Alvira Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Hei Har noen en oppskrift på Pad Thai. (Thailandsk nuddelrett, helst med kylling. Kjempegod!) Har funnet noen oppskrifter, men da med sjømat og fiskesaus... Har noen en ide om hvordan en lager den med kylling? På forhånd til den som kan hjelpe.
Gjest Yihaa Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Fiskesaus brukes vel i mange thailandske retter, uavhengig om man har skalldyr/fisk i eller ei? Når jeg spiser Pad Thai, ber jeg om å få uten reker. Regner med at de lager resten av retten slik de bruker, med kylling, men minus rekene.
gard Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Fiskesaus...eller nam pla som det heter i Thailand...brukes generelt sett i Thai retter og erstatter vel bruk av salt i de aller fleste tilfeller. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_sauce
Alvira Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2009 Takk for svar! Nå har jeg prøvd meg litt frem noen ganger, men det blir ikke det samme gitt... Må visst jammen-santen ta turen til Thailand igjen vi... *Drømme drømme*
Gjest Ludovie Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Her er fremgangsmåten til en matblogger fra Thailand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå