Gå til innhold

Hvor lenge prøvde dere før dere fikk lapraskopi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier man å få det etter ett års prøving?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk laparoskopi 2 år etter vi startet prøvinga. (det tok ca 6 måneder fra vi var hos spesialist på sykehuset til jeg faktisk fikk operasjonen) i mellomtiden var det masse blodprøver, pergotime-kurer osv.

Skrevet

Vi skal i gang med prøverør snart, 2 år siden vi begynte prøvingen og jeg har ikke fått utført lapraskopi.

Skrevet

Har prøvd i 16 måneder. Sambo skal teste seg i februar og er alt i orde med ham blir det lapraskopi på meg. Regner med at det er litt ventetid da men.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Har prøvd i 16 måneder. Sambo skal teste seg i februar og er alt i orde med ham blir det lapraskopi på meg. Regner med at det er litt ventetid da men.
Endret av sonjamor
Skrevet
Pleier man å få det etter ett års prøving?

Vi ble gravid for 2 år siden men mistet ved spontan abort i uke 9 og siden har vi prøvd i 2 år. Mannen min har blitt testet og alt er i orden med ham. Helt normal... jeg har tatt 3 pergo kur men funka ikke på meg i det hele tatt:( og nå for 1 uke siden hadde jeg Lapraskopi operasjon. Det viste seg at alt var helt normal hos meg også og det var jo godt å vite.

Skrevet

vi har prøvd i 2.5 år og jeg var inne til lapraskopi for en uke siden.

jeg tror ikke du får lapraskopi før de mistenker sykdom hos deg.

grunnen til at jeg måtte ta lapraskopi var fordi de trodde jeg hadde endometriose.

Skrevet

Ikke alle får laparoskopi. Man må først mistenke noe hos kvinnen. Jeg fikk lap fordi det var mistanke om tette eggledere (noe som forøvrig også stemte). Lap`en ble utført rett over ett år som prøvere.

Skrevet

Jeg får UL med saltvann for å sjekke egglederne.

Legen er redd for at det er så ødelagt i buken min (dårlig utført arbeid av kirurger i så fall), med veldig mye arrvev, så han sa at man helst ikke utfører lap på en med slik forhistorie.

Så da får jeg UL med saltvann, som i alle fall gir et lite svar på hvorvidt egglederne er åpne!

Så det er ikke alle som får lap...

Men med min forhistorie begynte ting å skje etter bare et halvt år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...