Skusla Skrevet 28. juni 2003 #1 Del Skrevet 28. juni 2003 Som noen få kanskje har fått med seg skal vi anskaffe oss hund.. Vi skal avsted å hente denne lille skjønnheten om tre uker, og gleder oss masse. Det jeg lurer på er; Den dama som eier valpene sier at hun har kommet til kull K, og at det nå er dobbel K. Betyr det at vi da må kalle valpen noe på K ( eller dobbeltnavn K-K????) Hva vet dere om navn, bokstavkull osv ang hunder??? Er det noen som har forslag til fine hundenavn?? Gjerne på K men helst også andre forbokstaver. Hundenavn generelt .... :D Vi har lett litt under navnet K og funnet Kera og Kitha, men vi må ha litt andre forslag også.. Må forøvrig nevne at det er en liten hunde frøken vi får, så da er det vel helst jentenavn vi er ute etter! Om noen kan hjelpe meg med disse to spørsmålene ville jeg vært veldig takknemmelig! På forhånd takk.. :D Voff fra Skusla :smilejenta: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 28. juni 2003 #2 Del Skrevet 28. juni 2003 Gratulerer med hund (snart)! Dere kan glede dere!! Vi har selv en labrador som kommer fra et K-kull, og de var flere i kullet. Skal prøve å huske noen av navna; Karma (vår hund) King Kark Kato (!) Kira Keik Karo Hm, det var noen... Husker desverre ikke flere navn akkurat nå. Skal tenke litt mer på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 28. juni 2003 #3 Del Skrevet 28. juni 2003 Tror det menes at på stamtavla skal navnet være noe som begynner med K - men dere står jo fritt til å kalle valpen hva dere vil til daglig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #4 Del Skrevet 29. juni 2003 Troy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 29. juni 2003 #5 Del Skrevet 29. juni 2003 Altså ... Oppdretter har "offisielle" navn på hundene. Min hund er fra et H-kull, og derfor har han kennelnavn+H-navn oppdretter har "valgt". Men til vanlig kaller jeg han bare for et annet "lett" navn. Men jeg kan ikke mene å huske at _dere_ skal velge noe navn på K-K ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juni 2003 #6 Del Skrevet 29. juni 2003 Stemmer for Kåte Kira! Vel, seriøst, Kayla er fint da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 29. juni 2003 #7 Del Skrevet 29. juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. juni 2003 #8 Del Skrevet 29. juni 2003 Kyber-Kari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #9 Del Skrevet 29. juni 2003 Som noen få kanskje har fått med seg skal vi anskaffe oss hund.. Vi skal avsted å hente denne lille skjønnheten om tre uker, og gleder oss masse. Det jeg lurer på er; Den dama som eier valpene sier at hun har kommet til kull K, og at det nå er dobbel K. Betyr det at vi da må kalle valpen noe på K ( eller dobbeltnavn K-K????) Hva vet dere om navn, bokstavkull osv ang hunder??? Det er bare det navnet som blir stående på stamtavlen. (Som man vel stort sett bare bruker når/hvis man skal på utstillinger). Ofte finner oppdrettere på disse navnene selv. Hunden din skal sikkert ha et navn som begynner på K i papirene fordi det er det 11. kullet til oppdretteren. Du velger selvfølgelig fritt selv hva du vil at hunden din skal kalles til hverdags, så du trenger ikke å streve så hardt med å finne på et navn på K. Ellers, hvis det hadde vært en gutt, hadde jo Kaktus vært litt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 29. juni 2003 #10 Del Skrevet 29. juni 2003 Kanutte /Kanutten Kajsa Karita Karlotte Kjelly Kristel Er jentenavn, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #11 Del Skrevet 30. juni 2003 har en gammel pensjonisthund som heter Gonzo, men kaller han bare Rullings, elsker årulle seg i snø. sand, jord... Min neste hund skal hete Useless , he-he... fra kar for sin kilt.. eller Baloo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 1. juli 2003 Se her ja... :D Har ikke sett alle svarene før nå jeg.. Så utrolig koselig at så mange har svart... Godt å vite at vi ikke trenger å kalle den for noe på K. Ser på hjemmesiden hennes at hun kaller de opp etter kull- bokstav. Vi gleder oss sånn, og i går fikk vi helt sikkert bekreftet at hunden er vår. Vi fikk bilde av de to gjenværende tispene på Fredag, og det er vi og en annen familie som skal ha de to. Men de har første rett på å velge og de er så UTROLIG treig, så vi sitter her bare på nåler. For oss er det ett fett hvilken det blir.. De var begge nydelige. Vi har lett og lett etter navn, både på K og andre bokstaver og kommet opp med noen få. Luna Kitha Aicka ( Evt Laika) Meeen vi må se litt til. Om noen har forslag på flere jente-hunde-navn så hadde det vært kjempe fint, og dere som har svart; Tusen takk.. Kåte- Kira og Kyber- Kari?? Tror sambo nedlegger veto på de ja... hehe. Karma var fint!!! At det skal være så vanskelig da.. Lurer på hvordan det da blir når vi endelig får barn jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 1. juli 2003 #13 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg synes at det er like viktig at navnet står til rasen som at det står til hunden. En kaller bare ikke puddelen sin for Rambo eller Killer. (Det er sant, har hørt begge de to navnene på "typiske" skjødehunder. Den ene var en dverg puddel og den andre var en spaniel.) Men noen av de navnene jeg liker godt er: Kira Kiara Kasumi Kaisa Sita Hitomi Natasha (kjenner en nydelig Leonberger som heter det) Ellers så liker jeg sånne vanlige navn som Lady, Lassie, Lucky osv. Drømte en gang i tiden om at jeg skulle ha 6 hunder og de skulle hete: Max (schäfer-hann) Tessa (golden retriver-tispe) Lassie (collie-hann) Lissi (Shetland sheepdog-tispe) Lady (American cocker-tispe) Amigo (chihuahua-hann) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 1. juli 2003 #14 Del Skrevet 1. juli 2003 Dobbel K= Kvinneguidens Kira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. juli 2003 #15 Del Skrevet 1. juli 2003 Hunden vår het Kaja og jeg syns fremdeles det er et fint navn for ei lita hundejente... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 1. juli 2003 #16 Del Skrevet 1. juli 2003 Mener å ha hørt at det er en fordel å ha en s eller fler med i navnet til hunden. Da er navnet letter å rope feks. og hunden opfatter navnet lettere når du roper. Er jeg helt på jordet nå dere som har peil?? hva slags hund er det???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 2. juli 2003 #17 Del Skrevet 2. juli 2003 Mener å ha hørt at det er en fordel å ha en s eller fler med i navnet til hunden. Da er navnet letter å rope feks. og hunden opfatter navnet lettere når du roper. Er jeg helt på jordet nå dere som har peil?? hva slags hund er det???? Har aldri hørt dette når det gjelder hund, men katter derimot har mye lettere for å oppfatte navnet sitt hvis det inneholder mange s'er. Men jeg skal ikke påstå at det ikke kan gjelde hund også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medinilla Magnifica Skrevet 2. juli 2003 #18 Del Skrevet 2. juli 2003 Noen tispenavn jeg synes er fine: * Karisma * Debbie * Emma * Lady * Bella * Loona/Luna * Lolli * Alma * Alvine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. juli 2003 #19 Del Skrevet 2. juli 2003 øøøyyhhhhh.... emma er ikke no hundenavn! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medinilla Magnifica Skrevet 2. juli 2003 #20 Del Skrevet 2. juli 2003 øøøyyhhhhh.... emma er ikke no hundenavn! :o Å jooda! Har inntrykk av at alle som heter Emma er noen skikkelig tisper/bitcher, det er derfor jeg ser på det som et hundenavn . Neida synes Emma er et pent navn, og en hund må vel ikke ha et hundenavn? Det er jo mang en hund som heter Bjarne ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå