iss Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Hørte på radioen på vei hjem fra jobb at færre sparer barnetrygden nå enn for noen år siden. Trolig pga økende rente og at familiene dermed har måttet omdisponere midlene sine. Hva gjør dere? Sparer dere til barnet, slik at barnet skal få pengene når det blir voksent? Sparer dere til barnet, slik at pengene skal dekke store utgifter som ski, moped, sykkel eller slike litt store ting som Bruker dere pengene fortløpende til daglige utgifter??
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Her i huset så bruker vi den på oss selv. Går stort sett til røyk, alkohol og andre ting jeg synes det er morsomt å bruke litt ekstra penger på.
Jade Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Den settes inn på egen konto, som tømmes når det er behov for det. Akkurat nå har den fått fyllt seg opp en periode, og skal få fylle seg opp enda mer. Ser for meg at neste tømming blir i forbindelse med bryllupet. Sønnen vår får det han trenger, som blir betalt fra brukskontoene våre. Endret 26. januar 2009 av Jade
liv Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Sparer 700 til utgifter som ny seng, pusse opp barnerom, sykkel ol. Sparer 200 i fond som gutten skal få i 18årsgave/bruke på lappen Endret 26. januar 2009 av liv
Furstina Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Vi sätter in på "lilla" sparkontot och sen används de till semesterresor, stor service på bilen eller andra större utgifter som går på familjen. Det var ett enkelt sätt att säga att pengarna skulle in direkt på det kontot i stället för att fylla på räkningskonto eller något av våra lönekonton. Jag tänkte att det var pengar jag/vi inte var vana att få och att vi kunde skicka dem direkt inpå sparkonto så hade vi pengar till ferie och oförutsedda utgifter.
suzie Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Barnetrygden går inn i husholdningen, og brukes til mat, klær, utstyr etc.
Lilith Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Vi setter inn pengene på egen sparekonto. Så bruker vi dem når det er behov for noe "ekstra". I tillegg setter vi noen hundrelapper inn i et aksjefond hver måned og håper det har blitt litt penger av det når gutten er stor
Trampe Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 De går inn på min konto og brukes til klær, sko og utstyr til barnet.
Gjest Arran Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Bruker den på det den er beregnet på - mat, klær, utstyr og husholdning.
Leanne Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Barna får 200 kr hver inn på sparekonto hver måned... Men vet ikke helt hva disse pengene skal gå til enda.. (de er 4 og 2 nå) Ellers blir resten av barnetrygden brukt opp på lik linje som lønn - til huslån, mat, klær, leker, utstyr osv....
amyrlinn Skrevet 26. januar 2009 #11 Skrevet 26. januar 2009 Største delen blir brukt til klær, mat, utstyr ol. prøver også og spare en del av den hver månde som vi bruker når det er lite penger andre steder ferie, sykkel og sånt
Fibula Skrevet 26. januar 2009 #12 Skrevet 26. januar 2009 Før gikk den rett til husholdningen, men de siste 8-10 årene har de gått inn på egen konto. Pengene brukes til større ting etter behov. Til våren er det konfirmasjon og senere i sommer språkreise. Da er det veldig praktisk at pengene er spart opp på forhånd, så er det ikke noe problem hvor pengene skal tas fra.
jente 79 Skrevet 26. januar 2009 #15 Skrevet 26. januar 2009 Den spares på hans konto foreløpig. Men jeg er åpen for å bruke fra den kontoen når han trenger større ting.
Gjest Blush Skrevet 27. januar 2009 #17 Skrevet 27. januar 2009 Sparer den, men tenker at den primært skal gå til ting som er litt dyre og som barnet "trenger" opp gjennom oppveksten (sykkel, ski, etc), så den settes ikke inn på noen egen konto. Når vi evnt får bedre økonomi en gang kommer vi nok til å spare i fond eller iallfall på en høyrentekonto i hennes navn.
AnetteR Skrevet 27. januar 2009 #18 Skrevet 27. januar 2009 Mine foreldre sparte barnetrygden og litt ekstra hver måned, pengene fikk jeg først da jeg skulle kjøpe hus. Min manns foreldre hadde gjort tilnærmet det samme, og vi kunne derfor skyte inn en stor egenandel og få drømmehuset, og ha en romslig økonomi i startfasen. Jeg kommer til å gjøre det samme for mine barn, det er en flott start å få på voksenlivet. 1
Gjest ¤bella¤ Skrevet 27. januar 2009 #19 Skrevet 27. januar 2009 Det første året skal vi spare de. Jeg skal ha to måneder med ulønnet perm etter foreldrepermisjonen, så da må vi spare det vi kan. Etter det skal vi sette det inn på sparekonto, eller bsu til frøkna.
Gjest imli Skrevet 27. januar 2009 #20 Skrevet 27. januar 2009 Her går den med til hsholdningen, og kommer til å fortsette å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå