^^Belle^^ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #881 Del Skrevet 29. januar 2010 Knekkebrødene ble en knakende suksess! Kjempegode ble de. Noe muffinsene ikke ble forresten. *sur* Totalfiasko delux. Da det ikke gikk som planlagt ble jeg så sur at jeg ikke gadd å lage resten av røren og gikk heller og la meg. Rolig kveld i går, bortsett fra baking. Det blir det i dag også. Og i morgen. Og på søndag. Ha en strålende fredag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 29. januar 2010 #882 Del Skrevet 29. januar 2010 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 29. januar 2010 #883 Del Skrevet 29. januar 2010 Høres godt ut med hjemmelagte knekkebrød. Det har jeg også vurdert å lage "en gang" Nyt den rolige helga og kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 29. januar 2010 #884 Del Skrevet 29. januar 2010 Moro med hjemmelagde knekkebrød da, og ikke minst at de smakte bra Får teste ut de en dag Nyt en rolig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. januar 2010 #885 Del Skrevet 30. januar 2010 Knekkebrødene ble en knakende suksess! Kjempegode ble de. Noe muffinsene ikke ble forresten. *sur* Totalfiasko delux. Da det ikke gikk som planlagt ble jeg så sur at jeg ikke gadd å lage resten av røren og gikk heller og la meg. Rolig kveld i går, bortsett fra baking. Det blir det i dag også. Og i morgen. Og på søndag. Ha en strålende fredag alle sammen! Haha, den der kjenner jeg igjen! Funker det ikke så er det like greit å la vær, nemlig. Oppskirft er notert, skal bli spennende å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 31. januar 2010 #886 Del Skrevet 31. januar 2010 Knekkebrød: 2 dl av hver av følgende: - grovt sammalt rug - lettkokte havregryn - havrekli - kruskakli - sesamfrø - solsikkefrø - linfrø 2 ts salt 7 dl vann Rør sammen og fordel ut over 2 store stekeplater. Skjær opp i biter med pizzaskjærer før steking (mye enklere enn å knekke dem etter steking. Selvsagt. ). Stek på 180 grader varmluft i 45 min. Tørk på 100 grader varmluft i 45 min. (Ha ovnsdøren åpen til tempen har sunket til 100 grader) Gleder meg til å prøve! Forresten: tørker du dem med ovnsdøra åpen hele tiden, eller åpner du den helt til slutt? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 1. februar 2010 #887 Del Skrevet 1. februar 2010 Så bra knekkebrødet ble en braksuksess. Jeg fikk bakekick i går og bakte masse muffins! Håper du hadde en deilig helg, og er klar for en ny uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #888 Del Skrevet 1. februar 2010 God helg! :kose : Høres godt ut med hjemmelagte knekkebrød. Det har jeg også vurdert å lage "en gang" ; ) Nyt den rolige helga og kos dere masse :klemmer : ''En gang'' kjenner jeg godt til. Moro med hjemmelagde knekkebrød da, og ikke minst at de smakte bra :tommelsmil : Får teste ut de en dag : ) Nyt en rolig helg :kose : Kjempegode var de. Haha, den der kjenner jeg igjen! Funker det ikke så er det like greit å la vær, nemlig. Oppskirft er notert, skal bli spennende å prøve! :jepp : Det er ikke så ofte jeg blir så sint og irritert, men når jeg først gjør det... Forresten: tørker du dem med ovnsdøra åpen hele tiden, eller åpner du den helt til slutt? :klø : Jeg åpnet døren etter 45 minutt på 180 grader og lot den stå åpen til tempen på ovnen hadde sunket til 100 grader (du vet, når lyset kommer på/skrur seg av). Så lukket jeg døren og tørket dem i 45 minutt. Så bra knekkebrødet ble en braksuksess. :lol : Jeg fikk bakekick i går og bakte masse muffins! :sikle : Håper du hadde en deilig helg, og er klar for en ny uke. :klemmer : *mmmm* Muffins! Håper dine ble bedre enn mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #889 Del Skrevet 1. februar 2010 Ny uke, nye muligheter. Eller noe sånn... Vi hadde en utrolig herlig helg og det var kjempedeilig å våkne opp i dag uthvilt og i godt humør. På fredag var jeg med søster og venninner på taco og spillekveld, og på lørdag og i går koste jeg og min kjære oss helt alene med film, god mat (pølse i brød Hvorfor skal det være så avansert selv om det er lørdag? ''Så lenge det er godt'' tenker vi ) og kos på sofaen. :rødme: I dag blir det fotballtrening og litt krampekos før han reiser i morgen. Time hos legen har vi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 1. februar 2010 #890 Del Skrevet 1. februar 2010 god mat (pølse i brød Hvorfor skal det være så avansert selv om det er lørdag? ''Så lenge det er godt'' tenker vi ) og kos på sofaen. :rødme: Så lenge det er godt er det kos Jeg eeeelsker pølser Blir liksom aldri lei det... Hvordan gikk det hos legen i dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #891 Del Skrevet 2. februar 2010 Så lenge det er godt er det kos : ) Jeg eeeelsker pølser ; ) Blir liksom aldri lei det... Hvordan gikk det hos legen i dag da? :kose : Pølse i brød er bare . Legebesøk var som forventet. Jeg hadde innvendig UL og to (!!) eggposer på høyre side. Jeg skal teste med EL-tester i 5 dager nå (begynte i går) og dersom jeg ikke klarer å få positiv test innen fredag blir denne syklusen erklært som ''dårlig'' og vi må kjøre på med medisiner neste måned. Jeg har så inderlig lyst til å slippe medisiner! Men ett lyspunkt er det ihvertfall: jeg klarer å få frem en teststrek på den digitale testen. Jeg har kjøpt en sånn der man stapper inn en ''billigtest'' (er ihvertfall helt lik) og så tolker den digitale testen strimlen for deg. Den var negativ både i dag og i går, men det var ihvertfall kommet frem en teststrek på begge testene. Jeg lever nå i håpet om at den digitale testen er mer følsom enn billigtestene og at jeg kan, for en gangs skyld, få positiv test. Vi kommer også til å få tilbud om å sette inn begge eggene dersom de overlever tiningen, og det vil vi selvsagt. Tenk, tvillinger. :rødme: *sukk* Min kjære reiste ut i dag. *trist* Selv om det er veldig herlig å få være for seg selv, blir jeg lei etter et par dager og savner ham noe forferdelig resten av tiden. Det ble ikke noen trening i går fordi været bestemte seg plutselig for å slå totalt om og lage snøkaos. Vi er nå på vår 6. uke (?) med konstant snø - noe som ikke har skjedd siden '82 eller noe slikt. Her på vår kant av landet pleier vi som regel å ha snø i et par dager før den regner bort. Men jeg klager ikke altså, det er bedre med snø og fint vær enn ingen snø og regn. Ha en strålende (og forhåpentligvis snøkaos-fri ) tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. februar 2010 #892 Del Skrevet 2. februar 2010 Ojoj, to eggposer?! Det hadde jo vært herlig med tvillinger :rødme: Håper du får til el-testen denne pp. At du har fått fram teststrek er jo positivt Tar du forresten el-tester på morgenen? Jeg trodde at de fungerte bedre på ettermiddagen/kvelden, men at det er graviditetstester som bør tas på morgenen? Ha en fin tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 2. februar 2010 #893 Del Skrevet 2. februar 2010 Hihi, "svogeren" min fikk nettopp tvillinger, jeg tror ikke han er HELT enig i at det er så stas. Ihvertfall ikke når man har en oppmerksomhetssyk 2-åring fra før *krysser fingrene for el-testing* Hvor lenge blir mannen borte da? Det er litt fint at de er vekk og, for da er det enda finere å få dem hjem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #894 Del Skrevet 2. februar 2010 Ojoj, to eggposer?! Det hadde jo vært herlig med tvillinger :rødme : Håper du får til el-testen denne pp. At du har fått fram teststrek er jo positivt :tommelsmil : Tar du forresten el-tester på morgenen? Jeg trodde at de fungerte bedre på ettermiddagen/kvelden, men at det er graviditetstester som bør tas på morgenen? :vetikke : Ha en fin tirsdag :klemmer : Legen sa det, at denne måneden blir det tvillinger. Blærk, håper jeg klarer det. Men teststrek er positivt ja. De sa at jeg skulle ta dem om morgenen. Men jeg tar en billigtest på ettermiddagen/kvelden også, bare for å være på den sikre siden. Hihi, "svogeren" min fikk nettopp tvillinger, jeg tror ikke han er HELT enig i at det er så stas. Ihvertfall ikke når man har en oppmerksomhetssyk 2-åring fra før :fnise : *krysser fingrene for el-testing* Hvor lenge blir mannen borte da? Det er litt fint at de er vekk og, for da er det enda finere å få dem hjem igjen! Det kan jeg tenke meg. Det er nok best å få tvillinger først, dersom man skal få dem. Pappa var jo tvilling, så jeg har alltid hatt det som en baktanke i hodet at det er en mulighet der. Muligheten blir jo bare 1000 ganger større med prøverør, og enda større der igjen siden jeg får satt inn to egg. :dåne: Han er borte 2 uker nå, hjemme i 4. Ja, jeg vet jeg (og han) har det godt. Jeg tror aldri jeg hadde klart å ha en mann som var hjemme hele tiden, da hadde jeg blitt drittlei. De første 3-4 dagene han er borte er bare gull. Og så rekker jeg å savne ham selvsagt, det tror jeg er viktig i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. februar 2010 #895 Del Skrevet 2. februar 2010 Test både morgen og kveld, ja da bør du virkelig finne el syns jeg! Pappa var jo tvilling, så jeg har alltid hatt det som en baktanke i hodet at det er en mulighet der. Muligheten blir jo bare 1000 ganger større med prøverør, og enda større der igjen siden jeg får satt inn to egg. :dåne: Han er borte 2 uker nå, hjemme i 4. Ja, jeg vet jeg (og han) har det godt. Jeg tror aldri jeg hadde klart å ha en mann som var hjemme hele tiden, da hadde jeg blitt drittlei. De første 3-4 dagene han er borte er bare gull. Og så rekker jeg å savne ham selvsagt, det tror jeg er viktig i et forhold. Da har du nok litt større sjanse enn andre å få tvillinger ja. Åh, jeg krysser fingrene for deg! Er det forresten større sjanse for å få tvillinger med prøverør selv om man bare setter inn et egg også? Det har jeg lurt litt på... Jeg tror også at det er viktig å savne hverandre i et forhold. Det gjør godt med litt alenetid, men etter noen dager så begynner man å savne hverandre, og da er det deilig å være sammen igjen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #896 Del Skrevet 2. februar 2010 Test både morgen og kveld, ja da bør du virkelig finne el syns jeg! ; ) Da har du nok litt større sjanse enn andre å få tvillinger ja. Åh, jeg krysser fingrene for deg! Er det forresten større sjanse for å få tvillinger med prøverør selv om man bare setter inn et egg også? Det har jeg lurt litt på...: ) Jeg tror også at det er viktig å savne hverandre i et forhold. Det gjør godt med litt alenetid, men etter noen dager så begynner man å savne hverandre, og da er det deilig å være sammen igjen etterpå :Nikke : :klø: Jeg tror det altså. Mener å ha hørt noe om at det kan ha noe med at egget man setter inn er eldre enn et normalt egg i en naturlig syklus. Eller noe sånt. Men kan hende det ikke har noe å si også. Å savne hverandre er kjempeviktig synes jeg. Da min kjære var permittert i 4 måneder holdt jeg på å bli gaaaal. Jeg elsker ham over alt på jord, men jeg er nødt til å ha litt alenetid nå og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. februar 2010 #897 Del Skrevet 2. februar 2010 :klø: Jeg tror det altså. Mener å ha hørt noe om at det kan ha noe med at egget man setter inn er eldre enn et normalt egg i en naturlig syklus. Eller noe sånt. Men kan hende det ikke har noe å si også. Å savne hverandre er kjempeviktig synes jeg. Da min kjære var permittert i 4 måneder holdt jeg på å bli gaaaal. Jeg elsker ham over alt på jord, men jeg er nødt til å ha litt alenetid nå og da. Det kan helt sikkert stemme det. Jeg har lurt litt på det, men bare glemt å spørre på fertilitetsklinikken. Jaja, da får vi satse på at det ikke er tvillinger vi to får, men trillinger eller firlinger Jeg skulle ønske at min kjære hadde litt mer fritidsaktiviteter på kveldstid, for vi jobber begge dagtid, og blir sittende alt for mye sammen på kveldene Forstår deg godt som holdt på å bli gal når din kjære var permittert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #898 Del Skrevet 2. februar 2010 Det kan helt sikkert stemme det. Jeg har lurt litt på det, men bare glemt å spørre på fertilitetsklinikken. Jaja, da får vi satse på at det ikke er tvillinger vi to får, men trillinger eller firlinger :ler : Jeg skulle ønske at min kjære hadde litt mer fritidsaktiviteter på kveldstid, for vi jobber begge dagtid, og blir sittende alt for mye sammen på kveldene :ler : Forstår deg godt som holdt på å bli gal når din kjære var permittert :fnise : Firlinger hadde jo være helt fantastisk! :rødme: Min kjære har jo mange fritidsaktiviteter også han - når han er hjemme selvsagt, så jeg synes vi får tilbragt akkurat passe tid sammen. Da min kjære var permittert var det ikke nok med at han var hjemme hele tiden, han snudde jo døgnet totalt rundt også. Gikk og la seg når jeg stod opp og sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. februar 2010 #899 Del Skrevet 2. februar 2010 Håper el testene gir positivt utslag i løpet av de nærmeste dagene To eggposer klare er jo helt supert! Håper de løsner begge to og blir befruktet Ønsker meg egenltig tvillinger jeg da Tror det er sundt å savne hverandre litt i et forhold ja, sambo driver eget firma og jobber derfor mye...er egentlig deilig det...vet ikke hva jeg skulle gjort om han var hjemme sammen med meg hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 2. februar 2010 #900 Del Skrevet 2. februar 2010 Åh, tenk om dere får tvillinger da! Jeg har alltid hatt en fascinasjon for det. Da jeg var liten skulle jeg så gjerne ønske jeg var tvilling, så jeg og ei venninne lekte det alltid da vi var på ferie sammen. Vi var ganske like, så ble ofte tatt for å være det også. Det var stas. Det er viktig å ha litt alenetid og et eget liv, ja. Og det er ekstra godt å ses igjen når man har savnet hverandre. Men kan savne han i løpet av en arbeidsdag jeg. Lykke til med testinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå