Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Heisann. Håper noen kan hjelpe meg med dette.. Jeg har en sony ericsson S500i som jeg forleden mistet ned på gulvet. Frontdekselet spratt da av, og jeg har ikke fått til å sette det på etterpå,fordi to av hektene på det er umulige å få inn på riktig spor. Derfor gikk jeg på telefonbutikken, men de kunne ikke hjelpe meg mer der.. Fikk bare beskjed om at den må inn på verksted, og at det kommer til å koste mellom 500 og 1000 kroner! Dette syns jeg er aldeles for drøyt bare for å få satt på et deksel! Er det noen som har opplevd dette før og som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre? Det er jo også litt vanskelig å lime det fast, i og med at de ekle hektene skaper et lite mellomrom mellom telefonen og dekselet..Det sitter på sett og vis fast, men blir verre og verre, og det er vel ikke så sunt for telefonen å få masse støv på seg heller! Blir glad hvis noen vet hva jeg kan gjøre :D
FireFairy Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Har ikke opplevd det nei, så det kan jeg nok ikke hjelpe deg med. Har selv en s500i som slår seg selv av og på, har du (eller andre) det problemet? Den har vært på service to ganger og sist fikk jeg beskjed om at det var fordi sim-kortet hopper ut av stilling og at det er et vanlig problem. Det er sikkert noe de sa for at de ikke klarer å finne feilen. Tlf slår seg jo ikke av fordi om sim-kortet ikke er i.
Gjest TS Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Har ikke det problemet nei, men må si jeg blir irritert når de lager telefonene så dårlig at de ikke holder lenger enn et halvår!! Argh!!
Aftensol Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 TS: Gå inn på et verksted hvis det er et i nærheten av der du bor.. De setter det sikkert på for deg enten gratis eller tar litt penger for det (hvis de har tid...) Hvis butikken skal sende inn telefonen din må du i tillegg til å betale for å få satt det på, og frakt til og fra verksted, så det blir mye dyrere... Problem med at tlf slår seg av: Det at sim-kortet detter ut vil kun ha noe å si hvis du mister dekningen.. Ikke hvis tlf slår seg av... Men ja, det er et kjent problem på tlfen... Hvis den slår seg av så lever den inn til service, de oppdaterer sikkert tlf din.. Hvis den har vært inne 2.ganger før med samme feil (og de fant feil), så har du rett til å kjøre en reklamasjon mot sony ericsson for å heve kjøpet. Men de vil ha inn tlf for å sjekke den for utenforstående feil (fukt, fall osv) Hvis den har vært inne med andre feil er det 4.gang med samme feil, og samme prosedyre som ved 3.gang med samme feil....
Skvaldersjura Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 krev at de fikser det gratis, eller få ny telefon!
Mistyen Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 krev at de fikser det gratis, eller få ny telefon! Så lenge telefonen er mistet i gulvet, er det nytteløst å KREVE at den skal fikses gratis eller byttes......
Zzyzx Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Ikke rart de ikke holder mer enn et halvår når de mistes i bakken, nei. Neste gang du kjøper telefon så kjøper du også en såkalt idiotforsikring på den, slik at sånne ting som dette dekkes.
Aftensol Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 (endret) Skvaldersjura: "krev at de fikser det gratis, eller få ny telefon! " Vel, hadde det vært en garanti feil så hadde jeg vært enig med deg.. Men når ts skriver at mobilen er mistet i bakken er dette IKKE en garantifeil... Og deksler faller ikke bare av helt av seg selv heller Endret 1. februar 2009 av Aftensol
FireFairy Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Problem med at tlf slår seg av: Det at sim-kortet detter ut vil kun ha noe å si hvis du mister dekningen.. Ikke hvis tlf slår seg av... Men ja, det er et kjent problem på tlfen... Hvis den slår seg av så lever den inn til service, de oppdaterer sikkert tlf din.. Hvis den har vært inne 2.ganger før med samme feil (og de fant feil), så har du rett til å kjøre en reklamasjon mot sony ericsson for å heve kjøpet. Men de vil ha inn tlf for å sjekke den for utenforstående feil (fukt, fall osv) Hvis den har vært inne med andre feil er det 4.gang med samme feil, og samme prosedyre som ved 3.gang med samme feil.... Jeg tror de fant feilen. De sa ikke noe mer enn at det var vanlig, og den har vært på service 2 ganger med samme feil. Hadde de ikke funnet noe, hadde jeg vel måttet betale undersøkelsesbeløpet? Kan jeg likevel kreve å få ny tlf? Jeg har hatt den i litt over ett år, så reklamasjonstiden er ute (gikk ut 26.jan), men det går kanskje bra iom at den har vært på service to ganger, og senest for to uker siden?
Zzyzx Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Reklamasjonstiden har du vel i fem år på mobiltelefoner. Reklamasjon og garanti må ikke forveksles.
Mistyen Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Jeg tror de fant feilen. De sa ikke noe mer enn at det var vanlig, og den har vært på service 2 ganger med samme feil. Hadde de ikke funnet noe, hadde jeg vel måttet betale undersøkelsesbeløpet? Kan jeg likevel kreve å få ny tlf? Jeg har hatt den i litt over ett år, så reklamasjonstiden er ute (gikk ut 26.jan), men det går kanskje bra iom at den har vært på service to ganger, og senest for to uker siden? Har du samme feil på telefonen din igjen, etter to ganger på service for samme feil, kan du reklamere på den. Butikken har helt sikkert en rutine på dette, ta kontakt med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå