Gå til innhold

Fredslilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lære meg å få grønne fingre her, og trenger erfaringen fra noen som har det :)

Har en fredslilje som har blitt brun ved den ene "blomsten", skal denne klippes, eller skal jeg la naturen gå sin gang?

Lurer også på om jeg burde flytte den fra vinduskarmen rett over en ovn, eller om dette ikke har noen betydning..

Erfarne husmødre, del deres kunnskap! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bladene på fredsliljer er så tynne, så jeg har ofte opplevd at de blir brune dersom de har stått for nærme et stearinlys eller en ovn. Så dersom du misstenker at det er varmen fra ovnen som har gjort dette, ville jeg flyttet den.

Jeg pleier alltid å klippe bort brune/stygge blader på plantene mine. Dette er av estetiske grunner - hva som er best for plantene aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg kjøpte en fredslilje her om dagen, puttet den i bilen og kjørte hjem. Bare den lille turen ute ble tydeligvis for tøft for den og mange av bladene ble brune på den ytterste halvdelen og blomsten ble helt brun. Jeg klippet vekk disse.

Det er tydelig at det er veldig følsomme blader på planten så hvis det blir for kaldt eller varmt vil de nok ikke tåle dette. Det har gått helt greit å klippe vekk bladene på min plante hverthall. Var bare kjipt å måtte klippe vekk halve planten hehe

Skrevet

Har satt den et annet sted nå, og klippet vekk det verste..

Takk for svar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...