Gå til innhold

Finansieringen plutselig borte -

Fremhevede innlegg

Skrevet
Plan C er å spørre din far om han kan ta den praktiske biten med å sende ut avlysninger, fordi dere ikke hadde råd til å gifte dere ennå, og at dere setter pris på hans engasjement, men at dere ikke ønsker å entre ekteskapet med økonomisk lumbago, så dere velger å vente til dere får spart opp midler. Noen depositum tapt, men såpass får han dekke, som ga dere falske forutsetninger. En erfaring.

Edit: bokstavstokking

Likte denne også jeg da.. Pleier å funke på dem som får kalde føtter ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare si at jeg ikke synes 120.000 er så mye heller jeg, da.. Man gifter seg bare en gang, forhåpentligvis. Går ikke an å tenke på at man kanskje skiller seg! Ufint å si også i grunnen.

Vi var i et bryllup i fjor som hadde koster 80.000. Det var i et klubbhuslokale, og det var ikke sinnsykt mange gjester heller. Jeg ville nok ønsket et finere lokale enn det, ellers ville jeg ha ventet. Og TS trodde jo ikke hun trengte å vente.

Gjest Gjest_Bettina_*
Skrevet
Jeg må bare si at jeg ikke synes 120.000 er så mye heller jeg, da.. Man gifter seg bare en gang, forhåpentligvis. Går ikke an å tenke på at man kanskje skiller seg! Ufint å si også i grunnen.

Vi var i et bryllup i fjor som hadde koster 80.000. Det var i et klubbhuslokale, og det var ikke sinnsykt mange gjester heller. Jeg ville nok ønsket et finere lokale enn det, ellers ville jeg ha ventet. Og TS trodde jo ikke hun trengte å vente.

Det er ikke ufin, det er realiteten.

Jeg har en tante og onkel som måtte være med å spytte i flott bryllup til sønnen og svigerdatteren. De var ikke akkurat så veldig blide da sønnen skilte seg etter 2 år. Nå har de masse penger, men man ønsker ikke kaste pengene utav vinduet enten man er rik eller fattig.

Skrevet
Det er ikke ufin, det er realiteten.

Jeg har en tante og onkel som måtte være med å spytte i flott bryllup til sønnen og svigerdatteren. De var ikke akkurat så veldig blide da sønnen skilte seg etter 2 år. Nå har de masse penger, men man ønsker ikke kaste pengene utav vinduet enten man er rik eller fattig.

Realiteten til tanten og onkelen din er ikke realiteten til foreldrene til ts, hvor enn mye du ønsker å velte familien din sin situasjon over på denne tråden.

Skrevet

Kjære TS! Heldigvis er smaken som baken, menlig delt :)

Det jeg mener med det er at vi alle er forskjellige, så ikke bry deg om de som hakker på deg her nå med negative ting og spørsmål osv. videre om ditt o`store bryllup som noen kanskje kan mene. Du kom hit med en fortvilelse og ønsket om gode råd og tips og det skal du få. Mange er allerede kommet inn, og jeg støtter de alle sammen! Se hva du kan kutte ned på, og tenk en gang til på om en ringerunde kan være verdt det mtp. lokaler. Kanskje blir du positivt overrasket? Jeg planlegger selv bryllup nå og ser at det kan bli innmari vanskelig å få alt til å henge sammen, selv om jeg moderer meg alt jeg kan.

Mitt tips og råd er derfor hør på de med SAKLIGE forslag og tips her, og se om du får snudd litt på kronen. Tenk på at uansett hva det blir til middag eller hvordan dekorasjonene blir, får du mannen i ditt liv og det er vel også derfor vi i bunn og grunn gifter oss :)

Klem! <3

Skrevet

Hvem i alle dager er det som ikke klarer å kutte ned på utgifter når man har planlagt et bryllup til 140 000. Det må da være en haug at ting man da kan kutte ut. De fleste bryllup er på en del mindre en dette, og når de klarer det så tror jeg nok det kun er viljen det står på.

Skrevet (endret)
Hvem i alle dager er det som ikke klarer å kutte ned på utgifter når man har planlagt et bryllup til 140 000. Det må da være en haug at ting man da kan kutte ut. De fleste bryllup er på en del mindre en dette, og når de klarer det så tror jeg nok det kun er viljen det står på.

Ja, man trenger ikke mange hundre kronene for å gå i kirken eller byfogden i søndagsklærne, men det er ikke dette tråden dreier seg om. Det er ikke en prinsippdebatt. Det kan hvemsomhelst starte en egen tråd på. Dette var en forespørsel etter konkrete råd. Har dere ikke konkrete råd å bistå med til trådstarter, er dere off topic. Der finns egne frustrasjonstråder. Bruk heller dem.

Trådstarter viser stor forståelse for situasjonen hun er i. Det eneste dere bidrar med er å gjøre tråden til en uhensiktsmessig tunglest digresjonsfloke. Mange har ikke engang giddet å lese startinnlegget og satt seg inn i saken, før de fyrer av bredside etter bredside mot trådstarter. Dere burde skamme dere.

Dette vil ordne seg TS. Det ser bare litt uoversiktlig ut, innen du får stykket problemet opp til håndterbare bagateller.

Endret av Kamikatze
Skrevet
Ja, man trenger ikke mange hundre kronene for å gå i kirken eller byfogden i søndagsklærne, men det er ikke dette tråden dreier seg om. Det er ikke en prinsippdebatt. Det kan hvemsomhelst starte en egen tråd på. Dette var en forespørsel etter konkrete råd. Har dere ikke konkrete råd å bistå med til trådstarter, er dere off topic. Der finns egne frustrasjonstråder. Bruk heller dem.

Trådstarter viser stor forståelse for situasjonen hun er i. Det eneste dere bidrar med er å gjøre tråden til en uhensiktsmessig tunglest digresjonsfloke. Mange har ikke engang giddet å lese startinnlegget og satt seg inn i saken, før de fyrer av bredside etter bredside mot trådstarter. Dere burde skamme dere.

Dette vil ordne seg TS. Det ser bare litt uoversiktlig ut, innen du får stykket problemet opp til håndterbare bagateller.

Takk for at du tok deg tiden til å opplyse meg, men du kom ikke med noe nytt. I god KG ånd vet du at alle har rett til å svare (nesten) hva de måtte ønske, man må ikke være enig med trådstarter, og man er i sin fulle rett til å sette spørsmålstegn med enkelte av trådstarters meninger eller spørsmål. Om man måtte ønske. Som du kan se tar jeg min fulle KG rett og gjør nettopp dette.

Skrevet

Ja, du er sikkert i din fulle rett til å kverulere og forsure, men like forbannet off topic.

Skrevet
Ja, du er sikkert i din fulle rett til å kverulere og forsure, men like forbannet off topic.

Og dit var det du som fikk meg. Kan du være snill å gå å plage noen andre?

Skrevet

Hei igjen!

Viste denne tråden til sambo akkurat nå.. Han ble helt sjokket, og ikke over TS spørsmål og hjelp, men dere andre kverulanter der ute som kupper tråden og rakker ned på TS! Det står vel i reglene på KG ja sikkert at det er alles rett å komme med bemerkniger og sine egne meninger, men hva er vitsen i situasjoner som dette?? Trådstarter er nok fortvilet som det er, og vi som skal gifte oss her inne kan da i det minste stille opp for hverandre.

Iallefall ønsker jeg det den dagen jeg virkelig trenger hjelp! :)

Referert fra sambo så håper han at de som kverulerer og som kamikatze sier forsurer temaene her osv. her inne faktisk er medlem av andre grunner enn bryllupsforumet, han kunne ikke se for seg hvordan det skulle være å planlegge et bryllup med noen som til en hver tid skal være negativ og rakke ned på andre! Er helt enig med han jeg <3

For opplysningens skyld skal vi selv ikke ha noe bryllup over 100.000,- og vi får ingenting hjemmeifra, men jeg kan da hjelpe andre likevel!

Skrevet
Og dit var det du som fikk meg. Kan du være snill å gå å plage noen andre?

Kutt ut, ikke prøv å legge skylden på andre. Det var du som valgte å delta i debatten med et surt innlegg uten noen konstruktive råd i det hele tatt. Ja, det er en del mennesker på Kvinneguiden som bitcher, kverulerer og lager dårlig stemning, og gratulerer; du er et av dem.

Skrevet
jeg vet ikke om du ser det men jeg skrev faktisk ett forslag til å løse det, evt. med å ta opp ett billig lån?? og nei, jeg er ikke misunnelig, det er fantastisk at folk får penger til det og jeg ville gjerne tatt det i mot selv, men jeg ville ikke regnet med å få det selv om mamma og pappa var styrtrike....så SLAPP AV! Jeg forsto det sånn at det hele var en missforståelse, at foreldrene ikke skjønnte det ble antatt at de skulle betale alt og at brudeparret antok de skjønte det i og med de var med på planleggingen og ''pushet''...

Joda, du kom med et råd som allerede er gitt flere ganger i tråden, men hoveddelen av innlegget ditt gikk ut på å fortelle trådstarter at hun ikke burde forventet å få så mye.

Skrevet

TS:

Kan du ikke poste budsjettet ditt?

Og skriv hva som er "låst", hva som er kjøpt og betalt, hva som evt kan endres (skriv også hvor mye depositum dere må ut med ved avbestilling).

60000 for lokale? Hva er det inkludert? Og for hvor mange gjester?

Skrevet

JADE:

Ts har lagt ut budsjettet sitt en annen tråd. Der står det ganske detaljert hva ting koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...