Gjest ts Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har en fantastisk kjæreste og samboer, men han er ganske sjalu av seg. Jeg gjør det han kan for at han skal slappe mer av å ikke være sjalu på meg. Det han sliter med er at jeg har hatt kontakt med ekser, de jeg har rotet med, mannfolk jeg har likt, mannfolk som har likt meg... For å berolige han, så sa jeg at jeg skulle kutte kontakten med de, jeg fjernet de på facebook (han sa at dette ikke var så nødvendig, men ble gla for det) jeg sluttet å møte de, og sluttet å ringe de. Brøyt all kontakt med de rett og slett.. Jeg gjør jo alt for min kjære. Men så sa jeg også til han "likt skal være likt". Han sier hele tiden at jeg skal behandle han på den måten jeg vil at han skal behandle meg. Så siden jeg gjorde alt dette, så lovet han å ikke ha kontakt med ekser, og damer han har rotet med. Jeg vet at han ikke har gjort dette på en månede.. og han gav meg passordet sitt på facebook, så jeg kunne sjekke dette, så jeg visste at jeg kunne stole på han. Jeg har ikke benyttet meg av dette før i går.. Jeg tittet kjapt inn på innboksen sin, og ser at han har skrivd endel meldinger med en dame han har holdt på med endel før han traff meg. Meldinger hvor det står at hun har prøvd å ringe han, men han tok ikke telefonen (han satt her sammen meg da) og han hadde prøvd å ringe hun flere ganger, men hun hadde ikke tatt den pga hun hadde den på lydløs, og han lurte på om han hadde gjort henne noe galt... Sjekket innboksen hans i nå, og nå er meldingene fra hun slettet, men de ligger på utboksen hans.. Han vet at jeg har vært der inne og ville vel ikke at jeg skulle se dette Jeg VET at dette er veldig smålig og høres ut som vi har store tillitsproblemer... Er ikke det det er snakk om.. Er snakk om et prinsipp her... Hvorfor kan han og ikke jeg? Jeg savner å ha kontakt med noen av kompisene som jeg har rotet med før i tiden, som jeg ikke tenker på på den måten, men de er gode venner av meg.. Dette ble kansje litt rotete.. Burde jeg ta det opp med han? Likt skal jo være likt? Er han som var så bastant på det hvertfall... Håper på noen råd og innspill :-)
LunaV Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Jeg syns du skal kunne ta det opp med ham. Han har jo gitt deg passordet for en grunn. Og du har ikke gjort noe du ikke skulle.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Han kunne ikke ta telefonen fordi du var med ham? ALtså om han har kontakt med en annen dame og skjuer denne kontakten for deg, så hadde jeg blitt tvilsom, selv om grunnen var at kun det at dere hadde lovet å ikke ha kontakt. Det at han er i stand til å gå bak ryggen din på den måten hadde gjort at jeg ville stillt litt spørsmålstegn med om han faktisk var til å stole på ja. Hva var innholdet i de andre meldingene da, utenom at de har forsøkt å ringe hverandre? Hvorfor skal han ha kontakt med en eks? En ting er om man faktisk klarer å være omgangsvenner med ekser, jeg er for det, men når man har kontakt med ekser bak kjærestens rygg har jeg vanskelig for å se poenget med kontakten. Jeg tenker det må være vanskelig å ha et vennskap bak kjæresten rygg, og lurer derfor på hva innholdet i kontakten dem i mellom egentlig er. Dette er ikke smålig. Dere har blitt enige om at dere ikke skal ha kontakt med ekser, og han gjør dette over tid bak din rygg med sin eks likevel. Han vet veldig godt at dette er å bryte en avtale dere i mellom, men det har han tydeligvis ikke problemer med. Han forsøker også å fortsette løgnen med å slette kontakten dem mellom, i stedet for å ta opp emnet å snakke skikkelig med deg om det. Dette er altså hans måte å håndtere problemene på, fotsett å lyg å gå bak ryggen.... Jeg tror dere bør bli skikkelig enig om hvordan man skal behandle åpenhet i forholdet og hvordan kontakt med ekser skal være. Om han mener kontakten med denne jenta er uproblematisk, noe det kanskje også egentlig er, ja da må han også kunne stole på at du er i stand til å ha samme type kontakt med dine ekser.
Gjest ts Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Han kunne ikke ta telefonen fordi du var med ham? ALtså om han har kontakt med en annen dame og skjuer denne kontakten for deg, så hadde jeg blitt tvilsom, selv om grunnen var at kun det at dere hadde lovet å ikke ha kontakt. Det at han er i stand til å gå bak ryggen din på den måten hadde gjort at jeg ville stillt litt spørsmålstegn med om han faktisk var til å stole på ja. Hva var innholdet i de andre meldingene da, utenom at de har forsøkt å ringe hverandre? Hvorfor skal han ha kontakt med en eks? En ting er om man faktisk klarer å være omgangsvenner med ekser, jeg er for det, men når man har kontakt med ekser bak kjærestens rygg har jeg vanskelig for å se poenget med kontakten. Jeg tenker det må være vanskelig å ha et vennskap bak kjæresten rygg, og lurer derfor på hva innholdet i kontakten dem i mellom egentlig er. Dette er ikke smålig. Dere har blitt enige om at dere ikke skal ha kontakt med ekser, og han gjør dette over tid bak din rygg med sin eks likevel. Han vet veldig godt at dette er å bryte en avtale dere i mellom, men det har han tydeligvis ikke problemer med. Han forsøker også å fortsette løgnen med å slette kontakten dem mellom, i stedet for å ta opp emnet å snakke skikkelig med deg om det. Dette er altså hans måte å håndtere problemene på, fotsett å lyg å gå bak ryggen.... Jeg tror dere bør bli skikkelig enig om hvordan man skal behandle åpenhet i forholdet og hvordan kontakt med ekser skal være. Om han mener kontakten med denne jenta er uproblematisk, noe det kanskje også egentlig er, ja da må han også kunne stole på at du er i stand til å ha samme type kontakt med dine ekser. Det sto fra hun at "når er det mulighet for at jeg kan ringe deg?" Vil jo si at hun vet at de ikke skal ha kontakt? Og han spurte hun om han hadde gjort noe galt når han hadde ringt henne... Jeg syns det var helt greit at de hadde kontakt før, men når han sier at han ikke ville at jeg skulle ha kontakt med mine ekser og mannfolka jeg har rotet med, så ble vi enige om at det gjalt oss begge... Syns det er litt skuffende at han faktisk prøver å skjule det... Han var ikke smart nok til å slette utboksen sin, der sto hele samtalen dems også... Vet at de var gode venner før, men er han som satt opp den "regelen", da burde også han følge den... Sendte han en melding nå, men han ble bare irritert... Skrev bare at jeg hadde nå fått intrykk at det var greit at vi hadde kontakt med ekser og folk vi har rotet med...
Pokahonta Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg hadde faktisk ikke akseptert dette, og laget en liten huskestue over dette. Har det vært så viktig for han, så får han bruke samme spilleregler.. Men, det er igrunnen ganske enkelt. Du forteller han at du oppfatter det slik at han ikke ønsker å bryte kontakten med sine ekser, og at du derfor oppfatter det slik at det er greit du også holder kontakten med dine.. Så krangeler dere en del.. også blir dere til slutt (forhåpentligvis) enige. Personlig, har jeg aldri helt forstått at det skal være så "big deal" hele greia. Så lenge det er dere som vil være sammen, burde ikke ekser være en trussel i det hele tatt. Kjæresten min har barn, så han må alltid ha kontakt med henne. Noe jeg finner uproblematisk. Jeg forteller kjæresten min når jeg har pratet med eksen etc, uten at han er sjalu i det hele tatt.. Så lenge man har trygghet i forholdet. Jeg tror kanskje denne tråden handler om utrygghet i forholdet. Correct me if I am wrong!
Jade Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Hvis han klarer å ha et uproblematisk forhold til sin eks, så bør han jo skjønne at du klarer å ha et uproblematisk forhold til dine ekser. Håper dere blir enige og at han kun holdt kontakten hemmelig pga avtalen dere gjorde, og ikke pga noe verre... Han må jo skjønne at dine restriksjoner må gjelde for han også.
Gjest Charming Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Hei Jeg ville tatt det opp med han. I det minste nevne det. Nå har du ofret flere vennskap for han, så det minste han kan gjøre er å følge opp sine egne "regler".
Gjest ts Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Det er ikke en eks av han, det er en dame han rotet med for noen år siden. Men jeg måtte gi opp mitt vennskp til mine kompiser som jeg rota med for noen år siden... Det er han som ønsket dette, jeg syns det kansje var litt mye å be om, men gjorde det for han.. Jeg har ikke noe problem at han har kontakt med eldre ekser og damer han har rotet med før, men jeg syns da at likt skal være likt, og at regelen ikke bare skal gjelde for meg. Så også at hun hadde skrevet "Vet ikke helt om jeg kan ringe deg", "når kan det passe?" Så tydeligvis vet hun at de egentlig ikke skal ha kontakt.. Er bare prinsippet at han gjør dette bak ryggen min.. Og i tilegg slettet meldingene fra innboksen sin, med fare for at jeg skulle se dem. Men ikke smart nok til å slette de fra utboksen hvor hele samtalen står... Han ble kraftig irritert og sa at dette var hans beste venninne og han ville ikke miste hun. Dette forstår jeg godt. Men jeg måtte gi avkall på min bestekompis som jeg rota med for 4 år siden på en fest pga han likte ikke at vi hadde kontakt.. Han sier jo "Gjør som jeg sier, ikke gjør som jeg gjør"
aline Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Si det til ham da, men bare en gang! Vær klar og bestemt, fortell at i utgangspunktet var du klar for å kutte ut vennskapet med din tidligere beste venn, fordi han ba om det. Og forklar enkelt og greit, at det var ok for deg, så lenge det var en ting som gikk begge veier. Forklar også at du har full forståelse for at han ønsker å beholde kontakten med SIN bestevenninde, som han har rotet med en gang i tiden, men at du ønsker at DET også skal være begge veier, og at du altså kan kutte ut gutter som "bare" er ekser og rotevenner, men at du også skal få beholde kontakten med DIN beste venn, til tross for at dere rotet på en fest en gang i tiden. Dersom han krever noe av deg, som han ikke er villig til å leve etter selv, og i tillegg blir grinete og kranglevoren når du prøver å snakke med ham om temaet, så ville jeg faktisk gitt klar beskjed om at DET er oppførsel som ikke er akseptabel.
Jade Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Så det var besteveninnen. Da skjønner jeg jo at han vil ha kontakt med henne. Men da må du selvsagt få lov til å ha kontakt med din bestekompis! Stå på krava jente!! Og be han slutte med det hemmelighetsskremmeriet. Det var trossalt HAN som hadde problemer med ekser og tidligere roterier. Besteveninnen må jo tro du er supersjalu som nekter han kontakt med henne. Forlang at han forklarer henne sammenhengen!
Pokahonta Skrevet 26. januar 2009 #11 Skrevet 26. januar 2009 enig, stå på kravene. Innimellom undrer jeg meg over hva vi jenter kan finne oss i for å beholde kjærestene..
Gjest missLady Skrevet 26. januar 2009 #12 Skrevet 26. januar 2009 Han har gitt DEG passordene, så du har ikke gjort noe som helst galt, og har hatt rett til å se på inboksen hans. Jeg synes derfor du skal ta det opp med han. Si til han at det er brudd på regelen deres, og om han vil ha kontakt med sine venninner (ekser osv) må du også få lov til å ha kontakt med dine kompiser.
Pokahonta Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 Han sier jo "Gjør som jeg sier, ikke gjør som jeg gjør" Jupp, det er det han gjør. Kjenner jeg er grenseløst sur på kjæresten din selv jeg!!
Shaz Skrevet 26. januar 2009 #14 Skrevet 26. januar 2009 Ja, er det ikke typisk. Du skal gjøre som han vil, og han skal gjøre som han vil. Han må lære seg at det ikke er slik det fungerer, og du kan enkelt og greit fortelle han at rett skal være rett og informere om at hvis han fortsetter å ha kontakt med sine fra fortiden, så akter du å gjøre nøyaktig det samme. Det henger ikke på greip at han skal ha kontakt med sin bestevenninne, men du skal måtte kutte ut din bestevenn. Det greieste er kanskje om dere begge beholder kontakten med folk fra fortiden og begynner å stole på hverandre, det er tydeligvis viktig for han å beholde sitt forhold til gamle flammer (han er vel den med det største tillitsproblemet, som var den som ba deg kutte dine tidligere kontakter.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå