Gå til innhold

Spire! Hvor er du?

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Ja, da var mensen på vei. Har ikke ringt fertilitetsklinikken enda, for jeg tenkte jeg skulle vente til mensen kommer skikkelig. Pleier som regel å spotte en dag eller to før den kommer. Uansett, :hoppe: for at syklusen min holder seg stabil!

Gruer meg egentlig også, for jeg har jo aldri klart å få en positiv EL-test. Jeg har prøvd alt. Morgen, kveld, midt på dagen og fra mensen er ferdig til mensen kommer igjen. :roll: Hva skjer dersom jeg ikke klarer å få positiv test? :klø: Jeg vet jo at jeg har EL for legen sier alltid fra hvilken side den kommer når jeg er inne til kontroll. :vetikke: Jaja, jeg får bare si ifra når jeg snakker med dem. Jeg skal vel gjerne gå på noen medisiner også, som kanskje gjør det lettere å få positiv test?

Hmm... Skal ikke du ha fryseforsøk? :klø:

Skjønner ikke hvorfor du er på jakt etter EL da??

Forklar a Belle! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å lage eplemuffins av vanlig lys muffinsrøre, og så legger jeg eplebåter på toppen og strør over litt sukker og kanel. Det blir veldig godt, nesten som små mini-eplekaker.. :sikle: Har aldri prøvd å mose eplene og ha de i røra, så du får oppdatere meg på hvordan det går hvis du gjør det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Skal ikke du ha fryseforsøk? :klø :

Skjønner ikke hvorfor du er på jakt etter EL da??

Forklar a Belle! : )

:klem :

Jo, jeg skal det. Altså, i brevet jeg fikk etter forrige forsøk står det:

1. Ta kontakt med avdelingen ved mensen.

2. Du vil få time til ultralydkontroll ca dag 10-11 etter første mensdag.

3. Du får da beskjed om når du skal starte med eggløsningstester.

4. Kontakt avdelingen når du har utslag på testen ( :redd: ). Vi avtaler da tining tre dager senere, i noen tilfeller fire-fem dager senere.

Jeg skal ha behandling med tinte embryo i naturlig syklus jeg. :klø: Fordi det ikke ''feiler'' meg noe og fordi jeg har regelmessige sykluser som ikke er monsterlange.

Hvordan gjorde du det da?

Jeg har pleid å lage eplemuffins av vanlig lys muffinsrøre, og så legger jeg eplebåter på toppen og strør over litt sukker og kanel. Det blir veldig godt, nesten som små mini-eplekaker.. :sikle : Har aldri prøvd å mose eplene og ha de i røra, så du får oppdatere meg på hvordan det går hvis du gjør det! :Nikke :

Jeg har hatt den idéen ja, med eplebiter og kanel. Bare det at jeg lager grove muffins (med Kellog's All Bran). Tror jeg må prøve ut både biter og mos. Skal gi rapport om hvordan det går. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da var mensen forsvunnet igjen. Tror kanskje syklusen min er blitt bittelitt tilklusset, fordi det var slik jeg hadde det rundt juletider også. Den viste så vidt (det stygge) hodet sitt på testedagen (veldig, veldig lyserosa) og så var den helt fraværende i to dager. Da kommer den vel gjerne i morgen da. :vetikke:

Nå begynner jeg å glede meg til helgen forresten. :sjenert: Selv om jeg er drittlei alkohol (sitat min kjære, igår: ''vi må se og få oss en unge slik at vi har en unnskyldning'' :fnise: ), men min kjære + bestekompis + meg + alkohol = uslåelig kombinasjon. :ler:

Ingen planer i dag (annet enn å lete etter mensen :fnise: ). Har store planer om å reorganisere hele kjøkkenet (eller i hvertfall hele nedre kjøkken :ler: ), for bare det å finne en gryte inni der tar milelang tid i tillegg til 5 setninger med kun banneord. :skratte: Men jeg orker ikke i dag tror jeg. Selv om man ikke skal se bort fra at jeg plutselig får ''ånden''. :lur:

Ha en strålende torsdag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med jakta på mensen i dag? Den må jo ikke tulle det til for deg nå. Jeg tipper at den kommer veldig snart siden du har begynt å se spor allerede ;)

Du får nok ei flott helg, og så er det jo forhåpentligvis leeeenge til du kan drikke alkohol igjen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har det gått med jakta på mensen i dag? Den må jo ikke tulle det til for deg nå. Jeg tipper at den kommer veldig snart siden du har begynt å se spor allerede ; )

Du får nok ei flott helg, og så er det jo forhåpentligvis leeeenge til du kan drikke alkohol igjen :lur :

:vetikke: Den er totalt fraværende. Har vært det siden tirsdags ettermiddag. :klø: Tror jeg må ta en test før vi skal ut idag, bare for å være på den siker siden. :sjenert:

9 måneder uten alkohol høres himmelsk ut! :fnise:

Håper du får en morsom helg. :klemmer :

Det skal vi! :klem:

-------

Da var fredagen plutselig her. :fnise: Vi reiser til kompis i dag og han har (uheldigvis? :ler: ) planlagt en fullbooket alkoholhelg. :dåne: Vi skal visst ut en liten tur i dag, og ut en stor tur i morgen. Han jobber nemlig i utebransjen og skal ta oss med på VIP-fest i morgen (sitat kompis: ''skrive dere opp på gjestelisten''). :fnise: Jaja, det skal nok bli gøy selv om jeg kommer til å være helt utslitt på søndag.

Mensen er enda ikke her. Tror nok jeg må ta en test i kveld før alkohol kommer på tale dersom den ikke kommer innen da. Har ingen symptomer i det hele tatt, hverken på mensen eller en eventuell graviditet. :klø: Æsj, kjenner at jeg lar meg selv håpe at vi har klart det selv og det vil jeg ikke. La meg selv håpe altså, ikke å klare det selv. :fnise: Jeg stresser uansett ikke med det, så vi får se hva som skjer.

Det ble ingen muffinsbaking i går. Ikke kjøkkenrydding heller. :sjenert: Tror jeg lå på sofaen fra jeg kom hjem fra jobb til jeg la meg. :flau: Jaja, herlig det også.

Ha en strålende fredag og helg alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Belle! :popcorn: Det hørtes jo merkelig ut at ikke mensen kommer, men som du sier kan det jo være syklus-kluss. Håperhåperhåper allikevel jeg ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!!!!! :klemmer:

Forresten, en liten update på Zebra Barzene: Jeg la ned mesteparten i fryseren, og har tatt opp noe ved to anledninger etterpå. Da har de vært en knallsuksess!! En kompis av Mannen ble helt fra seg av glede da han smakte dem! De er faktsik ganske gode når de er sånn halv-tint! Litt iskake-aktig! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper testen lyser positivt i kveld, hvis ikke får jeg håpe mensen slutter å tulle slik at du får satt igang med forsøket :)

Ha en fin helg med eller uten alkohol ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse i helga, med eller uten alkohol ja ;) Håper at det ikke er syklus-kluss på gang, og at mensen kommer kjapt. Håper jo egentlig aller helst at testen er positiv i kveld da... Lykke til!

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skal det. Altså, i brevet jeg fikk etter forrige forsøk står det:

1. Ta kontakt med avdelingen ved mensen.

2. Du vil få time til ultralydkontroll ca dag 10-11 etter første mensdag.

3. Du får da beskjed om når du skal starte med eggløsningstester.

4. Kontakt avdelingen når du har utslag på testen ( :redd: ). Vi avtaler da tining tre dager senere, i noen tilfeller fire-fem dager senere.

Jeg skal ha behandling med tinte embryo i naturlig syklus jeg. :klø: Fordi det ikke ''feiler'' meg noe og fordi jeg har regelmessige sykluser som ikke er monsterlange.

Hvordan gjorde du det da?

:klø: så rart...

Jeg har heller ikke noe "galt" med meg sånn sett. Hormonnivåer er fine, 26 dagers syklus... Hmm... :klø:

Synes det er rart at du skal gjøre det naturlig, tenk om du har eggløsning, men går "glipp" av den da? Temper du?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende Belle! :popcorn : Det hørtes jo merkelig ut at ikke mensen kommer, men som du sier kan det jo være syklus-kluss. Håperhåperhåper allikevel jeg ... :sjenert :

Det var nok sykluskluss ja. Mensen kom på lørdag, så det ble en 30 dagerssyklus på meg, noe jeg aldri har hatt før.

God helg!!!!! :klemmer :

Forresten, en liten update på Zebra Barzene: Jeg la ned mesteparten i fryseren, og har tatt opp noe ved to anledninger etterpå. Da har de vært en knallsuksess!! En kompis av Mannen ble helt fra seg av glede da han smakte dem! De er faktsik ganske gode når de er sånn halv-tint! Litt iskake-aktig! :tommelopp :

:fnise: Jeg har hatt samme suksess med mine. Men jeg kan tenke meg at de er gode også som ''iskake''. Både brownies- og ostekakedeigen er jo gode kalde (selv om min kjære ble superskuffet da jeg serverte ham kalde biter, han liker dem best varme, helst rett fra ovnen :ler: ).

Håper testen lyser positivt i kveld, hvis ikke får jeg håpe mensen slutter å tulle slik at du får satt igang med forsøket : )

Ha en fin helg med eller uten alkohol ; )

:kose :

Det ble negativ test, mensenhelg og alkohol. :dåne:

Kos deg masse i helga, med eller uten alkohol ja ; ) Håper at det ikke er syklus-kluss på gang, og at mensen kommer kjapt. Håper jo egentlig aller helst at testen er positiv i kveld da... Lykke til!

God helg :klemmer :

Blærk, mensen kom den gitt. :dry:

Kos deg i helgen Belle :klemmer :

Håper syklusklusset løser seg.

:klem:

:klø : så rart...

Jeg har heller ikke noe "galt" med meg sånn sett. Hormonnivåer er fine, 26 dagers syklus... Hmm... :klø :

Synes det er rart at du skal gjøre det naturlig, tenk om du har eggløsning, men går "glipp" av den da? Temper du?

:hug :

Merkelig. Jeg skal inn til UL om en uke, for å se hvordan størrelsen på eggposen ser ut og slikt. Da får jeg vite når jeg skal begynne å teste med EL-tester. :vetikke: Ingen temping her i gården, nei. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, igjen. Mensen kom på lørdag og jeg fikk ringt dem i dag. Da fikk jeg vite at jeg skal inn til UL neste mandag, altså 1.februar. Da får de se hvordan eggposen ser ut, størrelsen på den osv. Utifra det finner de ut når jeg skal begynne å teste. Da jeg sa til henne at jeg har problemer med å få positiv EL-test sa hun bare at det er mange som har problemer med det, men at vi prøver denne syklusen allikevel. Jeg fikk da inntrykket av at dersom jeg ikke klarer å få positiv test blir forsøket avbrutt!!???!?!?!?!?! Skal jeg da vente enda en måned og bruke en annen ''prosedyre'' som hun kalte det for? Som om vi ikke har ventet nok. Helvetes jævla dritt-tester (og kropp, og sykepleier!). :kjefte::murvegg::sinna:

Puh. Da var det ute. :sjenert: Jeg regner med at jeg får skikkelig svar på mandag da. Håper at de har en annen løsning enn EL-tester denne syklusen dersom jeg ikke klarer å få positive. Kanskje jeg skal gå til innkjøp av digitale tester? :vetikke:

Ellers hadde jeg en ok helg. Vi var ute både fredag og lørdag, og jeg er supersliten nå. Nå er jeg drittlei alkohol og skal ikke drikke på lengelengelengelengelenge. :sjenert: Jeg har reservert min kjære til en überrolig lørdag, noe som skal bli herlig. Lenge siden vi har hatt kvalitets kjærestetid nå. :rødme:

Ellers ingen store planer denne uken. Jeg tenker det blir tv-kveld med bror i morgen, jeg skal prøve å få trent ihvertfall én gang denne uken, gjerne skøytegåing en kveld og litt seriøs opprydding i leiligheten. Den ser nemlig ut som et takras, fordi jeg var så sliten forrige uke og gadd ikke gjøre en dritt. :sjenert: Jeg skal også få prøvd meg på eplemuffins. :sikle:

Ha en strålende mandag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper på positiv EL-test da. Jeg hadde kjøpt digitale, synes EL-tester er et mareritt å tolke! :kose:

:Nikke: Tenkte jeg skulle gjøre det. Selv om jeg ikke har noen problemer med å tolke de andre, fordi jeg aldri får frem teststreken en gang. :klaske::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg plutselig fått bestilt meg clearblue EL-tester. :fnise: Var ikke så dyrt som jeg hadde forestilt meg: 199 kr for 7 stk. :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :) :) :)

Livstegn fra meg.. Ikke så kg aktiv for tida, men er nå innom en gang i blant. Hp det går deres vei denne gangen! :duskedame:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det være leeeenge til neste gang du kan drikka alkohol igjen ja :Nikke: Smart at du kjøpte digitale el-tester denne gangen siden du har hatt problemer med de andre. Det var mye billigere enn jeg også trodde at de ville være også.

Håper virkelig at du finner el denne gangen da, så ikke hele denne pp blir bortkasta. Det kan den jo ikke bli, for vi skal få tvillinger :rope:

Det ordner seg nok :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...