Gå til innhold

Fotografering i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par spørsmål angående bryllupsfotografering:

Har undersøkt litt og funnet en fotograf hvor det koster 3900 for selve fotograferingen. Da får man bilder på en cd, selvsagt ikke mulig å skrive dem ut eller kopiere dem. Men det som koster er jo egentlig albumet, 1500-4500, virket som det var flest som bestilte det til 4500. Da er det jo plutselig litt dyrere. Hvordan er disse prisene i forhold til det dere skal betale? Føler selv visst jeg skal bruke 3900 på fotografering så hadde det vært gøy å hatt disse bildene i album også.

Det andre spørsmålet er fotografering i kirke, noen som har hatt dette? skal ha dette? Prisen her var 1500. Føler selv at det hadde vært utrolig fint å hatt ordentlig fine bilder fra selve vielsen, men er litt usikker. Mange som er fornøyd med dette eller egentlig bare skulle ønske de hadde brukt en venn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er forskjell på 1500-albumet og 4500-albumet da? Antall bilder? Størrelse på dem?

Alle bilder kan skrives ut og kopieres. Men hvis det er dårlig kvalitet eller vannmerke, så blir det jo ikke så pent. Av og til er det bedre kvalitet enn en tror, og av og til er det verre. F.eks. hvis bildene ser fine ut i fullskjerm på PCen så går det fint å fremkalle de som 10x13/15-bilder på vanlig fotolab. (Dette er fullt lovlig til privatbruk, med mindre du har inngått avtale med fotograf at de har enerett på kopier/forstørrelser.) Går det an å bestille albumene i ettertid?

Tror vi kommer oppi ca 7500++, da får vi fotografering (kun i studio) + høyoppløselige bilder på CD uten vannmerke. Så bestiller vi lerreter, fotobok og takkekort på fotolab. Til en brøkdel av hva hvilken som helst fotograf kan tilby (som uansett går via fotolaber).

Hvis du skal ha flotte bilder fra vielsen, så ville jeg ha hyret fotografen til å gjøre det. Alle amatørbildene jeg har sett fra kirke er kornete og stygge, og veldig mye røde øyne. Har du derimot bekjente med skikkelig utstyr (som tåler mørke kirker) og som kan ta bilder, kan du jo spørre han/henne.

Endret av Jade
Gjest Gjest_brud2009_*
Skrevet
Jeg har et par spørsmål angående bryllupsfotografering:

Har undersøkt litt og funnet en fotograf hvor det koster 3900 for selve fotograferingen. Da får man bilder på en cd, selvsagt ikke mulig å skrive dem ut eller kopiere dem. Men det som koster er jo egentlig albumet, 1500-4500, virket som det var flest som bestilte det til 4500. Da er det jo plutselig litt dyrere. Hvordan er disse prisene i forhold til det dere skal betale? Føler selv visst jeg skal bruke 3900 på fotografering så hadde det vært gøy å hatt disse bildene i album også.

Det andre spørsmålet er fotografering i kirke, noen som har hatt dette? skal ha dette? Prisen her var 1500. Føler selv at det hadde vært utrolig fint å hatt ordentlig fine bilder fra selve vielsen, men er litt usikker. Mange som er fornøyd med dette eller egentlig bare skulle ønske de hadde brukt en venn?

Gjest Gjest_brud2009_*
Skrevet

Jeg leter selv etter fotograf og lurer veldig på hvor du har fått tak i fotograf til 3900,-??

Skrevet

Nei altså, det er 3900 for selve fotograferingen, du får da bildene på en cd, men du kan ikke skrive ut eller noen ting. Regner med alt som album, takkekort forstørrelser foregår igjennom dem. Så det blir jo dyrere enn 3900.

Men dette er fotofabrikken i mandal. Ser ut som fotografen er veldig flink etter det jeg har sett på bildene på internettsiden:)

Skrevet

Vi betaler 4800. Dette er for fotografering, album med bilder og alle bildene på CD til fri bruk. :ler: Synes dette var et knallbra tilbud.

Har ei venninne som har gått på foto og media til å ta bilder i kirke og resten av dagen, så det blir gratis.

Vi har en del dyre elementer i bryllupet vårt (bla invitasjoner, hvor jeg sjekket priser dårlig :sjenert:), men fotograf er ikke ett av dem :)

Skrevet

Uff fotograf er en av de dyreste postene hoss oss 7500 betaler vi for fotografen.. men da får vi alt i CD ( 20 bilder i høytoppløselig grad eller hva det heter hehe) med to forrstørelser ferdig "printet"ut. Så vi får jo "rimeligere" takke kort.. men det var faktisk det billigste vi fant!... Typisk.. Var i kontakt med 3 fotostudioer i Tr.heim og de skulle ha ca 5500 - 6500 for bare album som de selv setter sammen.Vi får ikke bestemme eller se innholdet.. og for takke kort uten sånn kort 22 pr stykk! Nå ja slipper da å kjøpe bryllupskaka;)

Skrevet

Vi skal ha en pakke til enten 8500 eller 10500... eneste forskjellen på disse to er størrelsen på albumene.

Det innebærer fotografering i kirken + etterpå, album og mulighet til tilgang på bilder via nettside som også kan deles med venner.

Egentlig veldig dumt å ikke kunne få bildene på cd... skal prøve å jobbe litt med den saken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...