Trampe Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Overskrifta sier vel sitt? Hva gjør du for din kjære når han/hun er syk, og omvendt?
Strix Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Nå er min mann så og si aldri syk og han har knapt vært det på den tiden vi har vært sammen. Jeg har dessverre ikke det samme immunforsvaret. Så når jeg er syk så tar han seg ekstra godt av meg, ber meg holde sofaen, passer på at jeg har puter/teppe, er varm. Lager te til meg. Lager middagen og serverer meg. Spør hele tiden om det er noe jeg trenger eller har lyst på. Han tilbringer tid med meg og vi ser film sammen og sånt som jeg orker selv om jeg er syk. Det er heldigvis sjelden jeg er veldig syk og ikke orker noe. Men han er SÅ raskt på pletten for å ta seg av meg at jeg av og til må be han bare være litt ego også
Dr.Feber Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Tar ekstra godt vare på meg, lager mat, rydder opp igjen, lager te, kjæler med meg, føler meg til å føle meg mindre syk:) Jeg prøver å gjengjelde det. Skal nevnes at vi ikke har barn som osgå skal ordnes med....
Gjest Bond Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Tja, lager mat, og te, henter medisin, tepper, rydder og den som er syk får ikke lov å komme opp i det hele tatt. Må enten bli i sengen, eller muligens på sofaen.
ninuska_ Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Han pleier og passer på meg til jeg blir helt frisk - og litt mer Lager supper, te og det jeg måtte få lyst på. Vasker og rydder i leiligheten.
Gjest Wind Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Jeg lar ham slippe å ta oppvasken. Ellers lager jeg middag til ham, eller te eller andre ting han har lyst på. Prøver å dulle litt. Skjer heldigvis ikke ofte, da. Og blir en syk, blir som oftest den andre det også, så da tilbringer vi tiden med å "krangle" om hvem som er sykest (hvis begge er i form til det, da). ^^ Han gjør også typiske ting. Kommer med tepper, lager te eller noe godt til middag som jeg kanskje har lyst på, eller stikker på butikken for å kjøpe halspastiller eller noe, selv om han nettopp har vært på butikken for å kjøpe middag til meg. :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Hvis jeg er på jobb og han er hjemme, ringer jeg ham ved lunsjtid og før jeg drar hjem. Spør om hva han vil ha til middag, og kjøper og lager det han vil ha. Gir ham medisiner og pusler litt med ham. Kjøper gjerne en liten oppmerksomhet på vei hjem fra jobb. Når han lurer på om han skal på jobb dagen etter sier jeg strengt at han skal holde senga (han trenger å høre det, han har tidligere gått på jobb uansett hvor dårlig han har vært og har blitt sendt hjem av kollegaer også).
Gjest mil Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Jeg blir av og til akutt syk og trenger hjelp, da kommer han ilende hjem fra jobb for å stelle med meg og ordne med lettspist mat så jeg får i meg litt næring, han kommanderer meg som oftest til å holde meg hjemme fra jobb en dag lengre enn jeg tror jeg trenger, lager mat og ligger sammen med meg og holder rundt meg og trøster når jeg er i form til det. Han er ikke så flink til å rydde og vaske, men det havner langt bak i min prioritering også når jeg er syk. Han har vel ikke vært ordentlig syk siden vi ble sammen - nesten tre år nå - men jeg tror nok jeg hadde vært langt mindre behjelpelig hvis han ble syk. Liker å gjøre ting for ham når han er frisk, men har veldig lite tålmodighet med syke mennesker - så her er det han som har fått sykepleiegenet Av den grunn har jeg tenkt å bli veterinær, og holde meg langt unna lege-/sykepleieryrket! Dyr som har det vondt er av en eller annen grunn noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå