Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 27. januar 2009 #1 Del Skrevet 27. januar 2009 er det normalt at hodebunnen synes gjennom håret?¨på meg er det ikke sånn KJEMPEille. men ille nok! håret mitt var tykkere før, det er det ingen tvil om. jeg er bare 20 år gammel, og jente. jeg (tror jeg) kamuflerer det ganske godt. passer på at panneluggområdet av håret ikke har for mye volum slik at man ikke kan se rett inn mellom hårstråene, har ofte spenne med panneluggen bakover ol. da dekker håret hodebunnen. men jeg vil ikke måtte ha håret sånn, for jeg kler det ikke så godt! har fet hodebunn, vet ikke om det har noe med saken å gjøre. bruker en god shampo mot fet hodebunn, ikke sånn billig fra butikken. aldri balsam, for det føler jeg ikke at jeg trenger. når det gjelder stylingprodukter bruker jeg litt spray og hair gum. ganske ofte har jeg brukt babypudder for å ikke få så fett hår. men har sluttet nå tilfelle det er "farlig".. tror ikke jeg mangler noen vitaminer eller jern, men hvem vet.. er det noen som vet hva jeg kan gjøre? kan legen hjelpe? har de noe på apoteket? jeg vil ha mer hår.. første gangen jeg merket at det var så tynt var for tre-fire år siden. er helt bombesikker på at hodebunnen ikke syntes da jeg gikk på ungdomsskolen og før det. håret kjentes tjukkere ut før også. det er faktisk så ille at jeg ikke kan ha midtskill, da ser det så gjennomsiktig ut. må ha sideskill. det folk ikke vet (håper jeg) er at det egentlig er en form for hentesveis. og det kan jeg ikke godta!! hva kan jeg gjøre?? en ting som jeg syns er rart, men oppmuntrende; når man har håret i strikk ser man hvor tykt håret er ut i fra hvor tykk hestehalen blir der hvor strikken presser håret sammen. mitt er ikke uvanlig tynt på denne måten. det ser helt vanlig tynt ut. men det kan det ikke være! hjelp!!! :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
known Skrevet 27. januar 2009 #2 Del Skrevet 27. januar 2009 Nå er jeg som jeg har skrevet tidligere ingen lege, men jeg ville nok gått til en lege ville jeg vært deg, som kanskje kan henvise deg videre til hudlege eller lignende hvis h*n ikke finner ut om det kan være noe. Er kanskje mulig det er arvelig??? Noe du ikke tåler?? For lite vitaminer?? kan jo være mange grunner som kan være årsaken... Men vil vel tro at du som ung jente burde få en grunn til at håret "detter av". Ville bestilt time hos legen jeg for å få det sjekket.. Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #3 Del Skrevet 28. januar 2009 Sannsynligvis mangler du B-vitaminer av noe slag. Gå til legen og krev en skikkelig blodanalyse på dette. B-vitaminer + kalsium er det som bygger celler, og da særlig hår, regler og hud. Det kan ta sin tid. Det kan komme av stress Av spiseforstryrrelser Alvorlig avmagring Feilernæring(dårlig kosthold) I alvorlige til feller er det snakk om Alopecia Ta deg en tur til legen! For mitt vedkommende gitt det noen måneder, og deretter sto jeg igjen med tjafser... dette skyldtes dårlig ernæring og spiseforstyrrelser. Men dette kan ha mange årsaker. Jeg vet i hvert fall hvordan du har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Numi Skrevet 28. januar 2009 #4 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har også hørt at en del deodoranter kan skade håret og hårveksten. Da spesielt deodoranter med aluminium i, fordi en del mennesker ikke tåler det og blir forgiftet. Jeg bruker selv deo med aluminium (til tross for advarsler), men jeg har ikke merket noe. Likevel tror jeg at jeg ville sjekket det om jeg var deg, for det kan hende det har en sammenheng. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 28. januar 2009 #5 Del Skrevet 28. januar 2009 Bruker du p-piller? Enkelte merker (f.eks. Diane) gjør at håret blir tynnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 28. januar 2009 #6 Del Skrevet 28. januar 2009 Bruker du p-piller? Enkelte merker (f.eks. Diane) gjør at håret blir tynnere. jeg bruker p ring. har også brukt trionetta, det var samme greia da. men tror dette startet før jeg begynte på noe i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjst Skrevet 28. januar 2009 #7 Del Skrevet 28. januar 2009 Prøv Arcon Tisane! Og bruk hodebunnsrensen i samme serie. Fåes på helsekost hvertfall..funker skitbra, vet om mødre/bestemødre som bruker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå