Muffin! Skrevet 4. september 2009 #501 Del Skrevet 4. september 2009 Vi fikk også gaver til bryllupet av folk jeg ikke visste hvem var, som kollegaer av mødrene våre. Koselig da, men litt rart. Og krevde litt mer jobb i forhold til å få levert takkekort. Er ikke takkekort tradisjon i Frankrike altså? De som er så høflige. Deilig at du slipper piller denne måneden da. Og skjønner godt at du ikke tar den samtalen på jobben. Håper du får en fin filmhelg med datteren til kjæresten til mammaen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. september 2009 Forfatter #502 Del Skrevet 4. september 2009 Hei og hopp! Nå er det lenge siden jeg har vært innom her og sett til deg : ) Har vært litt opptatt seh : ) Såh, ville bare si ifra at jeg er innom sånn av og til, og sjekker : ) Så koselig! Jeg er innom deres dagbøker også, jeg er bare ikke så flink til å gi fra meg spor for tiden. :ler : Vi fikk også gaver til bryllupet av folk jeg ikke visste hvem var, som kollegaer av mødrene våre. Koselig da, men litt rart. Og krevde litt mer jobb i forhold til å få levert takkekort. ; ) Er ikke takkekort tradisjon i Frankrike altså? De som er så høflige. :fnise : Deilig at du slipper piller denne måneden da. Og skjønner godt at du ikke tar den samtalen på jobben. :fnise : Håper du får en fin filmhelg med datteren til kjæresten til mammaen din. :klemmer : Gave-givningen og egentlig hele bryllupet er veldig annerledes i Frankrike. Nå har jeg aldri vært i et fransk bryllup før (skal forhåpentligvis neste sommer, dersom de bare får fingeren ut og fikser det ), men slik jeg forstår det inviterer de gjerne mange mange folk (naboer, kolleger, naboer til naboer osv. ) til drinker og gave-givning før middagen og så er det de nærmeste som blir til middag og fest. Eller, middagen varer jo hele kvelden da (julaften satt vi og spiste i 4 timer så dere kan tenke dere hvor lang tid det tar i et bryllup...). Uansett, jeg har aldri hørt at de har takkekort, men det kan jo selvfølgelig hende at den tradisjonen jeg har hørt er helt annerledes på en annen kant av landet. Vi skal storkose oss! ----- Fredag idag - igjen. Ukene bare flyr av gårde. Forresten: nå er det mindre enn 2 måneder igjen til vi skal til sykehuset. Håper de månedene flyr av gårde like fort som sommeren har gjort. Ha en strålende fredag og en herlig helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 10. september 2009 #503 Del Skrevet 10. september 2009 Hvorfor kaste halvparten? Flytte til mindre hus eller lei av gamle ting? Hvordan går det med prosessen? for et mens nærmere målet! (Her hopper vi for det meste!! ) Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 11. september 2009 #504 Del Skrevet 11. september 2009 Nå har det blitt fredag igjen! Håper du har hatt en fin uke og at du får en strålende helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. september 2009 Forfatter #505 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Hvorfor kaste halvparten? Flytte til mindre hus eller lei av gamle ting? Hvordan går det med prosessen? for et mens nærmere målet! (Her hopper vi for det meste!! ) Natta! Vi har egentlig bare for mye ting og tang. Jeg er ikke så veldig flink til å kaste, og samler på absolutt alt. Men av og til får jeg det for meg at jeg trenger å ''de-clutter my life'' og da er det mye som kastes. I og med at vi fikk så mye nytt og fint til bryllupet var vi nødt til å kaste mye - det var ikke lenger plass i kjøkkenskapene til alt. :dåne: Nå er kjøkkenet og stuen ferdig, bare gjesterommet igjen (som dessverre også går for boden vår når vi ikke gidder å gå ned i kjelleren... tror det kan ta litt tid å rydde der ja...). ------- Huff, en hel uke siden jeg har vært her inne nå. Kjenner litt at jeg begynner å bli lei av hele internettet og at jeg heller setter med ned i sofaen med en god bok. Er nok høsten og ''mørke-depresjonen'' som begynner å slå inn. Merker at jeg blir mye tidligere trøtt og at det er vanskeligere å stå opp om morgenene. Hvorfor bor jeg ikke i et land med fint vær hele året? Livet hadde vært sååå mye lettere da. Uansett, fredag i dag! Min kjære kom hjem i går, etter 17 dager på sjøen. Det var veldig godt å få ham hjem igjen, men samtidig var det veldig deilig å få litt fri fra hverandre. Han er jo permittert for tiden og har vært hjemme hele sommeren, det vil si 2 måneder uten noe å gjøre. Merket at vi begynte å gå hverandre litt på nervene i slutten der, og det ble mye kjefting og smelling for hver minste ting. Sånn er det når man er vant med et forhold med 2 ukers ''pause'' en gang inni mellom. Vi har ingen planer for helgen, så om det ikke blir en tur ut på byen i morgen (min kjære har sverget dyrt og hellig at han skal slutte og drikke...tror det ikke før jeg får se det! ), skal vi nok bare slappe av og nyte hverandres selskap. Kanskje en tur på kino, bowling eller på besøk til kompis med 1 år gammel baby. Ellers har jeg hatt en helt fantastisk uke uten noen som helst humørsvingninger, hetetokter, hodepine eller menssmerter. Føler meg 100 kg lettere når jeg slipper å grue meg til å begynne på helvetespillene. EL har jeg neste uke, så nå skal vi bare ta det med ro og ha sex regelmessig. Ingen stress her i gården, da jeg egentlig har innfunnet meg med at vi ikke klarer det på egen hånd. Ikke det at jeg stresser så veldig ellers heller, men det er deilig å slippe å bli skuffet fordi forhåpningene er så store. Ha en strålende fredag og en fantastisk helg alle sammen! Endret 11. september 2009 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. september 2009 Forfatter #506 Del Skrevet 11. september 2009 Nå har det blitt fredag igjen! Håper du har hatt en fin uke og at du får en strålende helg. Så ikke at du hadde skrevet før etter at jeg hadde postet det andre innlegget mitt. Uken har vært herlig og helgen blir helt sikkert herlig den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 11. september 2009 #507 Del Skrevet 11. september 2009 Så deilig å ha fått darlingen hjem igjen da, kos dere i helga! Deilig å få ryddet opp - jeg er også stor fan av "de-cluttering" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 15. september 2009 #508 Del Skrevet 15. september 2009 Tror det er flere som mistet litt KG-piffen etter bryllupet Har merket det litt selv, i kombinasjon med mye å gjøre selvfølgelig... Så bra at du slipper piller denne måneden! Er ikke lenge igjen til begynnelsen av november nå heller! Og så flink du har vært å rydde forresten! Vi hadde en runde tidlig i sommer, men nå har jeg allerede lyst å ta en storrydning igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. september 2009 Forfatter #509 Del Skrevet 21. september 2009 Så deilig å ha fått darlingen hjem igjen da, kos dere i helga! Deilig å få ryddet opp - jeg er også stor fan av "de-cluttering" De-cluttering er det beste. Spesielt når det er blitt så ryddig og fint. Tror det er flere som mistet litt KG-piffen etter bryllupet Har merket det litt selv, i kombinasjon med mye å gjøre selvfølgelig... Så bra at du slipper piller denne måneden! Er ikke lenge igjen til begynnelsen av november nå heller! Og så flink du har vært å rydde forresten! Vi hadde en runde tidlig i sommer, men nå har jeg allerede lyst å ta en storrydning igjen... Det er godt det ikke bare er meg. November er jo rett rundt hjørnet det jo! ----- Huff, enda en uke siden jeg har vært her inne. Det er ikke så mye som har skjedd på denne kanten i det siste egentlig, bortsett fra at vi har bestemt oss for å selge leiligheten og kjøpe/bygge hus. Vi har en veldig dyr leilighet og er egentlig forberedt på å måtte vente lenge før vi får solgt. For å selge med tap er ikke et alternativ. Da tar vi det veldig med ro og ser hva vi finner i mellomtiden. Uansett, megleren kommer til oss i morgen for å kikke på leiligheten, og den blir forhåpentligvis lagt ut for salg om en ukes tid. Kryss fingrene jenter! Så i går hadde vi skikkelig storrengjøring med vasking av hver krik og krok. Akkurat nå er min kjære så flink å vaske vinduene utvendig da vi bor 10 meter fra sjøen og de burde vært vasket en gang i uken. Ellers, EL har kommet og gått og nå venter jeg bare på mensen. Pessimist? Jeg? Jeg føler at vi har klart å komme oss litt ovenpå igjen nå, ta det litt som det kommer og slikt. Føler egentlig ikke så veldig mye press, annet enn litt skuffelse når mensen kommer og en forferdelig lengsel hver gang jeg ser en baby. *sukk* Å traske på kjøpesenteret i helgene er ikke noe gøy. Det er jo barnevogner over alt. Heldigvis har vi 3.november datoen å se frem til. Jeg håper (og tror ) at dagboken min blir litt travlere når vi kommer i gang med IVF, for nå er det forferdelig dødt her inne, beklager det. Vi kommer nok til å få det veldig travelt med salg av leilighet + + den nærmeste tiden, men jeg skal prøve så godt jeg bare kan å titte innom en gang i blandt. Ha en strålende mandag alle sammen! og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. september 2009 #510 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Lykke til med leiilghetssalg Det er godt å ha noe og henge fingrene i slik at tiden går fort Endret 21. september 2009 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 22. september 2009 #511 Del Skrevet 22. september 2009 Så spennende salg av leilighet, og kjøp/bygging av hus! Lykke til! Krysser fingrene for at salget går supert! 3. november er ikke lenge til, og så travle som dere er fremover så kommer nok tiden til å gå kjempefort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phineas Skrevet 23. september 2009 #512 Del Skrevet 23. september 2009 Kjenner igjen den med å være her inne mindre.. Er ikke her så ofte selv, bare sånn av og til, for å se hvordan det går med deg Masse lykke til med leilighetskjøp, og huskjøp/bygging! Høres spennende ut. Håper på at det blir hus på oss oxo snart, må bare få banken på gli først.. Holder på å bli gal av å bo her vi bor, to voksne, og to barn på ti og fem år, på 65 kvadrat, er ikke akkurat drømmesituasjonen.. Ha en flotters uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. september 2009 Forfatter #513 Del Skrevet 28. september 2009 Lykke til med leiilghetssalg Det er godt å ha noe og henge fingrene i slik at tiden går fort Takk skal du ha! Håper tiden flyr avgårde denne tiden. Så spennende salg av leilighet, og kjøp/bygging av hus! Lykke til! Krysser fingrene for at salget går supert! 3. november er ikke lenge til, og så travle som dere er fremover så kommer nok tiden til å gå kjempefort! Kjempespennende! Håper vi klarer å få solgt ganske raskt. Kjenner igjen den med å være her inne mindre.. Er ikke her så ofte selv, bare sånn av og til, for å se hvordan det går med deg Masse lykke til med leilighetskjøp, og huskjøp/bygging! Høres spennende ut. Håper på at det blir hus på oss oxo snart, må bare få banken på gli først.. Holder på å bli gal av å bo her vi bor, to voksne, og to barn på ti og fem år, på 65 kvadrat, er ikke akkurat drømmesituasjonen.. Ha en flotters uke! 65 kvadrat??? :dåne: Jeg kan forstå at ikke det er drømmesituasjonen... ----- Da var mensen her igjen, ja. Tror det lønner seg å være pessimistisk, for jeg ble nesten ikke skuffet i det hele tatt. Min kjære var kjempeskuffet for han ''hadde liksom troen denne måneden''. Stakkar. Jaja, nå er det bare en måned og en mens igjen før prøverørssamtale. Ellers, vi har skaffet oss megler. Fotograf skal komme på onsdag, så i morgen skal mamma og svigermor komme på besøk for å hjelpe meg med å pynte. Er så utrolig dårlig på det, så det skal bli godt med litt mamma-hjelp. I dag blir det litt mopping av gulv og generelt smårydding rundt omkring, men heldigvis trenger jeg ikke å rydde så mye. Vi har jo vært så flinke og kastet ut halve leiligheten for deretter å ha storrengjøring sist helg. *herlig* Ha en strålende mandag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. september 2009 #514 Del Skrevet 28. september 2009 Rykker stadig nærmere Husker med gru da vi skulle selge den første leiligheten vår og fotografen skulle komme. Her ble det ikke noe ekstra pynting,dårlig med mamma-hjelp da hun bor på en annen kant av landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. september 2009 Forfatter #515 Del Skrevet 30. september 2009 Rykker stadig nærmere Husker med gru da vi skulle selge den første leiligheten vår og fotografen skulle komme. Her ble det ikke noe ekstra pynting,dårlig med mamma-hjelp da hun bor på en annen kant av landet Ikke lenge igjen nå! Mamma-hjelp var uvurderlig. Hvem visste at leiligheten vår var SÅ stor? Synes det ser veldig tomt ut i stuen nå, men det er vel slik det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 1. oktober 2009 #516 Del Skrevet 1. oktober 2009 Håper salget går fort. Deilig å få rydda og gjort det pent uansett da. Man ordner jo faktisk mer når man skal selge/flytte enn ellers. Torsdags- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #517 Del Skrevet 5. oktober 2009 Håper salget går fort. Deilig å få rydda og gjort det pent uansett da. Man ordner jo faktisk mer når man skal selge/flytte enn ellers. Torsdags- Det er helt superdeilig. Tror aldri vi har hatt det så ryddig og pent hjemme. Jeg er nemlig litt av en samler og liker ikke når det ser så tomt ut. Men jeg er ikke noen figursamlende, bilder på en hel vegg-bestemor heller altså. Alt med måte...bortsett fra når jeg pynter til jul. Da er det ''more is more'' som gjelder hjemme hos oss. Me jul! Uansett...fotografen var på besøk og annonsen kommer ut i dag eller i morgen - er ikke helt sikker. Bildene ble uansett veldig fine, så krysser fingrene for at dette går raskt. Vi har også funnet en potensiell tomt i hjem-kommunen min (min kjære, som er en total bygutt, har inngått kompromiss om å flytte innover halvveis mellom der jeg vokste opp og byen. Det er uansett bare 10 minutter fra det kommersielle området her i byen, så han har ingenting han kan klage over... ). Men vi må nesten vente å se om vi får solgt raskt eller ei. Mye kan forandre seg i boligmarkedet dersom det tar en stund å få solgt. Ellers har jeg hatt en utrolig rolig helg. Min kjære er reist ut igjen (han jobber jo mer nå når han er permittert enn det han gjorde før ), så jeg var helt alene hele helgen. Jeg tok meg en tur på kjøpesenteret på lørdag, ellers var jeg limt til sofaen hele helgen. Er litt herlig det også av og til. Jeg har nemlig fått dilla på Sons of Anarchy. Årh, det MÅ dere bare se altså. I dag skal jeg hjem til mamma etter jobb for å få sendt avgårde de siste takkekortene (ja, jeg vet, vi er UTROLIG trege... ) og muligens få meg litt middag. Ha en strålende mandag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Almaz Skrevet 5. oktober 2009 #518 Del Skrevet 5. oktober 2009 Å så gøy med nytt hus!! Lykke til med salg av leiligheten og jakten på drømmehuset!! Det er jo en veldig ok ting å holde på med i "vente på andre ting perioden" For husprosjekt har en tendens til å okkupere store deler av tankevirksomheten!! Og det er jo ikke å forakte... Ønsker dere fine, glade dager sammen - og litt for at det snart er november!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 7. oktober 2009 #519 Del Skrevet 7. oktober 2009 Lykke til med salg av leiligheten Er ikke så veldig aktiv her inne selv om dagen, er liksom ingenting som skjer - ikke så mye å skrive om og føler meg ikke som prøver lenger egentlig. 3november er jo rett rundt hjørnet jo, det går fort skal du se Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #520 Del Skrevet 8. oktober 2009 Å så gøy med nytt hus!! Lykke til med salg av leiligheten og jakten på drømmehuset!! Det er jo en veldig ok ting å holde på med i "vente på andre ting perioden" For husprosjekt har en tendens til å okkupere store deler av tankevirksomheten!! Og det er jo ikke å forakte... Ønsker dere fine, glade dager sammen - og litt for at det snart er november!! Gleder meg veldig til nytt hus. Da har vi liksom slått oss ned for godt. Gleder meg til hus, hage og selvsagt en liten tass. November nærmer seg med stormskritt! Lykke til med salg av leiligheten Er ikke så veldig aktiv her inne selv om dagen, er liksom ingenting som skjer - ikke så mye å skrive om og føler meg ikke som prøver lenger egentlig. 3november er jo rett rundt hjørnet jo, det går fort skal du se Stor klem Bah, ikke jeg heller føler meg som prøver lengre. Det blir liksom så utrolig rutine å få mensen nå. Jaja, får håpe det blir fart i sakene etter første timen. ---- Bare innom for å si at nå ligger leiligheten vår på finn. Kjempefine bilder og visning på mandag. Gruer meg litt, og forventer det verste men håper på det beste. I dag blir det shopping og kinarestaurant med søster og venninne, og min kjære kommer hjem i morgen - en uke før tiden. I dag er livet bra! Ha en strålende torsdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå