Gå til innhold

Konedrap og KG

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er opprørt over at enhver tråd her inne på KG som handler om at menn faktisk dreper kvinner, ender opp med en haug fryktelig stygge innlegg om hvor fæle kvinner er og at de bare får som fortjent.

Jeg blir fryktlig opprørt, sint og trist når jeg leser innlegg som sier at "det var nok noe hun hadde gjort" når slike fæle ting skjer.

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_edda_*
Skrevet

Nettet er en yndet plass for en liten gruppe innbitte kvinnehatere som har funnet et sted å spy ut sine konspirasjonsteorier om feminister og venstrefolk. De har spillt ut sine kort overalt ellers og ingen gidder å høre etter lenger. Så de kverner i vei her inne... :) Bitre sjeler som ikke så samlivsbruddet komme enda kona malte det i store røde bokstaver på veggen.

Ikke noe å henge seg opp i.

Skrevet (endret)
Nettet er en yndet plass for en liten gruppe innbitte kvinnehatere som har funnet et sted å spy ut sine konspirasjonsteorier om feminister og venstrefolk. De har spillt ut sine kort overalt ellers og ingen gidder å høre etter lenger. Så de kverner i vei her inne... :) Bitre sjeler som ikke så samlivsbruddet komme enda kona malte det i store røde bokstaver på veggen.

Det som skremmer meg mest, er jo de holdningene som legges frem uten noen form for skam og blygsel. At dersom noen blir drept,voldtatt eller slått må det være noe selv har gjort i forkant som har utløst det.

Og jeg synes at det skummelt at noen kan finne på å skylde på likestilling, feminister og barnefordeling for å forklare hva som skjer.

Dessuten synes jeg det er skummelt at noen menn helt uten skam og blygsel fremstiller seg selv som hjelpeløse ofre for omstendighetene - istedet for voksne mennesker som står ansvarlig for egne valg.

Selvsagt er det dumt og patetisk - og sikkert forårsaket av bitterhet.

Men skummelt er det lell - de lever jo i samme samfunn som meg.

Endret av pøbelsara
Skrevet

Jepp, KG er på en måte blitt en samlingsplass for enkelte forsmådde, bitre snålinger som ikke får utrykt meningene sine på noen annen måte. De regner med at store deler av norges kvinnelige befolkning befinner seg her, og da banker de løs på tastaturet i håp om å oppdra oss fæle, grusomme damer.

Skrevet
Det som skremmer meg mest, er jo de holdningene som legges frem uten noen form for skam og blygsel. At dersom noen blir drept,voldtatt eller slått må det være noe selv har gjort i forkant som har utløst det.

Og jeg synes at det skummelt at noen kan finne på å skylde på likestilling, feminister og barnefordeling for å forklare hva som skjer.

Dessuten synes jeg det er skummelt at noen menn helt uten skam og blygsel fremstiller seg selv som hjelpeløse ofre for omstendighetene - istedet for voksne mennesker som står ansvarlig for egne valg.

Selvsagt er det dumt og patetisk - og sikkert forårsaket av bitterhet.

Men skummelt er det lell - de lever jo i samme samfunn som meg.

Jeg er helt enig.

Jeg har selv vært provosert, skremt og trist i dag da jeg har engasjert meg i et par tråder (som nå er slettet) om emnet her på KG.

Skrevet

Jeg er helt enig med ts. "Damer må skjønne at menn har en tålegrense". Alle har en tålegrense, det betyr ikke at alle dreper. Å skylde på offeret når vedkommende ble drept er ikke bare absurd, men sjokkerende.

Skrevet
Jeg er opprørt over at enhver tråd her inne på KG som handler om at menn faktisk dreper kvinner, ender opp med en haug fryktelig stygge innlegg om hvor fæle kvinner er og at de bare får som fortjent.

Jeg blir fryktlig opprørt, sint og trist når jeg leser innlegg som sier at "det var nok noe hun hadde gjort" når slike fæle ting skjer.

Hva synes du?

Jeg er 100% enig med deg i det. Dessverre er det for mange slike poster, og jeg har vært her i noen år, så jeg orker ikke å engasjere meg i slike poster lengre. Jeg mister rett og slett håp for hele menneskeheten, i alle fall Norge som samfunn, når det virker det er så mange som mener slikt.

Veldig skummelt. Men ansvarsfraskrivelse er jo kjennetrekk på folk som har litt problem.

Ja, selvfølgelig er det en del slike menn. Men slike hører jeg ikke på, for de er "lost".

De jeg blir mest oppgitt over er alle andre, og spesielt skremmende mange kvinner, som mener at de har jo da flere gode poeng.

Skrevet

Jeg har ikke lest sånne tråder. Men tror dere ikke noen av disse mennene bevisst forsøker å provosere??

Skrevet

Hva synes du?

Tenk om det faktisk var noe hun hadde gjort, da.

Det er forskjell på tilfeldig vold og konemishandling.

Skrevet
Jeg er helt enig med ts. "Damer må skjønne at menn har en tålegrense". Alle har en tålegrense, det betyr ikke at alle dreper. Å skylde på offeret når vedkommende ble drept er ikke bare absurd, men sjokkerende.

Det er noe som heter delt skyld. Det betyr at begge har en finger med i spillet. Hva som er juridisk selektiv ansvarsplassering, er noe helt annet, og et uttrykk for et legitimt hevnbehov kvinner har.

Gjest postsekk
Skrevet (endret)

Hva synes du?

Jeg synes du må slutte å bry deg om hjernedøde idioter som enten er stokk dumme misogynister, eller bare ute etter å provosere.

Endret av postsekk
Skrevet

Hva synes du?

Jeg synes kg skulle moderere bedre, samt ha en tydeligere profil mot vold, rasisme og antisemittisme.

Skrevet
Det er noe som heter delt skyld. Det betyr at begge har en finger med i spillet.

Det er ingenting som heter delt skyld når det gjelder relasjonen morder-drapsoffer. Her er det bare èn finger med i spillet: den fingeren som trekker av våpenet. Man må separere drapssituasjonen/det individuelle valget om å ta et liv, fra andre omstendigheter som involverer begge partene hvor begge kan ha større eller mindre skyld.

Gjest Kynisk Nihilist
Skrevet
Det er ingenting som heter delt skyld når det gjelder relasjonen morder-drapsoffer. Her er det bare èn finger med i spillet: den fingeren som trekker av våpenet. Man må separere drapssituasjonen/det individuelle valget om å ta et liv, fra andre omstendigheter som involverer begge partene hvor begge kan ha større eller mindre skyld.

Vi snakker ikke om tilfeldig vold.

Du snakker om juridisk skyld, men det er skyld i forståelsen menneskelig behov for å plassere skyld.

Hver aksjon skaper en reaksjon. Det er et faktum fra MacGyv.. øh fysikken.

Følgelig er det ingen menn som kan noe for at de eksploderer.

Skrevet

Du snakker om juridisk skyld, men det er skyld i forståelsen menneskelig behov for å plassere skyld.

Stakkars små ynkelige lettpåvirkelige menn. Tenk å leve et helt langt liv uten noen form for kontroll - helt prisgitt andre menneskers innfall. Så trist. :tristbla:

Skrevet (endret)

Så du mener altså at det ikke er noe vits i å prøve å forebygge drap, men kommer til å drepe uansett for de bare er sånn?

Endret av Bellatrix
Skrevet (endret)

Ser du ikke selv hvor ufattelig ynkelig og ubrukelig du både fremstiller deg selv og resten av klodens mannlige befolkning med sånne uttalelser? Jeg har vist frem flere av innleggene dine i den nevnte tråden til flere menn, og samtlige har gitt sterkt uttrykk for at du ikke er en representant for den gjengse manns meninger. De bekrefter også de tanker det ser ut som de fleste kvinnene her inne gjør seg. Og det passer seg nødvendigvis ikke på trykk.

Endret av Strix
Skrevet

Hva synes du?

Det er like mange om ikke flere, kvinner her inne som har slike holdninger ; at det er kvinners skyld!

Skrevet

Tøysekopp. De eneste jeg vet om som hevder dette er liksomsøttitallsfeminister med lav IQ. Du vet, alle dem som mener at alle menn er dyr, alle menn er drittsekker, og så videre. Fysikkens biljardkulekausalitet som du refererer til kan neppe benyttes på menneskers komplekse handlingsmønstre, og jeg synes det er trist at noen forsøker å redusere menn til å være så enkle som en biljardkule. Menn på forumet, ta til motmæle! Dette er fornærmende!

Skrevet

Ja, det er skremmende at fokuset på denne måten rettes mot offeret, og ikke mot den som utøver vold. Samtidig føler jeg meg litt truffet av kritikken, siden jeg i en av trådene presenterte et forskningsfunn som antydet at det i noen tilfeller er gjensidig vold inne i bildet, framfor én overgriper og ett offer. Jeg mente med det selvsagt ikke å si at disse kvinnene har skyld for at de blir utsatt for grov vold selv om de på forhånd har utøvd mildere vold, eller at det vanligvis er "gode" grunner til at man blir slått av partneren. Og det er ille at mange som blir slått av partneren føler at de har skyld i voldshandlingen. Skylden ligger på utøveren når h*n velger å heve hånden til slag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...