Gå til innhold

Ringenes Herre- hjelp meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser RingenesHerre.

Jeg leser og leser....

Kommet til side 508 og jeg tenker at det er mye igjen, veldig mye....

Vil ikke gi den opp, men den var liksom litt lengere enn det jeg tenkte på en måte.

Hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blir bare gøyere og gøyere jo lengre uti den du kommer. Og spesielt når du har kommet deg gjennom den første boken, går det som en lek. Det gjorde det ihvertfall for meg.

Hjalp det? ;)

Skrevet

Har nettopp begynt å lese den jeg også, og har ikke kommer lenger enn til side 100 en plass :P Tenker at jeg aldri kommer til å bli ferdig, men får bare la vær å tenke over hvor mange sider som er igjen og heller nyte historien

Skrevet
Den blir bare gøyere og gøyere jo lengre uti den du kommer. Og spesielt når du har kommet deg gjennom den første boken, går det som en lek. Det gjorde det ihvertfall for meg.

Hjalp det? ;)

Igrunn ikke, siden jeg er igjennom første boka.

Nå synes jeg liksom bare at jeg har lest og lest og lest...

Skrevet

Haha! Tok ikke lange tida å lese gjennom de bøkene egentlig, og jeg er generellt treig til å lese...har hørt av mange at de sliter med å bli ferdige med de bøkene,men jeg klarte aldri legge dem fra meg, til sosial-livets store frustrasjon :)

Gjest Wrangler
Skrevet

Jeg synes Ringenes Herre går som en lek å lese! Og jeg har lest boka flere ganger, men hjelper jo at man bare digger historien da. :)

Gjest Grafica
Skrevet

Å svarte! Vet du hva MarianneE? Jeg har Silmarillion som tilhører brodern din! Jeg kom på det nå... :sjenert:

Du kommer gjennom den, jeg lover! Men det virker utrolig tungt første gangen.

Skrevet
Å svarte! Vet du hva MarianneE? Jeg har Silmarillion som tilhører brodern din! Jeg kom på det nå... :sjenert:

Du kommer gjennom den, jeg lover! Men det virker utrolig tungt første gangen.

Å, er det der den boka er!

Gjest Grafica
Skrevet

Du får invitere meg på besøk så jeg kan levere den tilbake da vet du :lur:

• 5 uker senere...
Skrevet

Bare 160 sider igjen nå....

Skrevet

Hvorfor drive og telle hvor mange sider det er igjen hele tiden? Hvorfor ikke bare lese litt og litt, uten å stresse, og bare nyte boka? Den er fedig når den er ferdig, og det er jo ikke noe kappløp :)

For min del var det et stort nederlag da boka var slutt... Hva skulle jeg gjøre nå, liksom? Hadde jo levd i Ringenes Herre-verden i ukesvis jooo! :(

Skrevet

Syns Ringenes Herre var ei fantastisk bok - særlig Frodo og Sams ferd var fasinerende beskrevet syns jeg. Du klarer dette.

Skrevet

Hvor i all verden blir lesergleden av om man teller sider? Har vel gjort det selv en gang, men det var for å sjekke at det mye mer å lese og at boken ikke ville ta slutt for fort.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Jeg hørte alle bøkene på lydbok jeg. Da er det lettere å komme igjennom de tunge delsene :)

Skrevet
Hvor i all verden blir lesergleden av om man teller sider? Har vel gjort det selv en gang, men det var for å sjekke at det mye mer å lese og at boken ikke ville ta slutt for fort.

Det lurer jeg også på. Hvis det er sånn at man nesten er lettet når man begynner å nærme seg slutten, hvorfor er det da i det hele tatt vits i å lese boka? Jeg hadde ihvertfall aldri giddet å lese en bok jeg ikke hadde likt. Selv om jeg også synes det var en del tunge partier i Ringenes Herre, var det ikke sånn at jeg satt og ønsket at jeg snart var ferdig.

Skrevet

Jeg måler og teller innimellom når jeg leser bøker. Men det er ikke fordi jeg synes boka er kjip, er bare en liten vane jeg har, har gjort det siden jeg var bitteliten. Og siden det ikke ødelegger leseropplevelsen for meg på noen måte blir det ikke noe problem for meg :)

Men hvis det for noen fører til at man stresser og blir utålmodig og motløs, så synes jeg man skal prøve å venne seg av med det - for sin egen del.

Skrevet

Har ikke for vane vanligvis og telle sider, men nå gjør jeg det.

Nettopp for det føles igrunn som et ork (hmm...litt av et ordvalg med tanke på boka) hele boka.

Hvert avsnitt er en seier liksom....

Enig med Suzy, den delen av historien som handler om frodo og Sam synes jeg er morsom, men det er litt mye av alt det andre.

Kanskje hadde det vært enklere om ikke jeg hadde alle bøkene samlet i en, men leste dem en og en.

samma det.

Snart ferdig allikevel!

Skrevet (endret)

Leser du hele triologien i èn bok? Kanskje det hadde vært lurt å hatt de tre bøkene hver for seg, hvis det fins da... Da kan du lese èn og èn bok og kanskje ha pauser innimellom, så virker det sikkert mer overkommelig.

Digger forresten Ringenes Herre jeg også, er en skikkelig lesehest som sluker fantasybøker, så det var ikke lange tiden jeg brukte på den. Jeg er faktisk den som blir nesten litt lei meg når jeg er ferdig med bøker jeg liker veldig godt :fnise: Det beste hadde jo vært om du hadde klart å slappe av og bare nyte å lese boka da :)

Edit: skriveleif

Endret av Metemor
Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok ikke lengden som er problemet. Ringenes Herre er vel bare ikke hundre prosent din greie, vil jeg tro? Lykke til med å finne en bok som treffer deg bedre neste gang - den kommer ikke til å føles lang, det lover jeg. :)

Skrevet
Det er nok ikke lengden som er problemet. Ringenes Herre er vel bare ikke hundre prosent din greie, vil jeg tro? Lykke til med å finne en bok som treffer deg bedre neste gang - den kommer ikke til å føles lang, det lover jeg. :)

Fantasy gjør seg best på film synes jeg da.

Derimot sluker jeg krimbøker, "Stormens Tid" av Ken Follett var vel på rundt 1000 sider, den leste jeg kjapt.

Nei, Ringenes Herre er nok ikke min bok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...