Gå til innhold

Virus på msn`en min :(

Anbefalte innlegg

Gjest Vestlandslefsa
Skrevet

Hei..

Eg har fått virus eller ein trojansk hest rettere sagt på min msn.. Eg har vore så dum å åpne ein fotolink som eg fekk fra ein innpå msn :( Så no sender eg tydeligvis denne fotolinken til alle som er pålogga.. opptil fleire ganger.. og så låser msnen min etter at den har sendt linken.

Eg har hatt viruskontroll og fått opp at det var ein trojansk hest på mi maskin som eg tilsynelatende fekk fjerna. Eg har sletta msn og installert på nytt. Men alikevel sender eg denne linken til dei eg har på msn.

Korleis får eg det til å stoppe? Og gjer dette viruset nåke meir enn å videresende seg til andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Avinstaller alt som har med MSN å gjøre på pc'en din, restart, og installer på nytt. Pleier å være alt som skal til. Ta en virusscan for sikkerhetsskyld etterpå :)

Edit: ja, du har allerede sletta msn ja :klaske: Slettet du ALT som har med msn å gjøre, inkl katalogen på c:\? Og hva skjer når du tar virusscan, får du slettet infiserte filer?

Endret av Pjukset
Skrevet

Det er viktig å huske på at man restarter maskinen etter avinstalleringen, og før man installerer på nytt.

• 2 måneder senere...
Gjest Løve66
Skrevet

Det samme har akkurat nå skjedd meg!! Hvordan i huleste får avinstallert messenger - den kommer ikke opp i oversikten der man kan legge til/fjerne programmer i kontrollpanel. Finner msn-filer i mappa med programfiler, men det er vel ikke bare å slette derfra - noen som vet??

Dette viruset har også gjort et eller annet som gjør at jeg ikke får åpnet internettsider også så håper å finne en løsning ganske kjapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...