Gå til innhold

Oppbevaring av avocado.

Baillie

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor man best oppbevarer avocadoen etter at den har blitt delt.

Jeg pleier å bruke den ene halvdelen til frokosten og legger den andre i en plastpose og legger den i kjøleskapet. Når jeg da skal bruke den på kvelden igjen, så har den oftest blitt så brun på toppen... lite delikat.

Har også latt den ligge på kjøkkenbenken, men da skrumper den seg inn...

Så nå klør jeg meg i hodet og lurer fælt på hvordan jeg egentlig skal oppbevare den etter at den er delt.... :klø:

Finner bare på nettet hvordan man skal oppbevare den før den blir delt...så kanskje meningen er å spise hele greia med en gang... :vetikke:

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Dette har jeg fått tips om her før:

La steinen sitte igjen i den delen du ikke skal bruke, ha sitronsaft over, pakk inn i alu-folie og oppbevar i kjøleskap. Snittflaten blir litt brun likevel pga oksidering, men det kan skjæres forsiktig vekk.

Ellers skal avokado oppbevares i kjøleskap så snart den er blitt moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun vil den bli uansett. Men om du beholder skallet på er det jo en mindre del av avokadoen som blir brun. Har også lært at om du tar vare på steinen og lar den ligge sammen med avokadoen, vil den ikke bli så brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

All frukt og grønnsaker som er delt bør ligge kaldt. Da er den på en måte åpnet.

Blir på samme måte som at du kan ha en hermetikkboks stående i skapet, men når du åpner den så må du ha den i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :)

Skal prøve å pakke det i alu.folie, er vel det eneste jeg ikke har prøvd ennå :gjeiper:

Og ha litt sitronsaft over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...