Gå til innhold

Løst deksel på s500i


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

Heisann.

Håper noen kan hjelpe meg med dette.. Jeg har en sony ericsson S500i som jeg forleden mistet ned på gulvet. Frontdekselet spratt da av, og jeg har ikke fått til å sette det på etterpå,fordi to av hektene på det er umulige å få inn på riktig spor.

Derfor gikk jeg på telefonbutikken, men de kunne ikke hjelpe meg mer der.. Fikk bare beskjed om at den må inn på verksted, og at det kommer til å koste mellom 500 og 1000 kroner! Dette syns jeg er aldeles for drøyt bare for å få satt på et deksel!

Er det noen som har opplevd dette før og som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre? Det er jo også litt vanskelig å lime det fast, i og med at de ekle hektene skaper et lite mellomrom mellom telefonen og dekselet..Det sitter på sett og vis fast, men blir verre og verre, og det er vel ikke så sunt for telefonen å få masse støv på seg heller!

Blir glad hvis noen vet hva jeg kan gjøre :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd det nei, så det kan jeg nok ikke hjelpe deg med.

Har selv en s500i som slår seg selv av og på, har du (eller andre) det problemet? Den har vært på service to ganger og sist fikk jeg beskjed om at det var fordi sim-kortet hopper ut av stilling og at det er et vanlig problem. Det er sikkert noe de sa for at de ikke klarer å finne feilen. Tlf slår seg jo ikke av fordi om sim-kortet ikke er i.

Skrevet

Har ikke det problemet nei, men må si jeg blir irritert når de lager telefonene så dårlig at de ikke holder lenger enn et halvår!! Argh!!

Skrevet

TS: Gå inn på et verksted hvis det er et i nærheten av der du bor.. De setter det sikkert på for deg enten gratis eller tar litt penger for det (hvis de har tid...)

Hvis butikken skal sende inn telefonen din må du i tillegg til å betale for å få satt det på, og frakt til og fra verksted, så det blir mye dyrere...

Problem med at tlf slår seg av:

Det at sim-kortet detter ut vil kun ha noe å si hvis du mister dekningen.. Ikke hvis tlf slår seg av... Men ja, det er et kjent problem på tlfen...

Hvis den slår seg av så lever den inn til service, de oppdaterer sikkert tlf din.. Hvis den har vært inne 2.ganger før med samme feil (og de fant feil), så har du rett til å kjøre en reklamasjon mot sony ericsson for å heve kjøpet. Men de vil ha inn tlf for å sjekke den for utenforstående feil (fukt, fall osv)

Hvis den har vært inne med andre feil er det 4.gang med samme feil, og samme prosedyre som ved 3.gang med samme feil....

Skrevet

krev at de fikser det gratis, eller få ny telefon! :kjefte:

Skrevet
krev at de fikser det gratis, eller få ny telefon! :kjefte:

Så lenge telefonen er mistet i gulvet, er det nytteløst å KREVE at den skal fikses gratis eller byttes......

Skrevet

Ikke rart de ikke holder mer enn et halvår når de mistes i bakken, nei.

Neste gang du kjøper telefon så kjøper du også en såkalt idiotforsikring på den, slik at sånne ting som dette dekkes.

Skrevet (endret)

Skvaldersjura: "krev at de fikser det gratis, eller få ny telefon! "

Vel, hadde det vært en garanti feil så hadde jeg vært enig med deg.. Men når ts skriver at mobilen er mistet i bakken er dette IKKE en garantifeil... Og deksler faller ikke bare av helt av seg selv heller ;)

Endret av Aftensol
Skrevet
Problem med at tlf slår seg av:

Det at sim-kortet detter ut vil kun ha noe å si hvis du mister dekningen.. Ikke hvis tlf slår seg av... Men ja, det er et kjent problem på tlfen...

Hvis den slår seg av så lever den inn til service, de oppdaterer sikkert tlf din.. Hvis den har vært inne 2.ganger før med samme feil (og de fant feil), så har du rett til å kjøre en reklamasjon mot sony ericsson for å heve kjøpet. Men de vil ha inn tlf for å sjekke den for utenforstående feil (fukt, fall osv)

Hvis den har vært inne med andre feil er det 4.gang med samme feil, og samme prosedyre som ved 3.gang med samme feil....

Jeg tror de fant feilen. De sa ikke noe mer enn at det var vanlig, og den har vært på service 2 ganger med samme feil. Hadde de ikke funnet noe, hadde jeg vel måttet betale undersøkelsesbeløpet?

Kan jeg likevel kreve å få ny tlf?

Jeg har hatt den i litt over ett år, så reklamasjonstiden er ute (gikk ut 26.jan), men det går kanskje bra iom at den har vært på service to ganger, og senest for to uker siden?

Skrevet

Reklamasjonstiden har du vel i fem år på mobiltelefoner. Reklamasjon og garanti må ikke forveksles.

Skrevet
Jeg tror de fant feilen. De sa ikke noe mer enn at det var vanlig, og den har vært på service 2 ganger med samme feil. Hadde de ikke funnet noe, hadde jeg vel måttet betale undersøkelsesbeløpet?

Kan jeg likevel kreve å få ny tlf?

Jeg har hatt den i litt over ett år, så reklamasjonstiden er ute (gikk ut 26.jan), men det går kanskje bra iom at den har vært på service to ganger, og senest for to uker siden?

Har du samme feil på telefonen din igjen, etter to ganger på service for samme feil, kan du reklamere på den. Butikken har helt sikkert en rutine på dette, ta kontakt med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...