Gå til innhold

Bursdag i dag/går, fikk ikke gratulasjon av min bestevenninne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffet, men jeg kjenner så altfor godt til glemskhet når det gjelder bursdager, både min egen og andres.

Vær heller glad du fikk et surpriseparty, det betyr jo at vennene dine bryr seg veldig om deg som bruker tid på å ordne istand noe sånt. Hun ene som ikke gratulerte har kanskje hatt en travel dag, glemt det, eller følt at gratulasjonen kom godt frem i form av festen? :)

Skrevet (endret)

Mange feirer bursdagen sin i nærmeste helg og pleier da å gratulere med dagen når de overrekker gave etc. Da er det mulig de tror at det er nok og at de ikke på nytt skal gratulere på selve dagen. Familie og slikt vil nok gjøre begge deler, men kanskje ikke alle venner.

Tolker jeg deg rett at vennene dine hadde ordnet med surprisebursdagsfeiring for deg i helgen? Gratulerte de deg da og overrakte presanger?

Jeg pleier selv stort sett kun å gratulere familiemedlemmer med bursdag. Kolleger på jobben gratulerer jeg når jeg ser dem der såfremt jeg vet når de har bursdag. Unntaket er runde dager hvor feiring blir organisert på jobben. Da er det en selvfølge å gratulere. Nære venner vil jeg nok kunne gratulere om det er tradisjon mellom oss å feire sammen eller i det minste gratulere hverandre. Venner som har bursdag som feirer uten at jeg med på det kan det nok hende jeg ikke gratulerer. Men hvis jeg har noen som gratulerer meg med min bursdag så passer jeg på å gratulere på deres bursdag.

Jeg tar det ikke så tungt om ikke alle gratulerer meg. De eneste jeg forventer å bli gratulert av er ektefelle og annen familie. Alle andre gratulasjoner kun en bonus. :)

Endret av Paladin
Skrevet

Jeg syns du har lov til å reagere akkurat som du vil, men jeg håper at du ikke dveler for mye over at det manglet en bursdagshilsen eller to. De er nok like glade i deg ;)

Skrevet

Gratulerer fra meg i alle fall! Hipp hurra! :duskedame::gratulerer::gave::bursdag:

Sånn på etterskudd... :sjenert:

Skrevet
Gratulerer fra meg i alle fall! Hipp hurra! :duskedame::gratulerer::gave::bursdag:

Sånn på etterskudd... :sjenert:

Gratulerer ja! :danser:

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg hadde også bursdag denne måneden og det var ei venninne som glemte bursdagen min. Først ble jeg litt skuffet men så tenkte jeg ikke noe mer over det. Det er forskjellig fra henne og din beste venninne fordi jeg ser henne ikke så ofte men allikevel så har hun aldri glemt det. Noen dager etterpå kom det gratulasjoner og hun følte seg litt kjip, sa hun. Da var det greit. Men hun er kjent for å være litt glemsk så..

Gratulerer med dagen som var! :klemmer:

Skrevet
Jeg skjønner at du er skuffet, men jeg kjenner så altfor godt til glemskhet når det gjelder bursdager, både min egen og andres.

Jeg må bare slenge meg på denne, for det er faktisk veldig fort gjort å glemme. Jeg kan gå og tenke at "nå må jeg huske at NN har bursdag i slutten av uka", for så å glemme det totalt når dagen kommer. Men jeg kommer jo på det dagen etter eller noe, og da er det bare å være ydmyk og sende sine beste, om enn noe forsinkede gratulasjoner.

Bare vent, jeg vedder på du får noen sånne i dag ;)

Jeg glemte en bursdag senest på fredag, da tanten min som alltid husker bursdagen min fylte år. Dette husket jeg da klokka to på natta, men heldigvis befant hun seg i USA da sånn at det gikk greit å sende melding - og der borte var det fremdeles riktig dato! :fnise:

Skrevet

Var de ikke på surpriseparty for deg? Fikk du ikke gratulasjon da?

Vet du hva, da overreagerer du. Du har jo fått gratulasjon, den kom bare ikke akkurat når du ville ha den. De har faktisk ordnet surpriseparty for deg, hvor mange er det som får noe slikt til bursdagen sin da? Da har du gode venninner da! Hvorfor klager du da, du er jo tydelig ikke glemt på noen måter? Det blir for dumt...

Om jeg er i bursdagsselskap på lørdag til ei venninne som fyller år på mandag, og gratulerer henne på lørdag, da sender jeg ikke melding på mandag. Hvorfor skulle jeg det? Hun har jo fått gratulasjon, og dagen er feiret?

Skrevet

Fort gjort å glemme. Glemte selv bror min igår helt til kl var 10 om kvelden, men fikk da sendt ham en bursdags SMS, selv om det ble sent.

Gjest Mann_gjest
Skrevet

ja du overreagerer.. Jeg har 6 brødre og søstre og 7 ALLER beste kamerater.

Ikke sjans i havet om jeg husker alle disse.

Gjest Kråkaa
Skrevet (endret)

Ville ikke tatt meg så nær av det..de feira jo deg med supriseparty i helga,og ble kanskje mentalt innstilt på at det var i helga du hadde bursdag. Så når den ekte bursdagsdagen kom så glemte de det rett og slett for dagen var jo feira uansett.

Skjønner at du tenker over at du ikke har hørt ifra henne men synes virkelig ikke dette trenger å være et tema neste gang dere møtes.

og så leste jeg først nå innlegget du Ts hadde skrevet over her så..ja..blablabla fra min sin side ;)

Endret av Kråkaa
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er så glad for at sånne ting går over når man blir eldre. :-P Godt å bli minnet på hvor slitsomt det er å være fjortis og henge seg opp i alt mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...