Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg begynte med mineralsminke har jeg tendenser til sår og tørr hud rundt øynene. Ikke over hele øyelokket, men på noen små partier. Særlig får jeg sår i den rynka over øyelokket og det er plagsomt. Jeg har kjøpt endel øyeskyggeprøver og klarer ikke helt å si om det er noe spesielt merke jeg får sår av.

Noen andre med samme problem? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke merker har du prøvd? Om det er merker som inneholder bismuth oxycloride er det ikke så merkelig at du reagerer.

Skrevet

Jeg får gå over og sjekke innholdsfortegnelse.

Jeg har prøvd:

Everyday Minerals

Aubrey Nicole

Alima Pure

Pure Lux

Sheer Miracle

Signature Minerals

Kiss Me Minerals

Ja, jeg har gått berserk og bestilt masse prøver...

Jeg har også sett at noen av øyeskyggene har hatt hvite flekker og det er vel ikke akkurat noe kvalitetstegn.

Skrevet

Da er det ikke bismuth siden flere av de merkene der er uten den ingrediensen. Hva du reagerer på helt konkret er vanskelig å si, men det er ikke så mye annet å gjøre enn å unngå det du reagerer på :)

Gjest Deception
Skrevet

Du bør nesten teste ut ett merke om gangen, så er det lettere å finne ut hva du reagerer på. Jeg reagerer for eksempel selv på concealeren til Bare Minerals, men ikke på GloMinerals, og begge inneholder bismuth oxychloride. Men for meg er det sannsynligvis slik at jeg reagerer på ting som er kraftig uttørkende på huden.

Skrevet

I de øyenskyggene jeg har er det mange som har nokså mye glitter/skinnende greier i seg. Siden jeg blir sår i "øyerynka" lurer jeg på om det på en måte er gnagsår pga glitter?

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Det kan også være fordi du ikke blander pulveret godt nok inn i kosten før du fører det på ansiktet. :)

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

tåler du svart maskara? Hvis du bruker øyenskygger med svart i så kan det hende du ikke tåler det heller. er mange som ikke tåler svart sminke fordi den ingrediensen man ikke tåler ikke kan lages foruten. (At man ikke får fargen svart uten den ingrediensen.) Husker ikke helt hva det het, men det var lettest mulig forklart ;p

Skrevet (endret)
Jeg får gå over og sjekke innholdsfortegnelse.

Jeg har prøvd:

Everyday Minerals

Aubrey Nicole

Alima Pure

Pure Lux

Sheer Miracle

Signature Minerals

Kiss Me Minerals

Ja, jeg har gått berserk og bestilt masse prøver...

Jeg har også sett at noen av øyeskyggene har hatt hvite flekker og det er vel ikke akkurat noe kvalitetstegn.

jeg tror det er fordi at du har tørre øyelokk,akkurat sånt som jeg. jeg kan ikke bruke mineral øyenskygge fordi de er så sinnsykt tørre i konsistensen og jeg synes de er vanskelig å legge pent, selv med base under og riktig kost.

sluttet å bruke mineral øyenskygger pga tørket ut huden på selve øyelokket og rundt øyet.

for å få tilbake fuktigheten er det lurt å bruke en øyekrem som gir godt med fukt

Endret av mari4ever
Skrevet

Många får en reaktion av MICA. Eftersom mineralsmink trots allt är naturligt i naturen, tenderar det att även oftare ge en allergisk reaktion. MEN tål man detta är det ändå det bästa för huden då mineralerna i så hög koncentration i vanliga fall läker sjuk hy.

Jag föreslår att du testar med uteslutningsmetoden litegranna.

Annars kanske du ska testa Glo Minerals eller Iredale. De flesta som inte tål andra mineralprodukter, tål de här två, då de just för att motverka allergiska reaktioner även innehåller en del biokemiska substanser-alltså betydligt fler ingredienser.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...