Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på om noen her inne kan hjelpe meg. Er i ferd med å skille meg fra min mann nå. Vi var sammen i 5 år før vi gitftet oss. Ekteskapet varte bare litt over ett år, og det var jeg som gikk ut av forholdet.

Nå lurer jeg litt på hva jeg egentlig har krav på å få med meg ut av forholdet. Vi har en leilighet sammen som står i hans navn, men som begge står som samskyldnere på lånet. Vi kjøpte leiligheten ca 3 år før vi giftet oss.

Min mann var hovedforsørger i forholdet, mens jeg studerte og lette etter jobb. Hadde studielån og stipend pluss ekstrajobb ved siden av studiene for å hjelpe til økonomisk.

Jeg betalte for vår første bil alene og 2/3deler av den andre.

Som de fleste vet er ikke bil noen lønnsom innvestering, mens eiendom på den annen side er.

Nå som forholdet er over trodde jeg at jeg burde ha krav på noe av prisstigningen på leiligheten, men min mann vil ikke gi meg fem øre av den. Han vil kun kjøpe ut min del av bilen minus tapet på den så klart. Den delen er grei syns jeg, men blir så irrirert når det gjelder leiligheten. Skal han sitte med en halv million i fortjeneste og jeg 100000 i tap?

Vi har hver vår advokat på saken, men virker ikke som de kommer noe nærmere en løsning.

Jeg trenger penger for å få meg et sted å bo, bor hos mor nå, men dette ser ut til å dra ut.

Noen gode råd?

Oppgitt :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde dere samboerkontrakt da dere bodde sammen?

Sto om en lign. sak i en Osloavis for ikke lenge siden, men hun tapte pga. de ikke var gift.

Tror du har en sak alikavel.

Som ektepar har dere gjensidig forsørgelsesplikt overfor hverandre.Så om du studerte og han tjente penger betyr ikke noe.

Skriv iallefall ikke under på hans forslag. LA advokat ordne opp. Syns ikke du skal ta imot tilbudet av bilen heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde dere samboerkontrakt da dere bodde sammen?

Sto om en lign. sak i en Osloavis for ikke lenge siden, men hun tapte pga. de ikke var gift.

Tror du har en sak alikavel.

Som ektepar har dere gjensidig forsørgelsesplikt overfor hverandre.Så om du studerte og han tjente penger betyr ikke noe.

Skriv iallefall ikke under på hans forslag. LA advokat ordne opp. Syns ikke du skal ta imot tilbudet av bilen heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det en tar med seg inn i forholdet tar en med seg ut. Arv ol som er kommet etter på blir ikke delt. samboere og gifte blir sett på samme måte. Har dere kjøpt leiligheten sammen, og han ikke har puttet inn egenkapital som han hadde før forholdet startet eier dere leiligheten på lik linje. Uansett om du har vært student eller ikke er ikke relevant, for er dere samboere har han forsørger plikt ovenfor deg og det har dere jo praktisert. Stå på deg du har krav på en del av verdiøkningen i leiligheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...