*Lavendel* Skrevet 27. juni 2003 #1 Skrevet 27. juni 2003 Avogtil drømmer jeg rare bisarre drømmer, som likevell er sannsynlige på en måte, de inneholder alltid folk jeg kjenner godt fra barndomen. I etterkant av disse drømmene skjer det alltid noe, noen dør, noen jeg ikke har snakket med på årevis ringer eller kommer på besøk, det skjer en ulykke e.l. Som oftest er det imidlertid "gufs" fra fortiden Andre som opplever noe lignende (ikke misforstå meg, jeg drømmer ikke HVA som skal skje, men jeg drømmer drømmer med visse personer og et vist innhold)
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2003 #2 Skrevet 28. juni 2003 Jeg har også gjort det, men nå er det lenge siden. Jeg har drømt om personer som ikke inngår i dagliglivet mitt, og det neste jeg hører om personen er at han/hun er død. Noen ganger har det også vært sånn at jeg har møtt personen ute, etter ikke å ha sett vedkommende på år og dag. Og så går det en stund, og så er personen død. Det er skremmende, og det er sånn at jeg blir redd når jeg møter folk jeg ikke har sett på lenge..... betyr det at de skal dø i neste uke, liksom? Men nå er det heldigvis mange år siden sist
Gjest huldraen Skrevet 28. juni 2003 #3 Skrevet 28. juni 2003 Ja har opplevd det samme. Vil heller ikke si at jeg er sanndrømt, enda det enkelte ganger virker slik. Pleier å ha "varsel" drømmer, både få advarsler og forvarsler, og de drømmenen tar jeg til etterretning, for de stemmer alltid.
labboline Skrevet 28. juni 2003 #4 Skrevet 28. juni 2003 Huldraen skrev: Pleier å ha "varsel" drømmer, både få advarsler og forvarsler, og de drømmenen tar jeg til etterretning, for de stemmer alltid Men hvordan vet du hvilke drømmer som er "varsler"??
Gjest Tex Skrevet 28. juni 2003 #5 Skrevet 28. juni 2003 I fjor hadde jeg en merkelig følelse av at fødselsdagen min kom til å bli helt pyton og at det ikke kom til å være noen grunn til å feire, for "det ville ikke bli bra" Morfaren min døde den dagen...... Ganske så småekkelt, for den følelsen var så kraftig at jeg hadde til og med bedt mannen min om ikke å kjøpe gave til meg (Og DET ligner ikke meg!!!)
murmeldyret Skrevet 29. juni 2003 #6 Skrevet 29. juni 2003 Jeg kan ikke huske å ha drømt noe slikt. Men noen få ganger har jeg av en eller annen grunn plutselig begynt å tenke på en person. Og så har jeg møtt igjen personen. To ganger har dette skjedd på jobb. Jeg er sykepleier, og jeg kom til å tenke på en pasient som hadde vært der for lenge siden. Dagen etter ble hun innlagt på avdelingen. Det var ikke spesielt morsomt. Ihvertfall ikke da det samme skjedde med en pasient til jeg kom til å tenke på. :-? Heldigvis gikk det bra med begge. Men det var veldig rart, for det var ingen som helst grunn til at jeg skulle komme til å tenke på dem. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men jeg følte meg nesten skyldig da de kom.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #7 Skrevet 1. juli 2003 Du spør vanskelig labbogline, men skal gjøre et forsøk på å forklare! Det er ikke et spesiell mønster på hva som er varseldrømmer for meg, hvis det er det du tenker på. Det er heller måten drømmen er på. Jeg bare vet når jeg våkner, og ja det hender at det utvikler seg til mareritt (da vet jeg også klokkeslett!) at denne drømmen inneholder litt mer enn bare fantasi eller bearbeidelse. Kan si så mye som at de som har hørt om drømmene mine i forkant av hendelser, er like sjokkert som meg! Dog er det mange drømmer som jeg velger å holde for meg selv!
Gjest huldraen Skrevet 1. juli 2003 #8 Skrevet 1. juli 2003 Jeg som skrev svaret over, roter litt nå på natta
Malou Skrevet 1. juli 2003 #9 Skrevet 1. juli 2003 Jeg drømte at en gammel kjæreste (fra de unge useriøse dager) var død. Et stund etter på (ikke så lenge, husker ikke eksakt) fikk jeg vite at han hadde prøvd å begå selvmord. Uhyggelig, selv om det kan ha vært tilfeldigheter... Jennifer
Snupzy Skrevet 4. juli 2003 #10 Skrevet 4. juli 2003 husker jeg våknet en morgen av at jeg gråt. klarte nesten ikke å stå opp av senga,men opp måtte jeg. satt da også der og gråt. tenkte på min mormor som var syk,hadde på følelsen at noe hadde skjedd. like etter ringer min onkel og vil snakke med min mor,men hun var ikke hjemme,han sa ikke noe,men i det jeg løftet opp telefonrøret så viste jeg,jeg viste at min mormor var død,da min mor kom hjem ba jeg henne om å ringe min onkel,jeg sa at jeg trodde hun var død... og det stemte... en uke før hun skulle bli oldemor
Rapitap Skrevet 7. juli 2003 #11 Skrevet 7. juli 2003 Ja, interessant. Hvordan vite at en drøm er ett forvarsel...eller varsel om noe? Tror det skal temmelig god forståelse av symbolers betydning for å klare å tyde sine egne drømmer, eller andres for den den saks skyld. Selv, så er jeg overbevist om at underbevisstheten vår er mottakelig for impulser som vi i våken tilstand skreller bort som uvesentlig.....vi har mye å lære av oss selv, og drømmene våre gir oss nøkkelen.....
Nikki Skrevet 8. juli 2003 #12 Skrevet 8. juli 2003 Interessant tema.. Jeg drømmer sjeldent slike drømmer, men jeg ser derimot min gamle hund innimellom... Han het Robin og reddet meg fra å drukne dajeg var 6 år gammel... Det året han skulle bli 7 måtte vi avlive han, da han ble alvorlig syk. Men den tiden vi hadde han så fulgte han eter meg ooveralt. Og nå flere år etter så dukker han opp... Det er 12 år siden vi avlivet han... Men de gangen han dukker opp så varsler han om noe vondt... Sist jeg så han så ringte min mor like etter og fortalt meg at min farmor var død... Han dukket også opp den dagen jeg fikk vite at mine foreldre skulle separeres... Han varsler meg når noe vondt/ubehagelig skal skje/kommer til å skje og det har enda ikke slått feil... Noe jeg er blitt veldig takknemlig for... Da blir det ikke så stort sjokk liksom... Jeg kan også se han hvis jeg er fryktelig lei meg...
*Lavendel* Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2003 Mine drømmer er nok mere diffuse. Som regel vet jeg ikke hva som skal skje. Men jeg vet at noe vil skje, som regel betyr det et "gufs" fra fortiden. Noen jeg har kjent for lenge siden dukker opp igjen på et eller annet vis. Møter noen på gata, noen ringer, noen dør, rett og slett gamle kjente som dukker opp igjen på et eller annet vis. Noen ganger er det direkte uhyggelig, da det dukker opp personer jeg overhodet ikke vil ha kontakt med. Jeg føler som regel i drømmen om det er hyggelig/ubehagelig. Er det mareritt er det jo bare å vente.... :-?
Gjest Dolphina Skrevet 16. juli 2003 #14 Skrevet 16. juli 2003 Drømmer om alt og alle. Men sjelden så jeg drømmer noe som skjer senere, hvertfall ikke som jeg husker. Skulle gjerne kuttet ut drømmene og fått en god natts søvn istede... :evil: Drømmer ofte om ulykker og dødsfall og mennesker som har stått meg nær som er borte og lignende. -Silje
Pearl Skrevet 16. juli 2003 #15 Skrevet 16. juli 2003 Jeg har hatt noen av de der forvarsel drømmene, men de har ikke vært særlig alvorlige utenom en. En gry tidlig morning tidlig i desember våknet jeg i et rykk, dyvår av svette og hysterisk. Mannen min, som våknet, spurte hva som var galt, og det eneste jeg sa før jeg la meg igjen var ' Jeg drømte at mormor døde'. Da jeg våknet senere husket jeg ennå drømmen og fortalte mannen min om den , der mormor hadde dødd i en ulykke og at jeg gråt i drømmen og at følelsen fulgte meg i våken tilstand. Men noe mer vekt la jeg ikke på den drømmen, før tre uker etter. Da fikk jeg en telefon kl.9.30 på jobb fra mormor og morfars telefon, jeg svarer blidt siden jeg tror det er mormor som ringer meg. Men...det var min mor som bringer det grusomme budskapet om at mormor hadde falt i trappen og var død. Da kom drømmen tilbake, hvorfor drømte jeg som jeg gjorde og hvorfor advarte jeg ikke mormor, hvorfor sa jeg ikke ivertfall til henne at hun skulle være forsiktig??? Jeg har i senere tid drømt at nær familie dør, men det har heldigvis ikke skjedd noe og jeg håper aldri at jeg vil oppleve det igjen, for jeg kan innrømme at slike drømmer skremmer meg mer enn nødvendig nå i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå