Sarah_83 Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg er sammen med verdens beste gutt, eller mann for jeg vel nesten si. Vi skal gifte oss og elsker hverandre. Jeg vet det er oss to for alltid. Alt er veldig bra mellom oss på alle områden, bortsett fra ett område. Og det er at vi har nesten aldri sex. Sexen er bra når vi første har det men det blir sjeldnere og sjeldnere. Jeg føler nesten ikke behov for det lenger og tenker sjelden på det i det hele tatt. Er det rart? Jeg vet at han har mye mer lyst enn meg. Men jeg har lyst til å ha lyst, men den ser ut til å ha forduftet mer eller mindre. Har noen der ute hatt denne samme opplevelsen. Og ops det har vært sånn i 2 år nå. Og jeg syns det er kjiiiiiiipt. Men hva skal jeg gjøre da når jeg ikke føler lyst????
Pokahonta Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Sarah, Går du på p-pillen. Det kan ha en sterk bivirkning av nedsatt sex-lyst.. Prøv å kutte pillen noen mnd, og se om det hjelper. Jeg er sikker på at kjæresten din er villig til å bruke kondom hvis det kan føre til hyppigere sengeaktiviteter
Sarah_83 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2009 Sarah, Går du på p-pillen. Det kan ha en sterk bivirkning av nedsatt sex-lyst.. Prøv å kutte pillen noen mnd, og se om det hjelper. Jeg er sikker på at kjæresten din er villig til å bruke kondom hvis det kan føre til hyppigere sengeaktiviteter Men jeg går ikke på P-piller. ingen prevensjon her. Vi har regnet ut den "safe perioden" og bruker den fordi det er ikke krise om jeg blir gravid siden vi er i jobb og skal gifte oss liksom.
Pokahonta Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Men jeg går ikke på P-piller. ingen prevensjon her. Vi har regnet ut den "safe perioden" og bruker den fordi det er ikke krise om jeg blir gravid siden vi er i jobb og skal gifte oss liksom. Hmm, da var den letteste løsningen krysset av. Jeg har alltid lurt på dette med den safe perioden også-- Når en kvinne skal unngå å ha sex i den safe perioden, blir hun nærmest utelatt fra å ha sex når hun er mest kåt. Det er jo under eggeløsning at den kvinnlige kroppen nærmest skriker etter å ha sex. Kan det være negativt for deg at du ikke har hatt muligheten til å "utfolde" deg i denne perioden??? Neste råd: Gå til en sexiolog! Dette er tydeligvis et problem, og der kan være sperrer hos deg som du kan komme til bunns i ved å prate med en ekspert.
Gjest Lussi Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har det veldig likt deg, ts. Jeg er i et fantastisk forhold, har det så utrolig bra sammen med min kjære. Men sexlysten er liten, til tross for at sexen er deilig når vi først har det. Det er stort sett alltid han som tar initiativ, og jeg pleier å "være med på leken" for ikke å skuffe han. Men så blir det jo sååå bra når jeg bare kommer i gang. Jeg henger meg på tråden for å få råd jeg også. PS: Jeg bruker ikke hormonell prevensjon, så kan ikke skylde på det. La ikke merke til forskjell etter at jeg sluttet med det.
Sarah_83 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2009 Hmm, da var den letteste løsningen krysset av. Når en kvinne skal unngå å ha sex i den safe perioden, blir hun nærmest utelatt fra å ha sex når hun er mest kåt. Det er jo under eggeløsning at den kvinnlige kroppen nærmest skriker etter å ha sex. Kan det være negativt for deg at du ikke har hatt muligheten til å "utfolde" deg i denne perioden??? Hmmmm... det har jeg ikke tenkt over, men du har et godt poeng. Det er jo helt sant det du sier her. Spørs om jeg er så tøff at jeg oppsøker en sexolog da, vet ikke om jeg klarer å prate om spnne ting, ansikt til ansikt, med en fremmed. Finnes det noen flere alternativer???
Sarah_83 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har det veldig likt deg, ts. Jeg er i et fantastisk forhold, har det så utrolig bra sammen med min kjære. Men sexlysten er liten, til tross for at sexen er deilig når vi først har det. Det er stort sett alltid han som tar initiativ, og jeg pleier å "være med på leken" for ikke å skuffe han. Men så blir det jo sååå bra når jeg bare kommer i gang. Jeg henger meg på tråden for å få råd jeg også. PS: Jeg bruker ikke hormonell prevensjon, så kan ikke skylde på det. La ikke merke til forskjell etter at jeg sluttet med det. Hva skal vi gjøre? Det har gått 2 år og jeg syns jo det er kjipt selv. Jeg ønsker å gjøre noe med dette.
mMann Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Jeg føler nesten ikke behov for det lenger og tenker sjelden på det i det hele tatt. Er det rart? Jeg vet at han har mye mer lyst enn meg. Men jeg har lyst til å ha lyst, men den ser ut til å ha forduftet mer eller mindre. Helt normalt ville nå jeg si da. Damer er uansett mye mer u-seksuelle enn en mann som kan tenne på hva det nå måtte være. Vi menn kan ha uendelig mange tenninger i løpet av en dag, mens kvinner, tja ? (og da snakker jeg ikke til de nesten nymfomane her på forumet). Kanskje de mer normale forum damene her kan beskrive hvor mange ganger i måneden de får uvilkårlig tenning på typen sin ? Jeg vil si til slutt. Slapp av, dere finner nok en sex rytme som passer dere etterhvert. Bare prøv å ha sex jevnlig så typen ikke går rundt med seksuelle frustrasjoner hele tiden
thapara Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Men om du ikke tenker på det, hvorfor er det et problem da? Ikke alle har behov for, eller lyst på sex til en hver tid, man får bare det inntrykket fordi man knapt nok kan lese en avis uten å lese SEX; SEX! Er det et problem for mannen din? Liker dere å kose på andre måter?
Gjest Lussi Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er ikke ts, men jeg svarer likevel. Jeg føler egentlig ikke at min mangel på sexlyst er et problem i forholdet vårt. Vi koser og kysser masse, det mangler ikke på nærhet. Og samboeren min er heller ikke akkurat sexavhengig, så han har ikke noe ønske om sex på daglig basis. Det som bekymrer meg er at man leser at det "normale" er x antall ganger pr uke, mens hos oss er det nok mer 1-2 ganger pr mnd. Jeg er redd samboeren min etter en tid skal føle det som et savn, selv om han sier til meg at han er fornøyd sånn som vi har det. Han vil neppe si at han savner mer sex, fordi han er veldig omsorgsfull og ikke vil presse meg eller få meg til å føle meg dårlig. Jeg har lest om sexologer som understreker hvor viktig det er med et variert og jevnlig sexliv, at forholdet kan slite på sikt om man glemmer bort sexen. Sånt bekymrer meg...
Sarah_83 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2009 Men om du ikke tenker på det, hvorfor er det et problem da? Er det et problem for mannen din? Liker dere å kose på andre måter? Ja det er et "problem" hvis man kan kalle det det, fordi selvfølgelig vil typen min ha mer sex. Og det er et prøblem for meg fordi jeg føler ikke lyst og har lyst til å føle mer lyst. Jeg ønsker å endre dette. Og jeg syns sex er viktig i et forhold, derfor er det kjipt.
Sarah_83 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er ikke ts, men jeg svarer likevel. Jeg føler egentlig ikke at min mangel på sexlyst er et problem i forholdet vårt. Vi koser og kysser masse, det mangler ikke på nærhet. Og samboeren min er heller ikke akkurat sexavhengig, så han har ikke noe ønske om sex på daglig basis. Det som bekymrer meg er at man leser at det "normale" er x antall ganger pr uke, mens hos oss er det nok mer 1-2 ganger pr mnd. Jeg er redd samboeren min etter en tid skal føle det som et savn, selv om han sier til meg at han er fornøyd sånn som vi har det. Han vil neppe si at han savner mer sex, fordi han er veldig omsorgsfull og ikke vil presse meg eller få meg til å føle meg dårlig. 1. det handler ikke om sexavhengighet, eller ha sex på daglig basis en gang- det handler om at jeg ikke har følt lyst på 1 år, det er driiit kjipt for meg. Lyst som i K..- ordet. 2. Selv om man har sex 1-2 gang i måneden så hadde det jo vært hyggelig om jeg faktisk hadde lyst til det. eller hva??? Og da blir det til at jeg bare må gjøre det for han sin skyld ( det er sånn jeg føler det, han presser meg ikke til noe eller vet ikke at jeg ikke har lyst når vi første har sex. ) omsorg eller og kos og alt ellers er perfekt, det er kun dette her.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2009 #13 Skrevet 27. januar 2009 Jeg kjenner meg sånn igjen i situasjonen din ts. Problemet er ligger ganske mye i det at man føler man ikke strekker til. På den ene siden ønsker man jo ikke å presse seg selv til å ha sex, men på den andre siden vil man jo tilfredstille kjærsten og nyte sexen dere har sammen. Jeg er akkuratt som deg; jeg vil så gjerne, at jeg selv skal ville og ønske å ha mere sex. Jeg vil virkelig kjenne lysten. Og det går ikke på at kjærsten min ikke tenner meg, eller at jeg blir tent av andre. Generellt er bare ikke lysten eller interessen til stedet-utrolig frustrerende. Men jeg tror også at jo mer man tenker på det, jo mer frustrerende er det og da er det kanskje enda vanskligere å få lysten...
Gjest Illiya Skrevet 27. januar 2009 #14 Skrevet 27. januar 2009 Kan det ha noe med at han er veldig trygg og kjent, og kanskje begynner å bli mer bestevenn enn kjæreste?
Noli Skrevet 27. januar 2009 #15 Skrevet 27. januar 2009 Men hva gjør du for å bli kåt da? Ofte handler det om at kvinner forventer at kåtheten skal komme av seg selv, eller at mannen skal tenne dem. Mange glemmer at man faktisk må ta litt ansvar for egen kåthet. F.eks. ved å fantasere eller brøre seg selv, evt. ta intiativ til sex selv om man i utgangspunktet ikke er kåt. Tenk på hva det er ved mannen din som tenner deg, f.eks.
Sarah_83 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 28. januar 2009 Kan det ha noe med at han er veldig trygg og kjent, og kanskje begynner å bli mer bestevenn enn kjæreste? Jeg håper virkelig ikke det, men vi er jo bestevenner også.
Sarah_83 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 28. januar 2009 Jeg kjenner meg sånn igjen i situasjonen din ts. Problemet er ligger ganske mye i det at man føler man ikke strekker til. På den ene siden ønsker man jo ikke å presse seg selv til å ha sex, men på den andre siden vil man jo tilfredstille kjærsten og nyte sexen dere har sammen. Jeg er akkuratt som deg; jeg vil så gjerne, at jeg selv skal ville og ønske å ha mere sex. Jeg vil virkelig kjenne lysten. Og det går ikke på at kjærsten min ikke tenner meg, eller at jeg blir tent av andre. Generellt er bare ikke lysten eller interessen til stedet-utrolig frustrerende. Men jeg tror også at jo mer man tenker på det, jo mer frustrerende er det og da er det kanskje enda vanskligere å få lysten... Ja ja og ja det er akkurat sånn det er for meg.
Sarah_83 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 28. januar 2009 Men hva gjør du for å bli kåt da? Ofte handler det om at kvinner forventer at kåtheten skal komme av seg selv, eller at mannen skal tenne dem. Mange glemmer at man faktisk må ta litt ansvar for egen kåthet. F.eks. ved å fantasere eller brøre seg selv, evt. ta intiativ til sex selv om man i utgangspunktet ikke er kåt. Tenk på hva det er ved mannen din som tenner deg, f.eks. Jeg skjønner hva de mener, men jeg får det liksom ikke til mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå