Gå til innhold

Spire! Hvor er du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dæven Pingting :dåne: , rene sushi leksikonet jo. Jeg har knapt turt å smake på sushi. *skeptisk* :glare:

Håper du får en flott kveld Belle :klem:

Haha, det var akkurat det samme jeg tenkte! Dæven! For et sushileksikon :ler:

Innom og :hoppe: for spraystart, og håper at bivirkningene kommer til å være snille med deg framover :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAHAHA :skratte: Pingting du er rå

haha, var det pun intended? :lol:

Joooæh altså.... som sagt - jeg skulle egentlig skrive masteroppgave. Da ble plutselig alt mer fristende :rolleyes:

Men prøv da, dere. Prøv da! *dytte på*

Skrevet

Jupp.

...............

Eh, noe mer? og kan du fortelle meg hvorfor jeg har fått til å skrive bare to setninger på masteroppgaven min i dag, men lirer av meg et helt forbanna foredrag om sushi så lett som bare det? :fnise:

Jøss! :overrasket: Takk for fint og lærerikt foredrag. :jepp: Men...jeg ble ikke helt overbevist altså. :sjenert: På den restauranten vi var på hadde de et bånd hvor diverse sushi gikk rundt og rundt, og vi plukket bare derfra. Jeg smakte laks nigiri som jeg syntes var kjempegodt. Men det er litt juks (pinglesushi?) synes jeg, for sånn laks spiser jeg jo støtt og stadig. :fnise: Men det var jo kjempegodt å dyppe den i soyasaus med wasabi oppi.

Jeg smakte også noen andre maki (en med crapsticks tror jeg) og en som jeg ikke vet hva var. De hadde egentlig en litt for sterk fiskesmak for meg, og jeg elsker fisk. Til og med crabstick'en smakte MYE fisk, så jeg regner med at de har dyppet risen eller noe i noe fiskegreier. :vetikke: Men jeg kan godt prøve igjen altså, for laksen likte jeg ihvertfall. :jepp:

PS! Ingefærbiten smakte rævva. :lol:

Dæven Pingting :dåne : , rene sushi leksikonet jo. Jeg har knapt turt å smake på sushi. *skeptisk* :glare :

Håper du får en flott kveld Belle :klem :

Helt enig. :fnise: Men det er ikke noe skummelt altså. Så lenge det ikke kommer noe rogn seilende opp båndet. :haar:

HAHAHA :skratte : Pingting du er rå, nå må jo jeg også ut og spise sushi en dag! I byen jeg bor så finnes det omtrent ikke sushi, men det er ett sted vet jeg. Har en kollega som prater om sushi til lunsj hele tiden, så jeg får kanskje henge meg på en dag. :fnise :

:ler : Hvis kjæresten er helt normalt hyggelig så blir det jo en opptur da! Bra for henne at han har lagt lista lavt. :fnise :

Kos deg i kveld, IKEA er stas! Krysser fingerene for at kjæresten er en keeper (altså, ikke som i fotball, men som i verdt å ta vare på :fnise : )!

Det er ihvertfall verdt å prøve synes jeg. :jepp:

:fnise: Hun var normalt hyggelig og veldig godkjent fra oss begge. En keeper som du sier. :ler:

Haha, det var akkurat det samme jeg tenkte! Dæven! For et sushileksikon :ler :

Innom og :hoppe : for spraystart, og håper at bivirkningene kommer til å være snille med deg framover :klemmer :

Så lenge bivirkningene ikke begynner å ligne på problemene jeg hadde da jeg gikk på pergo eller progynova er jeg fornøyd. :fnise:

haha, var det pun intended? :lol :

Joooæh altså.... som sagt - jeg skulle egentlig skrive masteroppgave. Da ble plutselig alt mer fristende :rolleyes :

Men prøv da, dere. Prøv da! *dytte på*

:fnise: Jeg vet akkurat hvordan du har det. I mine eksamenstider hadde huset en lei tendens til å være helt slikket før jeg i det hele tatt satt meg ned med lesingen. Så joda, alt annet er myyyye gøyere enn eksamen og oppgaver. :lol:

Skrevet

Jøss! :overrasket: Takk for fint og lærerikt foredrag. :jepp: Men...jeg ble ikke helt overbevist altså. :sjenert: På den restauranten vi var på hadde de et bånd hvor diverse sushi gikk rundt og rundt, og vi plukket bare derfra. Jeg smakte laks nigiri som jeg syntes var kjempegodt. Men det er litt juks (pinglesushi?) synes jeg, for sånn laks spiser jeg jo støtt og stadig. :fnise: Men det var jo kjempegodt å dyppe den i soyasaus med wasabi oppi.

Jeg smakte også noen andre maki (en med crapsticks tror jeg) og en som jeg ikke vet hva var. De hadde egentlig en litt for sterk fiskesmak for meg, og jeg elsker fisk. Til og med crabstick'en smakte MYE fisk, så jeg regner med at de har dyppet risen eller noe i noe fiskegreier. :vetikke: Men jeg kan godt prøve igjen altså, for laksen likte jeg ihvertfall. :jepp:

Hm, rart med den fiskesmaken. Risen skal strengt tatt ikke ha noe annett enn litt sushisaus i seg (blanding av riseddik og vann).

Ikke kall favoritten min for pinglesushi, dah ;)

Fint at dere koste dere ihvertfall :) Det er fint med, eh, normale mennesker :fnise:

Skrevet

Da var sushiekspedisjonen over. :fnise: Ikke helt overbevist enda, men jeg kan godt prøve igjen.

Den nye kjæresten virket kjempehyggelig. Det skal uansett ikke så mye til for å imponere oss da, så hun er heldig. :ler: Men jeg er spent på hva hun synes om oss, for hun virket veldig nervøs. Men det er vel kanskje ikke noe merkelig, for vi tre (mannen, kompis og jeg) er liksom the dream team. :lol: Vi har bodd sammen og reist sammen og er generelt veldig sammenknyttet. Men jeg gleder meg til å bli bedre kjent med henne, for kompis virket ihvertfall veldig lykkelig. Det er lenge siden jeg har hørt ham godsnakke og tulle over telefonen med en jente. :fnise:

Men altså...vi droppet Ikea vi. :sjenert: Etter å ha hengt med kompis besøkte vi svigerfar og plutselig var klokken 8 og vi ville bare hjem - 1,5 time unna.

Bror kom hjem i går også forresten, etter 2 måneder på sjøen. :bolledeig: Jeg pleier vanligvis å være den første som får greie på når han skal hjem, men av en eller annen grunn slo jungeltelegrafen feil denne gangen. :sjokk: Er det mulig? :fnise: Så det blir filmkveld med bror og søster i kveld. Kjempekos.

Jeg skal også være mattelærer etter jobb i dag. Er litt nervøs. :bond: Håper det går greit.

Dagens positivliste:

- Filmkveld :popcorn:

- Snart helg :bolledeig:

- :kaffekopp:

- Mattegeeking :briller2::pisk:

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å prøve sushi. :jepp: Mye god info her. Takk Pingting!

Og jeg kjenner godt til det at alt annet er mye morsommere enn oppgaver og eksamen. :fnise: Er så deilig å slippe det i år! Nyter det ekstra mye siden jeg ser studentene flyr rundt her og er stressa. ;) Men jeg hjelper dem med det jeg kan få hjulpet dem med da. :Nikke:

Skrevet

Hm, rart med den fiskesmaken. Risen skal strengt tatt ikke ha noe annett enn litt sushisaus i seg (blanding av riseddik og vann).

Ikke kall favoritten min for pinglesushi, dah ;)

Fint at dere koste dere ihvertfall :) Det er fint med, eh, normale mennesker :fnise:

Jeg også syntes det var kjempemerkelig. For jeg tenkte jo at crabsticksushi måtte være veldig safe. :fnise:

:ler: Okei da. Men det er jo min favoritt også.

Normale mennesker er kjempefint i kompis-kjæreste-sammenheng. :hoho:

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å prøve sushi. :jepp: Mye god info her. Takk Pingting!

Og jeg kjenner godt til det at alt annet er mye morsommere enn oppgaver og eksamen. :fnise: Er så deilig å slippe det i år! Nyter det ekstra mye siden jeg ser studentene flyr rundt her og er stressa. ;) Men jeg hjelper dem med det jeg kan få hjulpet dem med da. :Nikke:

Jeg er så glad for at jeg er ferdig med skolen. :fnise: Da er eksamenstidene ekstra gøyale, fordi det enten a) går mot vår, eller b) nærmer seg jul. :ler:

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg er ferdig med skolen. :fnise: Da er eksamenstidene ekstra gøyale, fordi det enten a) går mot vår, eller b) nærmer seg jul. :ler:

Nettopp! ;)

Lykke til som mattelærer i dag. :tommel:

Skrevet

Jeg også :) Men leiligheten var renere da jeg studerte, og fryseren var stappet til randen med gjærbakst :fnise:

Skrevet

Nettopp! ; )

Lykke til som mattelærer i dag. :tommel :

:Nikke:

Det ble visst ikke noe av det i dag allikevel. Jeg får forberede meg til neste torsdag heller.

Jeg også : ) Men leiligheten var renere da jeg studerte, og fryseren var stappet til randen med gjærbakst :fnise :

:fnise: Merkelig det der. :lol:

Skrevet

Jeg kjeder meg.

*spammer dagboka til Belle*

Skrevet

Jeg kjeder meg.

*spammer dagboka til Belle*

*vifter med pekefingeren* Nå må du skrive masteroppgave. :kjefte:

:fnise:

Skrevet

Fredag i dag. :hoppe: Er stuptrøtt fordi jeg ikke la meg før klokken 12 i går. Kroppen er ikke enig med meg når den bare får 6 timers søvn. :fnise: Men vi hadde en kjempekoselig kveld. Jeg fikk besøk av bror, søster og kompis og vi koste oss med et smågodtfjell, noen episoder av Blue Mountain State og mye skravling.

Ingen store planer for i dag. Det blir muligens filmkveld hos kompis, sammen med søster og annen kompis.

Jeg har utrolig vondt i eggstokkene mine om dagene. For dere som har vært til uttak: det føles akkurat sånn. :ler: I går hadde jeg faktisk vondt for å gå, fordi det var så ømt. :dåne: Ikke får jeg sove så godt heller, for det føles som om noen har stukket en kniv i sideflesket på meg. :gjeiper:

Dagens positivliste:

- Snart helg :bolledeig:

- Hormonene virker ihvertfall slik de skal :fnise:

- Tanken på road trip til høsten :reise:

- 9 grader og litt :sol:

Skrevet (endret)

Vondt!? Fydda. Men du lider jo for en god sak ihvertfall. :enig:

Her er det også sol. :happy: Men i går regnet det - jeg tror kanskje det var min skyld, siden jeg hadde funnet frem tøyskoene for første gang i år. (unnskyld til alle i Oslo)

Endret av Pingting
Skrevet

Vondt!? Fydda. Men du lider jo for en god sak ihvertfall. :enig:

Her er det også sol. :happy: Men i går regnet det - jeg tror kanskje det var min skyld, siden jeg hadde funnet frem tøyskoene for første gang i år. (unnskyld til alle i Oslo)

Kjempevondt. :sjenert: *syns litt synd på seg selv* Men joda, en god sak er det. Bare den får ræva i gir så. :fnise:

:ler: Da er det godt jeg ikke bor i Oslo. Og mine tøysko har vært fremme i 2-3 uker allerede. :happy:

(Min kjære er i England nå, og der har de 15 grader ca :overrasket: )

Skrevet

Hei Belle!

Endelig helg :hoppe:

Uff, de vondtene hørtes ikke mye godt ut. Syns synd på deg jeg også :kose: Hormongreiene virker tydeligvis hvertfall ja ;)

Håper du får ei fin helg uten å ha det for vondt :klemmer:

Skrevet

Hei Belle!

Endelig helg :hoppe:

Uff, de vondtene hørtes ikke mye godt ut. Syns synd på deg jeg også :kose: Hormongreiene virker tydeligvis hvertfall ja ;)

Håper du får ei fin helg uten å ha det for vondt :klemmer:

:jepp: Endelig!

Æsj, nei. Men det går nå greit allikevel.

:klem:

Skrevet

Så godt at hormonene virker på deg, men synd med slike smerter da :( Vet ikke hvordan de kjennes, men på pergokurene får jeg så vondt rundt eggløsning at det er vondt å både gå og sette seg ned :ler:

Så koselig å ha så godt forhold til søsknene sine da, virker som om dere har det supert sammen :)

Ha en fin helg :kose:

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på sushi....skal spise masse i Japan til høsten!! Jeg må innrømme at jeg er litt pysete da, og foretrekker California maki....( ja, jeg veit :fy_fy: )

PS, Pingting; jeg tar en ert med wasabi utenpå ingefæren rett makien....NAM!

God morgen til Belle!! :) Ser ut som du har en koselig helg ? :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...