Gå til innhold

Svimmel og lav puls ved trening

Anbefalte innlegg

Gjest Svimmel
Skrevet

Hei!

Jeg var på trening etter jobb i dag. Jeg merker at jeg ikke er helt i form, og kjenner at jeg er litt svimmel, men bestemmer meg for å trene litt forsiktig siden jeg først har dratt meg dit.

Jeg trener med pulsklokke, også ser jeg at klokka viser kun 70 i puls. Så lav puls har jeg aldri, selv når jeg sitter helt i ro. Jeg konkluderer med at det er noe i veien med pulsmåleren (har vært det tidligere, men da har den vist veldig høy puls) og tar den av for å bruke måleren på apparatet istedenfor. Med samme resultat...

Da begynner jeg virkelig å lure, og siden jeg føler meg mer og mer svimmel avslutter jeg treningen etter kort tid, og måler selv på håndleddet. Teller 15 slag på 15 sekunder.

Jeg tørr ikke trene videre, og drar hjem. Så nå sitter jeg her og bekymrer meg for hva det kan være :(

Jeg bruker ikke medisiner, er ikke syk (såvidt jeg vet), har spist tre måltider tidligere på dagen. Trente sist for en uke siden uten problemer, har aldri opplevd dette før.

Noen som har opplevd lignende eller har noen formening om hva det kan være?

Setter utrolig stor pris på tilbakemelding. Synes kombinasjonen av usannsynlig lav puls og svimmel er skummel :huh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er du sliten for tiden? At kroppen din rett og slett er sliten, enten av fysisk tungt arbeid eller at du har mye å tenke på, bekymrer deg mye?

Det kan bare være ett engangstilfelle, men om det skjer igjen så ville jeg oppsøkt lege for å ta bllodprøve. Kanskje du har noe/noen mangler i kroppen. Jern kanskje (Spesielt om du er kvinne)...

Endret av Lotte27
Gjest Svimmel
Skrevet

Når jeg tenker over det har jeg vært litt ekstra trøtt og sliten den siste uka, uten at jeg vet hvorfor. Jeg har fungert greit som vanlig utover det.

Det er heller ingenting som bekymrer meg, i alle fall ikke mer enn hva som er vanlig til meg å være :sukk:

Jern skal jeg prøve å huske på å ta, det pleier jeg å ha for lite av.

Det er veldig merkelig. Vanligvis ville pulsen vært dobbelt så høy etter noen minutter, mens nå virket det som den gikk ned.

Jeg prøvde pulsklokka på nytt da jeg kom hjem. Når jeg ikke var i aktivitet så pulsen ganske normal ut. Når jeg prøvde å presse den opp, gikk den litt opp (til ca 130), men plutselig rett ned til (til ca 70) . Jeg synes det er litt vanskelig å kjenne på pulsen, men den kjentes ujevn ut i "styrke" eller hva jeg nå skal kalle det.

Takk for svar Lotte :)

Gjest Svimmel
Skrevet

Jeg føler meg ikke bra i dag heller. Dvs. jeg føler meg helt fin og frisk så lenge jeg ikke gjør noe spesielt. Men det skal ikke mer til enn en trapp eller en liten bakke. Det er slitsomt og tungt, og så blir jeg svimmel :(

Ingen forslag til hva det kan være?

Skrevet
Jeg føler meg ikke bra i dag heller. Dvs. jeg føler meg helt fin og frisk så lenge jeg ikke gjør noe spesielt. Men det skal ikke mer til enn en trapp eller en liten bakke. Det er slitsomt og tungt, og så blir jeg svimmel :(

Ingen forslag til hva det kan være?

Bestill deg en time hos legen, sjekk ditt jernnnhold. Minner om hvordan jeg hadde det da mitt var altfor lavt...

Skrevet

Ta som Lotte sier blodprøver, men sjekk mer enn jern..Sjekk om du kan mangle vitaminer/mineraler også. Jeg fikk hakeslepp da jeg sjekka dette selv.

Kan også være så enkelt at du brygger på noe rusk :)

Skrevet

Drikker du nok, da? Det kan enten høres ut som du har lavt blodtrykk eller blodtrykksfall. Ofte kommer dette i frobindelse med mens.

Og en annen ting(mulig jeg leste litt for fort, men) du skal ikke ta jerntebl uten at du faktisk mangler jern...

Spiser du ok? Så du ikke har lavt blodsukker, mener jeg.

Skrevet
Ta som Lotte sier blodprøver, men sjekk mer enn jern..Sjekk om du kan mangle vitaminer/mineraler også. Jeg fikk hakeslepp da jeg sjekka dette selv.

Kan også være så enkelt at du brygger på noe rusk :)

Meget enig her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...