Gjest TS Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Som tittel sier; Når du skal på annonsert visning, ringer du på, eller går du rett inn? Har inntrykk av at begge deler er like vanlig. Selv synes jeg det er noe frekt å bare trampe inn. Samtidig er jo ofte megler/visningsassistent opptatt med andre kunder andre steder i huset, slik at de ikke har anledning til å løpe til døren hver gang det ringer på. Så hva gjør du?
Gjest Yihaa Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Jeg synes det er en selvfølge å både ringe på og å ta av seg skoene. Da vi solgte sist var det noen som ikke tok av seg skoene, var korte & mutte, hilste knapt på oss som faktisk fortsatt bodde der. Jeg mener også noen kom inn uten å ringe på, Jeg synes det var veldig innvanderende og ganske uhøflig. I tillegg synes man ofte det er trist å selge hjemmet sitt, og man har lyst til å føle at en event kjøper er enn sympatisk person.
superlady Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Mulig jeg er litt rar, men jeg ser ingen grunn til å ringe på dersom døren står åpen. Det gjør den riktignok ytterst sjelden, så det blir til at jeg ringer på uansett. Jeg tar av meg på bena dersom jeg har skitne sko eller været ute er stygt. Ellers gjør jeg det ikke, men jeg ser uansett på hva de andre gjør eller spør megler. Personlig liker jeg det dårlig når eiere er tilstede på visningen fordi jeg føler det er vanskelig å bare titte, som jeg stort sett gjør. Eiere har en tendens til å ikke like dette (selv om en jeg kjenner faktisk kjøpte boligen sin ved at jeg bare var innom og tittet og fortalte henne om den etterpå) og blir litt sure og ønsker meg langt vekk. Meglere er mer vant til dette og innser at det er slik det gjøres, i tillegg til at de er profesjonelle. Når det er sagt har jeg møtt fantastisk koselige eiere, men som regel ønsker de så desperat å få solgt og håper på bud litt for sterkt og så blir det ikke så bra.
Gjest Elfrida Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Det ville ikke falle meg inn å gå inn i andre menneskers hjem uten å ringe på, enten de er hjemme eller ikke, og uavhengig av om døra står oppe. Tar av meg på beina.
AnetteR Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har vært på en del visninger etterhvert. Ringer alltid på, selv om døra står oppe, men går inn samtidig. På den måten får du meglerens oppmerksomhet, og han ser at noen har kommet. Er han opptatt med andre, blir det i det minste et kort nikk, så kommer han bort når han har tid. jeg har kun to ganger opplevd at eier har vært der. Det synes jeg er ubehagelig, da det føles som å snoke i deres saker. Så når jeg har solgt har jeg holdt meg unna. Huset blir mer nøytralt på den måten. Jeg tar alltid av meg på beina, med mindre megleren sier at det ikke er nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 På de visningene for det er "hundrevis" av folk har jeg bare gått rett inn. Som regel er det da mennesker i hagen, i gangen, stuen.. Overalt og megleren har nok med å svare på spørsmål. Der hvor man ser at det er nærmest tomt på visningen, har jeg alltid ringt på. Jeg tar alltid av meg skoene, så lenge ikke megler sier noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå