganske mye klær som er varme nok, men plutselig står jeg i bare shorts, og butikken er borte. Da står jeg plutselig på en strand ;o Jeg ser en jente som er der (det er en del andre folk også, men det er liksom en følelse av at de er langt unna (selv om de er bare ca 20 meter unna) og det eneste som betyr noe er meg, jenta og det lille området rundt oss(+havet). Hun ligger på et pledd eller noe lignende (det var liksom ikke noe vikti), hun har bare bikini og hun har langt (litt lengre enn skuldrene) blondt hår. Jeg står sånn at hun ligger på skrått til venstre for meg. Det neste jeg ser er at jeg ligger på pleddet og hun sitter så hun ser mot meg. Vi prater veldig intennst (ikke sikker hvordan jeg staver ) og vi ler mye med hverandre. Det er tydelig at vi har pratet en stund. Jeg koser meg. Så ligger jeg over henne og vi kysser. Og det er akkurat dette jeg la veldig mye merke til... Vannet bak oss var VELDIG klart, solen skinte i det og stranden var helt 'fin' (sånn som på filmscener, at det er ikke stein og fargen er... Vet ikke om jeg kan si at den er gul? Du vet sikkert hvilken farge det er på en strand ^^) Hun spør om jeg må dra ennå. Da hun spør dette er det bare gått noen få sekunder fra da jeg så at stranden og havet var så fint, men nå ser jeg at lyset fra solen er svakere (som når det er solnedgang). Jeg kysser henne på nytt og sier at jeg må nok det. Jeg husker ikke helt, men jeg sa noe om at det er ikke grunn til at jeg skal bli lengre, fordi vi ikke hadde kondomer (syntes dette var litt rart siden det ikke hadde vært noe seksuelt i drømmen, og det var tydelig at det var følelser... STERKE følelser.) Men tror jeg spøkte, siden begge bare smilte og vi kysset igjen. Jeg fikk en sterk følelse av at vi hadde avtalt å møtes igjen, men jeg kunne ikke huske at jeg drømte hvor og når. Det neste som skjedde var at jeg satt på et stort kjøpesenter og satt med de vanlige vinterklærne og ryggsekken på meg. Jeg hadde en del spill i hendene, tror det var 4. Jeg merket ikke noe spesiellt om hvordan spill det var, unntatt det øverste. Det var den nye expansion pakken "World of Warcraft: The Wrath of the Lich King"... Vet ikke om det var noe spesiellt i akkurat det spillet, men jeg eier det selv (måtte desverre bare bestille via nett på en litt spessiel måte så jeg ikke fikk CD-platene). Jeg har hatt lyst på platene til spillet (inkludert coveret, såklart). Det var liksom det viktige, men det var 2 ting som var noe av det jeg la GODT merke til: Jeg kjente henne ikke, og jeg klarte ikke å se for meg fjeset hennes, bare at hun var blond, og smilet hennes. Det andre var at når jeg lå over henne i slutten var det som at jeg var helt rolig inni meg, som at jeg hadde funnet fred der jeg var akkurat da. Ville ikke være en annen plass eller gjøre noe annet, det eneste som betydde noe var oss. Jeg la merke til at menneskene som hadde vært der i starten var fortsatt der, men alt ble liksom... Borte, som at det var mørkt rundt oss, med bare en liten sirkel av lys på oss. Det eneste lille ekstra jeg kan nevne er at bikinien hun hadde på seg var rød og shortsen jeg hadde på var svart. Så... Hva klarer dere å finne ut med den informasjonen? ^^
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Glemte å si at vi hadde begge badet i sjøen. Begge var våte når jeg lå over henne.
Gjest drømmetyder Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Det kan være vanskelig å tyde drømmer uten å vite noe om personen som drømmer, dette fordi drømmene er personlige. Du skriver ingenting om du har en kjæreste eller om du ønsker en kjæreste, men jeg får en følelse av at du er ung og at du lengter etter kjærlighet. Jeg føler at dette er en drøm som skal gi deg varme og håp i vinterkulden, en drøm du kan drømme videre på utover dagen. Men la oss se på noen av symbolene og filmatiseringen av drømmen slik at du lettere kan tilpasse tolkningen til deg selv. Det at faren din ringer deg og sier at du må hjem er bare påskudd drømmen lager for å få deg ut av skolen og det vanlige miljøet du befinner deg i. Det kan hende, siden moren din sier hun kan hente deg kl åtte at du føler at hun kanskje hindrer deg noe i ditt daglige liv til å utforske hva livet har å by på. Du går der i kulden forbi butikken, denne symboliserer potensiell kjærlighet og du er pakket inn i lag på klær/personlige barrierer, dvs at kjærligheten er for tiden uttilgjengelig. På dette stadie beskriver drømmen deg og hvordan du har det. Kanskje du føler for å utforske seksualtiet eller kanskje du har sterke følelser for jenter, tilgjengelige eller uttilgjengelige. Plutselig står du i shorts og jeg får inntrykk av at det straks blir varmere i drømmen. Jeg tror det må være fargen på stranden som beskriver varmen, kanskje også de andre menneskene der som ikke ville oppholdt seg der om det var kaldt Kulden og vinteren forsvinner og drømmen viser deg nå potensiale. Hva du lengter etter og hva du drømmer etter. Den gir deg rett og slett en vitamininnsprøytning. Du beskriver ganske vakkert hvordan du opplever jenta, hvordan dere kysser, dere er våte, du ligger over henne. Til du finner en unnskyldning for å gå. Du tar ikke skrittet videre mot seksualitet. Du studere vannet bak/ ditt eget følelsesliv. Det er klart, du ser tydelig og du konstanterer at dette kun handler om følelser. Jeg vet ikke om du benekter din seksuelle trang / behov eller om du faktisk føler at du ikke vil utforske sex med jenter før det er følelser inne i bildet. Ihvertfall tar du ikke skrittet videre, men husker på for deg selv at sjansen vil dukke opp senere i livet. Solnedgangen symboliserer den sterke energien mellom dere på pleddet som blekner, fordi du må gå. Du er ikke klar for å være der lengre. Solen gir deg påskudd til å komme deg vekk før vinter og mørket returnerer. Så er du tilbake til ditt vanlige jeg, på et kjøpesenter full av potensiell kjærlighet. Og du sitter der på spillene dine, din spill i livet, alle de handlinger du skal igjennom, sjanser du tar, strategier, kamper med det selv, overlevelsesinstinker, du kan sikkert skrive opp en liste over alt som pc spill kan symbolisere om du setter deg selv som hovedperson i spillene og at det er ditt eget liv du spiller ut. Dette ble en lang tolkning, men drømmen var også lang og du ønsker å lære å sette symboler i sammenheng. Håper du kan bruke tankegangen til koke ut din egen tolkning. Jeg kjenner ikke noe til deg så jeg bare tok en sjanse utifra de bildene jeg selv fikk opp.
katieeee Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Hva kan det bety når jeg drømmer at jeg mister alle tennene mine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå