Gjest Gjest_lillemy_* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg jobber i en bhg som har et rom til overs, det har tidligere blitt brukt som lager, men nå er det tømt og vi vil la barna få bruke det... Det er ikke så stort og det ligger litt dumt til - så barna må kunne leke der alene i grupper (4 og 5 åringer)... Vi tenkte å bruke klosser/tog bane, men fant ut at det fort kan bli mye rot og at barna kan slå hverandre med harde treleker uten at vi er tilstede er ikke helt ideelt.. Noen som har noen kreative forslag??
Gjest Arran Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Pute-/hopperom? Madrass på hele gulvet og noen litt store firkantede puter som kan stables/bygges med og klatres på?
MAcy Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Biblotek min drøm.. masse bøker,en god stol og godt lys En fantastik opplevelse for barn og voksne !!!
Jade Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Slappe-av-rom med masse puter o.l. og bøker de kan kose seg med. Sikkert noen slitne barn, som trenger å roe seg ned litt.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Slappe-av-rom med masse puter o.l. og bøker de kan kose seg med. Sikkert noen slitne barn, som trenger å roe seg ned litt. Dette skulle jeg også foreslå!
Supramundane Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Slappe-av-rom med masse puter o.l. og bøker de kan kose seg med. Sikkert noen slitne barn, som trenger å roe seg ned litt. Dette må være den desidert beste ideen. Barn blir også slitne av å være i barnehagen, for noen ville det nok gitt en ny hverdag hvis de fikk lov til å kunne være på et stillerom og slappe av en stund hver dag.
Chiquita Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Og dersom at avslapningsrom ikke blir aktuelt, så har jeg sett at mange barnehager har stor suksess med "disko-rom" (mørke vegger, disko-kule i taket, lydanlegg osv osv)
Gjest Rødvinspiken ii Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Pute-/hopperom? Madrass på hele gulvet og noen litt store firkantede puter som kan stables/bygges med og klatres på? Dette var det mest populære rommet i mine barns barnehage.
absinthia Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Avslapningsrome er en fin ting. Jeg ville også vurdert et rom der barna kan drive på med spesielle formingsprosesser, sammen med de ansatte, som kunne være permanente gjennom et laaangt tidsrom. Feks. bygge et landskap med bygninger, trær, merkelige dyr og andre skapninger i forskjellig materiale, som også kunne lekes med. Det bør jo nesten være nok personale i en barnehage til at man kan ta med seg 6-7 stykker til et slikt sted for å jobbe og leke med de forskjellige tingene, uten at det skaper store problemer.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Ville nok ikke ha oppfordret til så mye hopping og klatring hvis dette er et rom barna skal være alene på. Hva med å lage til noe slags dukketeaterscene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå