Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve et "leppeprodukt" fra The Body Shop, men vet ikke helt hvilken jeg skal velge... Vil ikke ha de som er i krukke (lip butter o.l.), men de lypsyl-aktige, som f.eks. Cocoa Butter Lip Care Stick, Hemp Lip Protector osv. Prøvd de eller de andre fra TBS? Hvordan er de i forhold til den grønne lypsylen f.eks. (konsistens, virkning osv.)? Hvordan er smaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Cocoa Butter er best fordi den er definitivt fetest. Den lukter ikke jippi, men leppene blir garantert softe av den.

Skrevet

Jeg har prøvd noen av Body Shops leppepomader tidligere, men er ikke fan. I forhold til Lypsyl er jo det aller meste bra siden lypsyl gjør deg avhengig, men prøv heller leppepomadene til LUSH, de er både billige og bra.

The Body Shop bruker også ingredienser testet på dyr, så for meg er det uaktuelt å kjøpe noe derfra igjen.

Skrevet
Jeg har prøvd noen av Body Shops leppepomader tidligere, men er ikke fan. I forhold til Lypsyl er jo det aller meste bra siden lypsyl gjør deg avhengig, men prøv heller leppepomadene til LUSH, de er både billige og bra.

The Body Shop bruker også ingredienser testet på dyr, så for meg er det uaktuelt å kjøpe noe derfra igjen.

de er jo imot dyretesting og tester jo ikke på dyr?

de er også på den grønne listen over hvem som tester på dyr og de er helt grønne

Skrevet

L'Oreal har kjøpt opp TBS, og de tester på dyr. Betyr ikke nødvendigvis at noe er forandret, men man vet jo aldri.

Skrevet

^^ Body Shop er ikke så uskyldig som de skal ha det til.. De bruker ingredienser som er testet på dyr, da hjelper det lite at de ikke tester de ferdige produktene sine på dyr.

Skrevet (endret)

The Body Shop tester ikke på dyr, de er på den grønne lista på dyretesting.no og PETA sine sider.

Endret av Ce'Nedra
Skrevet

^ Les innlegget over :)

Skrevet
^ Les innlegget over :)

Jepp, men det stemmer ikke.

Skrevet

Om du googler 'The Body Shop animal testing' vil du lære mye tror jeg..... Hjelper ikke at de står på grønne lister, det vil kun si at de ferdiglagde produktene ikke er testet på dyr og det er fint og flott det, men hvilken forskjell utgjør det når ingrediensene de bruker er testet på dyr?

Skrevet (endret)
Om du googler 'The Body Shop animal testing' vil du lære mye tror jeg..... Hjelper ikke at de står på grønne lister, det vil kun si at de ferdiglagde produktene ikke er testet på dyr og det er fint og flott det, men hvilken forskjell utgjør det når ingrediensene de bruker er testet på dyr?

Du tar feil. De samme reglene for dyretesting gjelder fortsatt. De tester verken ferdig produkt eller ingredienser, de får ikke andre til å teste ingredienser for seg, og de krever sikkerhet for at ingen ingredienser de mottar er testet på dyr.

http://www.caringconsumer.com/cosmetics_bodyshop.asp

Dessuten er PETA ekstremt nøye på det der, så de kan man stole på i sånne henseende.

Endret av Ce'Nedra
Skrevet

Igjen, gjør et google søk så ser du ganske fort hvor mye diskusjon det faktisk er rundt Body Shop.

Skrevet
Igjen, gjør et google søk så ser du ganske fort hvor mye diskusjon det faktisk er rundt Body Shop.

Jeg har googlet det mange ganger da jeg fulgte med i debatten rundt det, og alle sikre kilder sier at det fortsatt er trygt. Om noen skriver det i en blogg, ser jeg ikke på det som en sikker kilde.

Skrevet

Men for å komme med en anbefaling til trådstarter og ikke rote meg helt bort; jeg synes både Jason og Weleda sine leppepomader er bedre enn The Body Shop sine.

Skrevet
Edit: Endel diskusjon rundt PETA også for å si det pent ;)

Ja, men så kom med en annen kilde du da, i stedet for bare å påstå det.

Skrevet

"Mot testing på dyr

Vi mener at det er uetisk og unødvendig å teste kosmetikk på dyr. Det bør forbys. Derfor tester vi ikke kosmetikkproduktene eller råvarene våre på dyr. Vi gir heller ikke andre fullmakt til å gjøre det. Det har vi aldri gjort, og vi kommer heller aldri gjøre det. Vi påser også at alle produktene våre er egnet for vegetarianere."

Dette er forøvrig fra sidene deres. De ville blitt straffet hardt etter markedsføringsloven om ikke dette var korrekt.

Skrevet

Just did.

Hvem man skal tro på og ikke er kjempevanskelig, men PETA har fått mye pes de siste årene, på samme måte som det Body Shop har. At TBS blir skrytt av er kanskje ikke så rart siden de er de som har vært mest synlige når det gjelder å ikke teste på dyr, men allikevel.. Det at de ble kjøpt opp av L'Oreal lagde jo enda mer rabalder :)

Skrevet
"Mot testing på dyr

Vi mener at det er uetisk og unødvendig å teste kosmetikk på dyr. Det bør forbys. Derfor tester vi ikke kosmetikkproduktene eller råvarene våre på dyr. Vi gir heller ikke andre fullmakt til å gjøre det. Det har vi aldri gjort, og vi kommer heller aldri gjøre det. Vi påser også at alle produktene våre er egnet for vegetarianere."

Dette er forøvrig fra sidene deres. De ville blitt straffet hardt etter markedsføringsloven om ikke dette var korrekt.

Ikke helt enig, med tanke på hvor mye løgn som serveres i reklame på f.eks. tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...