Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale et proteinpulver uten smak og uten aspartam(om det finnes)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som kan anbefale et proteinpulver uten smak og uten aspartam(om det finnes)?

Her er ett proteinpulver uten smak og uten aspartam, har ikke selv forsøkt det, men det er ett meget kjent merke. Kan kanskje kontakte leverandøren for å få tilsendt en prøve på det???

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=701

Skrevet

Det pulveret er 80% kasein og 20% myse. Nå husker jeg ikke helt hva forskjellen på kasein og myse er, men noen sverger til det ene og noen til det andre. Kan være greit å lese seg opp litt om proteinpulver før man går til innkjøp. Problemet er at det er lite nøytralt stoff å finne om dette på nettet, da mange av treningssidene på nett er sponset av en eller annen produsent :P

Men jeg har selv blitt anbefalt Tech Nutrition. Har ikke prøvd noe proteinpulver foreløbig, men vurderer :)

Skrevet

Kasein er "tregt" protein, mens myse er "raskt" (som i raske/trege karbohydrater). Forskjellen er riktignok visstnok så og si ubetydelige for de aller, aller fleste og kan ikke sammenlignes med forskjellen mellom trege/raske karbs.

Ellers er jeg veldig interessert i å finne et pulver uten masse dritt tilsatt, så her skal jeg følge med. :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Bare en heads up til alle dere som vurderer å kjøpe dere et nøytralt proteinpulver:

Det er en GRUNN til at det er søtet og smakstilsatt. Nøytralt protein har en lei tendens til å smake, for å si det pent, høgg. Er forøvrig enig med det som er blitt sagt om myse/kasein, det er detaljer for mosjonister. Nå vet jeg ikke helt hva dere har planer om å bruke det til, men dere skal få en utfordring med å lage gode shaker og drikker av ikke smakstilsatt protein.

Hos Norkost kan man få alle proteinvariantene i nøytral form... Er rimelig billig der også. Forøvrig sender stort sett alle webshops ut smaksprøver hvis du ber om det.

Skrevet

Jeg synes ikke nøytral smak er verre enn at det greit går an å få det ned - spesielt med tanke på at man slipper unna all dritten hver eneste dag (jeg bruker en del shakes).

Skrevet

Jeg er ingen mosjonist nei. Vil bare bruke proteinpulver,i tillegg til å kutte ut raske karb, for å få lavere gi på måltidene tilsammen og for å få mer stabilt blodsukker. Tenker å ha det i smoothies, grøt osv. Vil et nøytralt pulver lage merkbar "usmak" der?

Skrevet

Jeg har brukt risprotein til samme bruksområde som du beskriver. Synes faktisk det smaker godt.

Men det er neppe et protein som passer for de mest ihuga proteinfantastene. Jeg skulle bare ha det for å få opp nivået litt når jeg var matlei som få.

Gjest Bolledeig
Skrevet
Jeg er ingen mosjonist nei. Vil bare bruke proteinpulver,i tillegg til å kutte ut raske karb, for å få lavere gi på måltidene tilsammen og for å få mer stabilt blodsukker. Tenker å ha det i smoothies, grøt osv. Vil et nøytralt pulver lage merkbar "usmak" der?

Det spørs veldig. Jeg ville heller brukt melkeprodukter i en smoothie enn proteinpulver hvis du skulle få opp proteinandel og alternativet var et nøytralt pulver. Cottage cheese, f.eks., funker fint i grøt.

Skrevet
Det spørs veldig. Jeg ville heller brukt melkeprodukter i en smoothie enn proteinpulver hvis du skulle få opp proteinandel og alternativet var et nøytralt pulver. Cottage cheese, f.eks., funker fint i grøt.

Spiser veldig mye melkeprodukter fra før, og har fått mistanke om at kroppen min ikke er så glad i det lenger, så tenkte å prøve å kutte ned på de.

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet
Spiser veldig mye melkeprodukter fra før, og har fått mistanke om at kroppen min ikke er så glad i det lenger, så tenkte å prøve å kutte ned på de.

Nå er det aller meste av proteinpulveret laget av melk da!..så.. hvis du tror du tåler melkeproteiner dårlig så ville jeg vel unngått de proteinproduktene..eneste du får da er soyaprotein, og det smaker dritt..vet det hvertfall finnes nøytralt soyaproteinpulver fra multipower, men det klumper!!

Kanskje du med større hell kan bruke mer egg? Eggehvitter er kjempefint å ha i smooties, og lage omeletter/pannekaker av..ellers er kylling og tunfisk bra kilder. Det er en stor fordel å få proteinene fra disse kildene, og ikke basere inntaket på kosttilskudd (som jo er tilskudd!) Siden du også er opptatt av aspartam (og at du tror du tåler melkeproteiner dårlig etc), hadde jeg først og fremst gått til egg, kylling, fisk som primærkildene. Men det finnes som sagt nøytralt soyaprotein.. OG det finnes soyamel som har et høyt innhold av proteiner (ca 36% tror jeg) som du kan bruke til å lage pannekaker etc.

Skrevet

Soya, ris, egg, erter, hamp. Finnes rikelig med proteinpulver uten melk ;)

Gjest Anette igjen
Skrevet
Her er ett proteinpulver uten smak og uten aspartam, har ikke selv forsøkt det, men det er ett meget kjent merke. Kan kanskje kontakte leverandøren for å få tilsendt en prøve på det???

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=701

Dette produktet er IKKE uten aspartam: Ingredienser: Melkeprotein isolat (80% kasein, 20% myse), myseprotein isolat, hydrolysert gluten, emulgator (lecithin), aromaer, søtstoff (aspartam).

Det er i tillegg basert på melkeproteiner (både kasein og myse kommer fra fra melk)

Bare sånn til opplysning...

Skrevet
Dette produktet er IKKE uten aspartam: Ingredienser: Melkeprotein isolat (80% kasein, 20% myse), myseprotein isolat, hydrolysert gluten, emulgator (lecithin), aromaer, søtstoff (aspartam).

Det er i tillegg basert på melkeproteiner (både kasein og myse kommer fra fra melk)

Bare sånn til opplysning...

Det er uten aspartam. Står at det kun der de med smak som inneholder aspartam.

Skrevet
Nå er det aller meste av proteinpulveret laget av melk da!..så.. hvis du tror du tåler melkeproteiner dårlig så ville jeg vel unngått de proteinproduktene..eneste du får da er soyaprotein, og det smaker dritt..vet det hvertfall finnes nøytralt soyaproteinpulver fra multipower, men det klumper!!

Kanskje du med større hell kan bruke mer egg? Eggehvitter er kjempefint å ha i smooties, og lage omeletter/pannekaker av..ellers er kylling og tunfisk bra kilder. Det er en stor fordel å få proteinene fra disse kildene, og ikke basere inntaket på kosttilskudd (som jo er tilskudd!) Siden du også er opptatt av aspartam (og at du tror du tåler melkeproteiner dårlig etc), hadde jeg først og fremst gått til egg, kylling, fisk som primærkildene. Men det finnes som sagt nøytralt soyaprotein.. OG det finnes soyamel som har et høyt innhold av proteiner (ca 36% tror jeg) som du kan bruke til å lage pannekaker etc.

Proteinpulver er vel laget av melkeprotein, og det vet jeg at jeg ikke er allergisk mot, har testet. Tror det må være noe annet i melkeproduktene som gjør at jeg tror det.

Jeg sier jo ikke at jeg skal få all protein fra tilskudd.. Det er bare for å få litt ekstra i tillegg til det jeg spiser fra før. Jeg spiser allerede mye av de matvarene du nevner. Av medisinske grunner vil jeg stabilisere blodsukkeret mitt mer. Og det har ikke hjulpet å bare spise de, så derfor tenkte jeg å prøve med proteinpulver i tillegg.

Skrevet

Du kan også prøve laktoseredusert melk og se om det er bedre. Men den smaker litt søtere enn vanlig melk da.

Har selv brukt den med hell i en periode der jeg fikk vondt i magen av vanlig melk.

Skrevet
Du kan også prøve laktoseredusert melk og se om det er bedre. Men den smaker litt søtere enn vanlig melk da.

Har selv brukt den med hell i en periode der jeg fikk vondt i magen av vanlig melk.

Den går ikke ned hos meg.

Men jeg var egentlig ute etter proteinpulvertips, melkeprod-problemet ordner seg nok.

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Har du melkeallergi er det proteinet i melken du reagerer på, og da blir du ikke bedre av proteinpulver hvertfall, for da tåler du ikke noe melk i det hele tatt. Ellers så er det laktoseintoleranse (melkesukker) og da greier ikke tarmene dine å spalte laktosen..finner du ut ved å teste ut med ost, rømme etc som ikke inneholder laktose.

Ellers er det bare regelmessige måltider som stabiliserer blodsukkeret, men en type 20 (30) -20-60 (50) fordeling av proteiner, fett og karbohydrater (med lav gi som havegryn, mye fiber feks fiberrik etc).. kommer litt an på hva slags kosthold du legger opp og hva målet er..

Ellers hjelper krom til med å stabilisere blodsukkeret, men det holder ikke å ta en tablett om morgenen for den virker ikke hele dagen ut, men ta på ettermiddagen istedenfor (for det er som regel da suget kommer)

Om det er giode proteinshaker du er ute etter så anbefaler jeg fra tech nutrition eller proteinfabrikken..eller maximize (digg med pistasj, banan, vanilje) men det er da med aspartam! men de er veldig gode på smak!

Proteinfabrikken har også proteinpannekakepulver m høyt fiber og protein innhold. KJjempegode!

Skrevet

jeg mener å ha lest at man ikke skal varmebehandle pulveret, fordi kvaliteten forringes..

Da må du ha sånn spesielt bakeproteinpulver. Eller pannekakemiks. Men se på iform.no på forumet under kosthold. står mye der, så ikke ta alt for god fisk..

..fett minsker gi til karbo, så hva med litt nøtter/mandler etc..

Skrevet
Har du melkeallergi er det proteinet i melken du reagerer på, og da blir du ikke bedre av proteinpulver hvertfall, for da tåler du ikke noe melk i det hele tatt. Ellers så er det laktoseintoleranse (melkesukker) og da greier ikke tarmene dine å spalte laktosen..finner du ut ved å teste ut med ost, rømme etc som ikke inneholder laktose.

Ellers er det bare regelmessige måltider som stabiliserer blodsukkeret, men en type 20 (30) -20-60 (50) fordeling av proteiner, fett og karbohydrater (med lav gi som havegryn, mye fiber feks fiberrik etc).. kommer litt an på hva slags kosthold du legger opp og hva målet er..

Ellers hjelper krom til med å stabilisere blodsukkeret, men det holder ikke å ta en tablett om morgenen for den virker ikke hele dagen ut, men ta på ettermiddagen istedenfor (for det er som regel da suget kommer)

Om det er giode proteinshaker du er ute etter så anbefaler jeg fra tech nutrition eller proteinfabrikken..eller maximize (digg med pistasj, banan, vanilje) men det er da med aspartam! men de er veldig gode på smak!

Proteinfabrikken har også proteinpannekakepulver m høyt fiber og protein innhold. KJjempegode!

Jeg skrev nettopp at jeg ikke er allergisk mot melkeprotein.

Fint at du deler mye info men dette vet jeg fra før av. Jeg vil bare ha tips om proteinpulver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...