twinklestar Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Vi kommer til å ha mange som ikke snakker norsk i vårt bryllup. Ønsker derfor å ha noe engelsk i seremonie også. Er det noen som har tips om noen salmer på engelsk? Som er kjente for oss nordmenn?? Det verste er bryllup der ingen synger... Vil ha en litt kjent/enkel salme. I tillegg skal en venninne synge en eller to kjærlighetssanger på engelsk.
Pastor Knut Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Vi kommer til å ha mange som ikke snakker norsk i vårt bryllup. Ønsker derfor å ha noe engelsk i seremonie også. Er det noen som har tips om noen salmer på engelsk? Som er kjente for oss nordmenn?? Det verste er bryllup der ingen synger... Vil ha en litt kjent/enkel salme. I tillegg skal en venninne synge en eller to kjærlighetssanger på engelsk. Kanskje Wedding hymns-siden kan gi noen tips?
Kamilia Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Det første som slår meg, må være Amazing Grace. Den kan de aller fleste, norske som engelske.
twinklestar Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2009 Det første som slår meg, må være Amazing Grace. Den kan de aller fleste, norske som engelske. men hvordan tror du den blir som allsang da?? Tenker på Amazing Grace som solo sang jeg. Takk for tips!
twinklestar Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Kanskje Wedding hymns-siden kan gi noen tips? Takk for tips! Skal sette meg ned og se mer på den siden når jeg har litt bedre tid (og ikke burde vært i seng..)
Kamilia Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Har hørt den som ren salme i bryllup tidligere, og det gikk helt fint. Tenker også på den som en solosang, men den var vakker også som allsang.
Kamilia Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Kanskje Wedding hymns-siden kan gi noen tips? How Great Thou Art? Er ikke det den engelske versjonen av O Store Gud? Den er jo en kjent melodi, og burde da gå an?
ashera Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=5XZ3ja-quhA/Deg å få skoda er en kjent og populær salme både i engelskspråklige land og i Norge. http://www.youtube.com/watch?v=6iK0Miq2xNo/Hellig, hellig, hellig er også velkjent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå